mijn kleine meid heeft eczeem tja mijn zoontje had het ook. maar die is er al overheen gegroeit ik heb de haar lotion van zarqa en die helpt geweldig tegen de berg maar ik heb gelezen dat de olie of de bodylotion ook erg goed moet wezen voor of tegen eczeem. ik heb caledulan geprobeerd helpt niet vette creme uierzalf helpte eerst wel maar nu niet meer. hormonen zalf ja helpt wel maar voor even en is niet erg veilig voor de huid. nu wil ik zarqa olie en body lotion gaan gebruiken de olie ook voor in bad. zijn er hier meiden die dit gebruiken en waarbij het geholpen heeft. de zarqa haarlotion werkt hier wel geweldig voor de berg maar tja helpt het ook voor eczeem ik lees op google wel positieve verhalen. het is wel prijzig maar als het helpt dan heb ik het er echt voor over. gr jojo
Wij gebruikten enkel Balneum badolie... om de dag in bad ( niet te warm ) Binnen twee weken was al haar eczeem verdwenen, en tot op heden ook niet meer terug gezien.
@Libelle was het dan echt eczeem? @Wup nou het zijn hormonen en ik heb mijn hele leven al eczeem ja het helpt natuurlijk maar je huid wordt er erg dun van..dus niet teveel gebruiken...maar op een gegeven moment moet je wel natuurlijk. Ik gebruik alleen nu sebamed, het is even uitproberen wat wel en niet fijn is...zwitsal idg absoluut niet!!
@Cindy, hier hebben we gewoon geen keus. Ik smeer al bijna mijn hele leven catergorie 4 hormoonzalf. Lipikar baume is trouwens goed spul idd. Heb het hier ook gebruikt, al was het op een gegeven moment niet meer genoeg helaas.
nou ben bij de ha geweest die gaf me die vette creme ja die helpt voor een droog huidje die heeft ze ook wel maar of het de eczeem mee helpt verdwijnen ik weet het niet ja ik heb wel die hormoonzalf maar je houd wordt er op ten duur dunner van. ik heb ook maar van vsm gekocht voor eczeem kijken of het helpt en anders ga ik het toch met zarqa proberen maar ik vind de dokters van tegen woordig wel erg makelijk hoor ja smeer maar in ja dat moest ik bij mijn zoontje ook hielp geen donder bij hem ja die hormonenzalf wel dan uiteindelijk is er overheen gegroeit. ik wacht het even af helpt dit niet dan vraag ik toch een dermotoloog want wil toch weten waar die eczeem vandaan komt. gr jojo
ja maar veel meer kun je niet ertegen doen helaas Ik heb ook zo`n vette creme en dan hormoonzalf voor erbij.. Vsm hielp hier niet, nu heb ik eens bij de site van dermalex een proefmonster aangevraagd, mischien een goede tip voor jou! Eczeem heb je gewoon of niet hier is geen reden voor te vinden naar mijn mening. Ik heb al vele allergie testen gehad, homeophaat maar niks helpt het is gewoon een chronische aandoening bij mij. Hoop voor je dat je kindej er dan ook overheen groeit meid maar je kunt wel naar een dermataloog gaan maar die vertellen je hetzelfde als de HA, wel kun je eens gaan om andere creme`s uit te proberen? Dit heb ik ook van de dermataloog gekregen, een minder agressieve hormoonalf... Vooral niet te goed de huid willen gaan verzorgen meid, zo min mogelijk crempjes en douchezalfjes gebruiken, gewoon alleen water en dan als je de haren wast alles gelijk met zeep....vooral niet de huid irriteren Succes ermee!!
Soms gaat eczeem gepaard met een allergie maar heel vaak niet, je hebt het gewoon. Ik heb ook alle allergietesten enzo gehad maar komt niks uit. Heb het gewoon en moet ermee leren leven. Veelal groeien kinderen er gewoon overheen.
voor mij zoon die seboroisch eczeem heeft gebruik ik koelzalf en ik was al zijn kleding en beddegoed met neutral dat werkt bij mij super. Hij blijkt namelk allergisch te zijn voor parfum in zeep. Dat zit ook in het wasmiddel vandaar. Hij heeft nog wel een af en toe een ruwe huid maar niet meer zo knal rood. en elke dag lekker invetten met de zalf werkt hier prima.
