wanneer over naar volgende speen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tessa321, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Hallo, mijn dochter is nu 8 maanden. Ze gebruikt nog steeds de 0-6mnd speen. Is dit verkeerd? Wanneer weet je dat je de volgende maat moet hebben?

Alvast bedankt!

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Onze spenen zijn al een jaar oud. We hebben die van bibi en die nieuwe vertrouw ik niet. Ze zijn wel nog heel zuiver, geen beschadegingen enz,...

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ach verkeerd is een groot woord. Het is een indicatie, een richtlijn.

Maar als je een speen gebruikt, waarom zou je je daar dan niet aan houden? Ik zou nu gewoon grotere kopen, die zullen vast beter bij het mondje passen.

Een baby groeit, de mond wordt groter dus een grotere speen zal beter passen.

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Is deels commercieel, die maataanduidingen.
    Als je dochter er tevreden mee is prima!

Ik zou pas andere aanschaffen als je dochter ze kapot / stuk probeert te bijten, dan wordt het gevaarlijk. De spenen van 1+ jaar zijn vaak van harder gevuld materiaal (in ieder geval die van difrax) wat ze minder makkelijk kunnen doorbijten.

5. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik heb ze van Avent en de oppas gaf de speen terug die van 0-6 maanden was en ze zei er bij: nu moet je anderen hebben. Ik ben daarin meegegaan zonder er over na te denken eigenlijk. Ik heb wel gemerkt dat de 0-6 maanden speen iets kleiner zijn. Dus ik denk niet dat het slecht is om een grotere maat te hebben.

6. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Is het niet zo dat je een speen eens in de zoveel tijd moet vervangen omdat het materiaal dunner wordt?

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Dl van bijna 5 maand heeft er eentje van 12+ maand. Die vind ze het fijnste.

8. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Gewoon een keer proberen. Mijn dochter heeft denk ik tot haar 9e maand geen grotere speen gepikt. Ze spuugde de grotere speen gelijk uit.

9. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja, het is maar net wat je kind prettig vindt. Mijn dochter gebruikt nog steeds de 0-6 mnd speen, de 6-12 speen spuugt ze meteen uit, vindt ze duidelijk te groot...

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jongens gingen met 4&5 maand al over naar de 6+Speen. Ze kregen het schildje in hun mond, en dan is het niet zo veilig meer.
    Maar het is even proberen..

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Normaal gezien wel maar die nieuwe bibi spenen gaan snel kapot en als dylan tandjes krijgt bijt hij op zijn speen. Ik denk dat ik een een difrax ga proberen

Deel Deze Pagina