Hoe leren op wc zonder brilverkleiner te plassen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dochters, 14 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Mijn dochter van 3,5 was erg laat met haar zindelijkheid, maar eindelijk begint het nu te komen. Ze doet het sinds afgelopen weekend erg goed. Af en toe een ongelukje, maar de meeste plasjes doet ze op de wc. Ik heb boven en beneden voor haar een brilverkleiner op de wc. Maar als ik die brilverkleiner niet gebruik, vind ze het doodeng om op de wc te zitten. Ze is ook heel tenger en heeft kleine billen, dus die zakken in de wc-pot. Ze vind het eng en wil er direct af. Maarja, hoe moet dat nou als ze ergens anders dan thuis naar de wc gaat? Ze hebben niet overal een brilverkleiner natuurlijk....

Hoe kan ik dit leren, hoe deden jullie dit?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vasthouden. Of gewoon leren zich vast te houden aan de rand en daarna handen te wassen. Het is even iets engs waar elk kind door moet.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Gewoon zorgen dat ze je vasthoudt, zo doe ik dat hier altijd.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nooit dat leren(=plaspoli arts/bekkenbodem fysio)totdat het kind zijn voeten op de grond kan zetten als hij zit, en goed kan zitten met een boog in de rug naar voren. dat is niet de leeftijd 3,5 jaar.
    zoon is bijna 6 en half en we hebben nog steeds een verkleiner. maar het is vanaf 3 jaar oud een family zitje(gama=24 euro) een wc bril met 2 maten zitjes. en een kruk onder de voeten.
    slecht op de wc zitten geeft allerlei problemen voor later.

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier leer ik het niet af en help ik haar als ze ergens anders gaat, sinds een jaar niet meer nodig maar vind ze t fijn als ik er even bij sta. Meeste mensen met kids hebben er eentje en zie ze soms op openbare gelegenheden ook!

6. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Het zal voor haar vast nog even wennen zijn, maar zelfs als ik haar help (vasthoud) wil ze onmiddellijk weer van het toilet af. Misschien toch wat vaker oefenen dan.

@Belize, ziet er handig uit. Alleen gaat het me er ook om hoe het moet als we buitenshuis plassen.... Je kunt moeilijk overal zo'n ding mee naartoe nemen. :p

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter is ook even heel bang geweest om op een wc buitenshuis te plassen. Toen namen wij gewoon standaard een potje mee. Liever even wat extra meezeulen, dan haar schrik doen krijgen dan van plassen. Na een paar weken was het probleem voorbij.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

9. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ik nam gewoon een verkleiner mee. Als ze straks helemaal zindelijk is kun je altijd nog proberen zonder.

Deel Deze Pagina