Bedankt voor tips Het vet houden etc is geen probleem we gebruiken la rochey ap douche olie en balsame voor huid ook het cercromatogol. Het is niet droog nooit geweest eigenlijk het is gewoon rood en wat iets ruw. Ze heeft geen last met krabben etc dus we gaan geen hormoonzalf gebruiken nu op aanraden van ha. Eczeem heeft toch wel bijna altijd oorzaak dat zei onze ha (neem aan dat ik dat kan geloven) allen is erg moellijk achter te komen wat is het als je de meestal alleegenen heb uitgeschakkelt. Het kan ook aantaal oorzaken hebben stress/weer bijvoorbeeld etc. Ha zei ook dat de meeste kinderartsen/dermatologen gaan ook niet verder graven dan koemelk allergie want zo erg is het niet die eczeem. Ik heb dus atopische ezeem die komt door bepaalde afwasmiddel en verergert met stress. Dat kwam ik ook toevalling achter na 9 verschillende hormoonzalven te gebruiken zei dematoloog dat ik uitbehandelt ben dus moet gewoon zo leven. Ze gingen niet eens bloed of krastest bij mij proberen. Het is al 2 maanden zonder veranderingen de plekken blijven:knieholtes, kleine punten bij armen en benen ver van elkaar verspreid, een duim. Ze is al 5 dagen op koemelkvrij met toevalling 2x beetje melkproduct gegeven: in kinderdagverblijf aardappelspuree en thuis boter per ongeluk. Verder probeer ik zo mogelijk niets te geven maar soms vind ik het vaag bijv nijntje koeken zit geen melk maar staat bij dat het fabriek is met melk en noten. Heb dus besloten dat het dan toch geen melk bevat toch? Volgende week dermatoloog -kinderarts dus misschien krijgdn we meer duidelijk we gaan zoiezo zeggen dat we geen hormoons gaan smeren dus willen iets alternatiefs wat ze kunnen bieden. Als het erger word en ze last van krijgt dan is niets anders dan hormoonzalf maar we willen dat liever niet gewoon tot het echt hoog nodig is... Ook mede omdat we 7e afspraak staan hebben met mesoloog willen we die ook kans geven eerst wie weet helpt dat en hoeft ze niet aan hormonen.
Nou ja je moet zelf weten wat je wilt geloven maar neem van mij aan dat het echt zo is dat eczeem niet altijd van iets moet komen... Dan zouden mijn meiden er niet zoveel last van hebben als het alleen even van een allergie was geweest. Was het maar zo. Ik hoop voor jou dat je kindje niet zo erg onder komt te zitten alleen omdat jij perse geen hormoonzalf wilt smeren. Zeker is het niet fijn maar wat wil je anders? Maar goed ik denk dat je kindje het nog niet zo erg heeft anders ga je vanzelf wel smeren... Succes en ik hoop voor je kindje dat ze er snel vanaf is.
Hier ook geen oorzaak aan te wijzen. Hydrocortison hielp in eerste instantie maar toen het erger werd niet meer. Toen corticosteroide gesmeerd en was het heel snel weg. Daarna is het nooit meer zo erg geweest, we hebben misschien nog 6x gesmeerd maar het was veel beter onder controle. Inmiddels is ze er gelukkig overheen gegroeid, zonder dat we iets veranderd hebben in eten, wasmiddel of andere dingen. Ben wel blij dat het weg is, zo zielig, steeds die jeuk en die rode plekken.
Update: net van zh hadden arts-dermatoloog. Ze zei dat het indd jeuk maar dat ze nog te klein om jeuken. Eczeem is overaal op benen en plekjes op huid. Ook pukkels heeft ze veel is ook eczeem zei zei. Ook heeft ze extra plooi onder ogen dat is ook teken atopische ezeem. Ze heeft bewestigt dat elke eczeem heeft oorzaak maar dat bij genetische aanleg zoeken ze het niet uit verder dat voedsel allergie. Meeste kinderen groeieen overheen. Ze heeft gezegt dat ze toch bloed voedsel screening wil doen op aanleiding van dat ze tijdens flesje drinken nettelroos krijgt ook mede omdat ha heeft ook opgeschreven mogelijke kma. Maar ze zei dat ze denkt dat het meevalt heeft ze gevoel ook omdat we al 2wk koemelk vrij en eczeem is maar erger geworden. Slapen heeft op eczeem geen invloed volgens haar. 1 augustus hebben we afspraak met bloeduitslag. Volgens haar kunnen we doorgaan met koemelk dieet maar het zal meevallen. Hebben hormoonzalf gekregen triamcinocol 0.1% voor max 4 dagen per weer en koelzalf zonder rozenolie Maandag hebben we mesoloog! Ben benieuwd
Slapen heeft op eczeem idd geen invloed, maar andersom wel Echt, toen onze oudste eczeemvrij werd, ging het slapen stukken beter. Ik heb echt zooooo vaak artsen iets horen roepen over dat slapen niet slecht zou kunnen zijn van de klachten die speelden, en ze hebben elke keer ongelijk gekregen. Ze zijn goed in de klachten die ze behandelen, niet in de problemen die gerelateerd zijn aan die klachten. Maar dat vergeten ze vaak helaas, en dan gaan ze allerlei brute uitspraken doen die ze helemaal niet hard kunnen maken. Maar goed, hopelijk nu de eczeem snel weg met de triamcinolon. Hielp hier geweldig, en daarna werd het slapen dus vele malen beter.
