Ik heeft het sinds ze 7 mnd is dus dat is goede vervanger. Ze heeft daar zeker geen last van. Ik kan geen melk geven helemaal ze lust geen pap op water en avond flesje moet melk zijn anders krijgt ze honger. Ik kan rijstmelk geven of kokos maar met amandel zit het goed anders zal ze veel eerder eczeem krijgen etc. Ik heb het nog in huis dus zonder wegggooien. Volgende pak koop ik rijstemelk.
Slapen en persoonlijkheid: hier ook vaak te horen gekregen. Beide meiden gingen normaal slapen, met ook overdag langer slapen, toen ze in goede doen kwamen. 20 keer wakker worden 's nachts is geen karakter. Dat is pijn of ongemak en in het geval van je dochter nu sowieso vergaan van de jeuk Geloof me, als je eczeem en allergie onder controle krijgt, ga je een totaal andere slaper krijgen. Succes bij de kinderarts en vraag wel om een bloedtest! Kan zijn dat daar niets uitkomt, maar als er wel iets uitkomt, geeft dat zoveel sneller duidelijkheid e richting dan elke andere test!
Aanvulling: mijn ervaring is dat we bij een kinderarts weinig opschoten. Pas bij dermatoloog en allergoloog kregen we de goede aanpak!
Hangt idd wel erg van de kinderarts af die je treft. Ik hoor qua allergie goede verhalen over Tilburg: daar zijn de kinderartsen dus goed ingespeeld op allergie en worden bloed- en huidtesten gecombineerd met provocatietesten.
Ze heeft niet echt erge eczeem hoor om gelijk iets te eisen. Het jeukt niet, het verspreid zich niet, het is wel wat roze maar niet eens echt droog of zo. Ze heeft zelf absoluut geen last van. Ze eet super goed, komt goed aan, vrolijk ondernemend etc. Ze poept 2-4 keer per dag (dan wel vaak keuteltjes en groenig en veel eten gewoon in stukjes bijv hele rozijntjes of half olijf etc.) We hebben afspraak bij Juliana Kinderziekenhuis, 4 juli kunnen we terecht. Ik weet niet wat hij zegt misschien gewoon zo doorgaan met afzonderen koemelk. Misschien kan er getest worden op atopische allergenen zoals huismijt, stof. Al is het hier altijd goede luchtreiniging en eco tapijtje bij haar, geen mdf geen metaal waar ze in aanraking komt etc. Maar misschien is reactie op polen of bepaalde soort boom/bloem die ging in april ofzo. We gaan alles verzamelen alles wat we opmerken aan haar en dat bespreken (ook dat nettelroos wat ze krijgt bij drinken uit flesje of bij inspanning) misschien haar eczeem iets neurotisch kan ook hoorde ik. Ze heeft echt geen duidelijke symptomen dus van allergie. Wat het lastig maakt om bloed en huidtest te doen. Het schijnt erg pijnlijk te zijn en indien andere opties mogelijk en tot het niet heel erg is willen we dan zelf ook niet opeisen indien arts zegt we doen het dan is goed. 7 juli gaan we naar mesoloog die kan ook allergenen aanwijzen dus ben benieuwd! Ps: kennis van mij heeft zoontje van 2.5 hij heeft erge allergie hele gezicht hoofd en lippen met korten en wonden. Begon in mei. Ze zijn naar ka en diëtiste gegaan, ze zeiden gelijk dat het erve allergie is. Veel hormoonzalven niets helpt. Bloedonderzoek wijst niets, krastest huidtest doen ze niet. Uitbehandeld en verwijst naar allergoloog in specifieke allergologie center ik geloof dat het of umc of amc is: wachttijd 4 maanden dus ze wachten en wachten. Hebben al zijde kleren gekregen van ziekenhuis voor slapen (vergoed), veel hormons, hebben luchtreiniging gekocht etc. Alles helpt beetje maar onduidelijk wat