Onze dochter was 1 jaar eczeem vrij maar steeds sliep slecht. Eerder sliep ze nu beter dan vroeger We zien het wel indd. We wachten met cream tot maandag want bij behandeling mesoloog mag ze niets innemen of smeren 24 uur voor.
Hier help triamcinolon ook als een tierelier, en vaseline carbomeercreme om vet te houden. 2 jingens met eczeem en ik zelf ook, het is erfelijk.
Ja triamconilon hielp hier ook goed. En 'oorzaak'...in hooikoortsperioden was het eczeem ook vaak erger hier. En het weer had invloed. Kijk bij de dingen die je smeert ook goed naar de ingredienten. Hier gebruikten wel Balneum extra vettende badolie en Weleda. Maar eczeem ging niet weg, of werd erger...er zat arachideolie in en sesamolie...laat ie nou net daar niet tegenkunnen!
Mijn dochter zat van top tot teen onder eczeem. Heb uit eindelijk ge-eist dat ik naar de dermatoloog wil. Want H.A. wilde niks uitschrijven meer. Zit je lekker dag en nacht met een kind wat zich kapot krabt. Vorig jaar was hormoonzalf en vet houden genoeg. Bij dr hoofdhuid ging toen vanzelf weg. Dit jaar hebben we locoid scalp lotion erbij. En het is weer over. Ik smeer soms dus weken een aantal dagen en soms weken niet.
Hier ook trimo blabla en vette zalf voor getinte kindjes. Helpt hier ook erg goed. En ze heeft er veel gehad. De ene trimoblabla helpt bij haar niet(zalf geloof ik met simplex) creme helpt wel (dat witte spul)
Dank meiden! Ga indd nu extra opletten bij ingredienten. Hoop bloedonderzoek zal iets uitwijzen of mesoloog want echt alle meeste alleegenen er van menu afschrappen is ook gelijk bijna niets geven.. En het kan net zo goed ook met hooikorts of stof of dergelijke te maken hebben een iets wat je niet weet. In elk geval dar begon indd eind april bij warmte misschien daar zit ook verband. Maar in zijn geheel erg positief ervaring met arts ze was vriendelijk en al dacht ze dat kma dat niet toch wel bloedonderzoek zelf had voorgesteld. Dat prikken was even met 5 men vasthouden maar ging goed ook zo erg is dat niet.
Nee ik ga eerst electroacupunctuur afwachten as maandag en het bloedonderzoek (voedsel screening) dus ga even verder met koemelkvrije eten voorlopig meer niet. Is beetje jammer dar ka en mesoloog afspraken naast elkaar maar kon niet anders toen mesoloog vast als zat kregen we makkelijk doorverwijzing en ik verwachte niet bloedonderzoek waardoor we afspraak lieten staan as maandag mij mesoloog. Maar dus nu is beetje onhandig dubbel dus moeten dan beslissing nemen wat we gaan doen want vervolgafspraken komen dan ook bij elkaar dicht op. Ik denk zelf dat als ze allergisch is of intolerantie heeft krijgen wevan mesoloog lijst met wat we moeten vermijden. Dat gaan we dus toepassen icm hormoonzalf en maandje kijken hoe het zal gaan. Haar eczeem word met de loop van dag erger ze staat op je ziet bijna niets en in de avond in vuurrood en hele benen en armen zitten onder. Mijn man denk dat het dan toch reactie op eten kan zijn maar aangezien ze wel elke dag gezond eet en verschillend is lastig te zeggen. Ze kreeg dat na 1 jaar leeftijd en ervoor was ik super kieskeurig met eten totaal geen suiker sappen potjes kruiden etc. Na 1 jaar ook maar veel minder zo krijgt ze ook hapje van onze toetje en ook soms onze ijsje ook die koekjes met spelt en tarwe siroop en natuurlijk wat verjaardagstarten etc ook in vele zitten kleur en conserveer middelen dus wie weet wat het boosdoener kan zijn. Maar met lijstje van mesoloog kunnen we verder ook kijkt ze na werking van darmen etc wat handig is omdat we denken dat ze vaan buikpijn heeft.
Ik denk dat jij geluk heb dat er als baby zijnde gedacht is aan melk allergie. hier zat ze na de 1 week bmr prik van top tot teen onder. ze heeft tot 6 mnd elke melkvoeding (bv en kv) uitgespuugd en tot ruim een jaar ook nog in periodes alles eruit. maar vast voedsel gepureerd of niet bleef er altijd in. Ze heeft maandag zelfs nog dr melk tot 2x toe een beetje uitgespuugd en hier wordt niet gesproken over een allergie of test. Terwijl ik toch benieuwd ben of er iets uit komt.
Ikdus: vervelend!! ik denk dat we inderdaad geluk hadden met ha die ook op verwijzig schreeft vermoeden kma en dermatoloog die erg goed in was. Raar dat ze toch bij je geen voedselscreening kunnen doen dat bloedprik stelt niets voor.. Gewoon opeisen?? Update: Net van electro-accupunctuur en.. We konden niet alles testen omdat dochter zo eigenwijs is en staafje wil niet vasthouden. Met veel gekrijs gehuil etc toch gelukt de meeste allergenen testen of in elk geval wat ze nu meest krijgt en dat kwam uit: (ze zei dat zeggen intolerantie of alleegie kan ze niet want dat meeting is moment opname) - koemelk / lactose - amandel - spelt - gluten Ze reageerde goed op rijst en schaap dus dat zit goed. Ze zegt dat ze hoeft niet dat altijd hebben want mogelijk heeft ze enkel kma en de rest kwam bij omdat ze langdurig blootgesteld werd aan allergeen. Ook dat keizersnede, kort borstvoeding en al 15mnd allergenen zijn de schimmel in buik/darmen veroorzaakt. We kregen een capsules mee tegen dat schimmel. Verder dus nu 2 weken gluten, amandel en koemelk vrij. Daarna kijken als slapen prima gaat en eczeem weg langzaam introduceren gluten. Staat van eczeem nu: het is al 2 dagen erg goed, droge huid maar eczeem de roodheid en het verergeren tegen de avond is weg. Lijkt alsof het langzaamhand wegtrekt zonder hormoonzalf. We zijn dus al 10 dagen op koemelkvrij (met uitschieters soms van boter/brood met iets lactose etc) maar ze kreeg nog altijd amandelmelk met wissel rijstenmelk en spelt/tarwe..
Wat ik dan wel opmerkelijk vindt is dat je hormoonzalf niks vindt maar een of andere capsule geef je wel gewoon... Geen aanval he maar is toch vreemd wat mij betreft. Maar komt misschien ook omdat ik het niet zo op die homeopathische dingen heb. Ik vindt dat testen ook zoiets lachwekkend sorry : Maar het gaat natuurlijk om je kindje en ik hoop dat het snel beter zal gaan met haar
Tja het is maar hoe je daarin staat. Ik ben ook niet van homeopatie maar test vind ik dan wel weer goed want allergeen is geconcentreerd en us logisch dat lichaam op reageert. Als je bij kma bij kindje druppel melk morst op handje gaat het ook gelijk reageren. Bovendien zelf huisarts en dermatoloog zeiden dat indd dat kan je vertrouwen op electroaccopunctuur op moment van opname. Dus of ze dat eerder had weet ik niet maar nu dus wel reageert ze op omdat haar hele weerstand op allergenen verlaagd is. Wat hormoon betreft ik zal het geven als het erg was. Het was niet echt erg voral nu niet en hormoonzalf is dus storend voor lichaam zoiezo. Wat ze geeft is puur natuurlijke homeopatische product je gaat er niet door van en je gaat er niet ziek van worden. Ik vertrouw haar op omdat ze echt veel kinderen heeft geholpen ze is echt bekent ermee hier kregen we het van alle hoeken haar naam op. Tis ja wat je zelf wil en ik geef liever als ik mag kiezen geen hormoon. En bovendien haar darmen moeten tot rust komen ze had van geboorte af problemen mee indd. We zien het wel baat niet schaad niet. Misschien 1 augustus bloedtest wijst iets op misschien niet. Voor ons belaagrijk dat ze goede na nachtrust krijgt en gave huidje
Snap ik helemaal dat je alles voor je kindje doet alleen heb ik het gewoon niet zo op die homeopathie. Maar idd ieder het zijne. Succes!