het is. Ook algemene allergenen uit menu gedaan. Ze hebben tuis dus synthetische vloerbedekking dus daar zei kinderarts dat dat zou wel kunnen gaan ze ook vervangen. Wat ik wilmee zeggen is dat zelf dat erge gevallen worden niet accuut behandelt of testen gedaan ook al wil men kan dat vaker niet helaas en dat is indd jammer ze kunnen eisen veel maar als ze uitbehandeld zijn en wachttijd enorm kan je niet.. Hoop dat onze ka zal dan wat uitkomt kan bieden voor mijn dochter in elk geval ben ik blij met snelle verwijzing en nu kunnen we altijd gelijk daarheen bij verergering of anders in elk geval
Dat het eerder wel goed ging zegt niet alles, je kunt een allergie of overgevoeligheid ook opbouwen. Maar inderdaad goede idee om het volgende pak rijstemelk te doen. Je geeft aan dat het eczeem niet jeukt. Krapt ze er niet aan dan? Ik dacht dat eczeem altijd jeuk gaf. (Bij mij en de kids wel in elk geval :x)
Nee ze krabt totaal niet zit ook niet aan ook niet aan arm als dat daar is of hoofd. Heeft ook op duim droge rode huid hele duin boven maar ze merkt niets van Ze kreeg ook bijna elke dag amandelpasta sinds 7 mnd dus ha zei dat het onmogelijk is dat voor amandel gevoelig is. Maar goed we overleggen het nogmaals met ka Dank iedereen
Onze oudste krabde ook niet, maar had wel degelijk eczeem. Niet krabben betekent dus niet perse geen jeuk of last. Dat 20 keer wakker worden vind ik zelf, met onze ervaring op zak, wel een duidelijk signaal.
Klopt ja, op deze leeftijd voelen ze nog niet (altijd) gericht waar de jeuk/pijn zit. Bij mijn zoontje uitte zich dat door 'buikpijn' te hebben. Volgens KA is buikpijn de plek waar kinderen alle pijnen kunnen voelen. Een soort oerpijn noemde ze dat. Ja, als mijn zoontje veel eczeem had was hij ook veel waker wakker.
Hier dus slaapt ze altijd zo eczeem of niet. Ik kan wel zien waneer ze echt pijn heeft snachts hoor. Buikpijn, tandjes of neus verstopt etc dan ze is niet 5-20x per nacht wakker maar elke 3-5 min. En huil is anders en het gehele patroon. Deze wakker zijn is geen buikpijn hoor want buik pijn hoor je gelijk ook beetje. Ze had ook pepti maand gehad en sliep precies hetzelfde. Als ze onrust vertoont snachts door pijn of iets dergelijke dan ze is ook bij ons zo onrustig dan en gaat nog uren niet slapen huilen trappen opstaan etc. Als ze niets heeft ze slaapt gewoon tussen ons door tot ochtend zonder piep. We hebben enorme bed merken niet eens dat ze bij ligt soms maar dus met slaaptraning ging het goed eigeijk ze was maar soms 1x wakker in haar bedje dat deden we 2 weken bijna en ging super goed maar erna kwam hoektand door en werd ze gelijk verkouden dus het us hier gewoon echt 50x wakker eigenlijk elke 5 min en helaas weer terug deels nacht in onze bed ( Goed ik ga niet vissen meer ik ga gewoon afwachten afspraak met ka en mesoloog en zie wel de uitkomsten ervan! En we zijn al paar dagen koemelk vrij dus even afwachten. Ik post hier dan na 4-7 juli wat ka en mesoloog zeggen
Weet niet of hij al genoemd is, ik heb niet alles gelezen. Ik zweer bij Bepanthen zalf. Niet de baby variant maar voor volwassenen. Dit werkt bij ons dochtertje erg goed en is overlegt met kinderarts. Ik smeer haar hier 3 x pd mee in op de plekken en baden idd zo min mogelijk. Het is hier echt heel goed opgeknapt alleen bij lage weerstand dan zie je het gelijk weer wat erger terug komen.
Om maar even terug te komen op je eerste vraag: onze dochter heeft heel erg eczeem gehad, haar hele rug zat onder, en later haar wangen en kin, heel vervelend. Niet zozeer slecht slapen maar veel jeuk, schuren en krabben. Ik lees in je post dat je cetomacrogolcreme gebruikt maar dat is geen hormoonzalf, maar een vette zalf. Hier twee soorten hormoonzalf gebruikt, eerst hydrocortison maar dat hielp niet genoeg, toen elocon. Bij de laatste het advies gekregen om alleen doordeweeks te smeren, in het weekend de huis rust te geven. Daarnaast het advies terug te komen als er na 2 weken geen verbetering was. Het resultaat was verbluffend, na 3 weken al het eczeem weg. Op wangen en kin hebben we (na overleg) weggekregen met de hydrocortison, ook binnen korte tijd. Sindsdien wel goed onderhouden met cetomacrogolcreme en vaseline lanette, maar de hormoonzalf hebben we eigenlijk nooit meer nodig gehad. Dus maak je niet meteen zorgen om dit soort zalven, als het een keer nodig is en je bent er daarna vanaf, is dat niet erg. Belangrijk is vooral dat je binnen een paar dagen resultaat ziet en niet nodeloos langer smeert dan nodig.
AnkeM Dat snap ik maar als je de oorzaak van ecze niet vind komt het steeds terug en zal je steeds sterkere hormoonzalven nodig hebben. Eczeem is wat altijd aanwezig is indien de oorzaak niet weg is
Eczeem hoeft niet perse van iets te komen he hier ook erg eczeem en mijn dochters ook. De oudste is er bijna overheen gegroeid die heeft het alleen nog in de knieholtes. De middelste heeft nu minder last maar tot een tijd geleden zat heel haar lichaam onder, en dat kwam niet van eten of drinken enz... Ze heeft het helaas van mij geëerfd. Dus eczeem hoeft niet perse een bepaalde oorzaak te hebben, het kan ook gewoon in het kind zitten. Hormoonzalf is toch echt het enige wat je zal helpen. Je zult wel moeten als je kind veel last heeft. Ga vooral niet van alles uitproberen en ga naar een dermatoloog kinderarts enz....
Hai hai Mn zoontje heeft ook last van eczeem is zowiezo iets wat komt uit de familie ik heb ook veel cremes gehad van de HA tot ik er genoeg van had omdat het elke keer terug kwam vroeg dus een verwijzing naar de dermatoloog en daar hebben ze naar hem gekeken en idd eczeem is de boosdoener wat hij mij vertelde is dat het vet moet houden en baden in ollie, ik gebruik voor hem creme van palmer is kokusvet zonder parfums erin.. En dat gaat dan paar dagen goed en als die plekken komen dan gebruik ik hormoonzalf paar daagjes twee x per dg dat is miconazol/hydrocortison en dan trekken die vlekken weg.. De droge huid komt vaak in de winter en in de zomer gaat het goed zon en zoutwater doen kindjes met eczeem goed su6
Wilde ik ook gaan zeggen. Mijn dochter heeft ook atopisch eczeem. Het is geen allergie, het komt en het gaat gewoon. We onderhouden het door haar een paar keer per dag in te smeren met koelzalf (super vette zalf op recept van ha). Als het echt erg is, gaan we het een paar dagen te lijf met hydrocortison (1x per dag)(en daarnaast blijven we de koelzalf gebruiken. Dan is het meestal nagenoeg weg en kunnen we het weer gewoon onderhouden met de koelzalf. We gebruiken echt niet heel vaak de hormoonzalf, maar als het vuriger wordt, is dat gewoon het enige dat écht helpt. En natuurlijk voorkomen door goed vet te houden, zodat je minder vaak hormoonzalf hoeft te gebruiken. En wij gebruiken nog steeds dezelfde hormoonzalf als anderhalf jaar geleden. Die is nog even effectief. We hoeven dus niet over op een sterkere hormoonzalf.