Ik gebruik zarqa voor mijn zoontje. Ik vind het hele fijne producten voor zijn huidje. Althans, zijn huidje verdraagt het goed. Maar dat het zijn eczeem geneest, NEE. Als hij eczeem plekken heeft die vurig zijn, moet ik daar toch echt hormoonzalf voor gebruiken. Zo gebruik ik ook doucheolie van louise widmer voor hem, ook heel fijn spul.
je kan mijn gedachten lezen dermalex heb ik gisteren toevallig een gratis proefmonster gevraagt. nou ik ga het toch proberen met zarqa daar zitten dodezee mineralen in of het de eczeem geneest nou ik weet het niet ik denk dat je het eigenlijk alleen maar kan bij houden het ligt er ook aan waar de eczeem vandaan komt mijn dochtertje heeft een vrij droge huid en daar komt het door ik heb die vette zalf ingesmeerd en het ziet er al een stuk rustiger eruit. haar kamertje is erg warm ook al zet ik de raam open overdag maar er hangt ook een vrijdroge lucht dus het komt waarschijlijk daar door. zeep gebruik ik niet doe haar om de dag of soms om de 2 dagen in bad. met zemelen tha het is moeilijk ze moet er overheen groeien of ja als ze pech heb er mee leren leven . hahaha maar ze hadden nog wel een tube mogen geven van de vette zalf ik moet haar er helemaal mee insmeren is zo leeg. en even over dermalex ik wilde die eerst gisteren kopen 12,00 euro voor zo'n klein tubetje nou als ik haar er helemaal mee moet insmeren dan ben ik een vermogen kwijt kijk voor alleen maar plekjes op het lichaam oke maar voor het hele lichaam nee. maar heb een monstertje gevraagt wie weet werkt het. gr jojo29
@Jojo ik krijg altijd gelijk 5 tubes van die vette zalf... Ja erg he hoe belachelijk duur het is allemaal, eigenlijk moest je gewoon alles via HA moeten krijgen!! Ja en je hebt ook zoveel verschillende soorten eczeem natuurlijk, ik heb geen eczeem wat een reactie is op iets het is gewoon chronisch... Maar idd goed bijhouden voorkomt een hoop...zon en zee is ook heel erg goed... Succes ermee!!
Droge huid en slechte weerstand maakt samen exceem Ik smeerde mijn zoontje soms wel 7x per dag in met: koelzalf,cetamacrogol Als hij een heftige exceem begon te krijgen koelzalf samen met hormoonzalf dan heb ik 2 vliegen in 1 klap haha
WAT je krijgt het niet vergoed??? Hoe kan dat nou dan... Koelzalf,Cetamacrogol hydrocortison enz enz word gewoon vergoed als je een recept krijgt van de HA Wat ik alleen betaal is Neutral douchegel en shampoo
Ahh jullie bedoelen die goedjes waar je vermogen aan betaald Daarom doe ik dat ook niet whahaha Verzekering rules!
Ik gebruik sinds een paar weken lipikar baume van la roche en helpt erg goed. Het is niet weg, maar wel een stuk minder en ze jeukt ook veel minder. Afgelopen week hoorde ik van iemand die haar dochter in een bad met zeezout deed, eerst een beetje (want prikt heel erg) en uiteindelijk een hele zak. En weg was de eczeem. Wij gaan volgende week op vakantie naar Gran Canaria dus ga het proberen in de zee, zelfde effect. Wel even pijn lijden waarschijnlijk, zielig maar wel voor het goede doel hoop ik! Ik smeer haar trouwens s morgens in met lipikar baume en s avonds met cetormacrogol.
hier ook een zoontje wat een droog huidje heeft, en af en toe lichte eczeem plekjes, huisarts heeft me hormoonzalf stap 1 gegeven, binnen 2 dagen was het weg, verder smeer ik hem met elke luier die ik verschoon helemaal in met vasaline leanette, en dat houd het mooi rustig allemaal. als hij in bad gaat, ik keer in de 3 dagen ongeveer, soms om de dag. dan doe ik er balneum badolie in. hier doen we nu overgens al bijna 3 weken met een tube zalf, en smeer dan toch steeds weer zijn buik, benen en gezicht in(ong 5 keer per dag), 2 keer per dag ook zijn armen en rug en billetjes. maar daar is het gelukkig nog niet droog. in het ziekenhuis bij de astmaspecilist er ook over gehad en die vertelde dat hormoonzalf echt veilig is, dat veel mensen er paniekerig over doen, en het daarom lang uitstellen, maar dat het eczeem dan al zo erg wordt dat je veel langer moet smeren, en dus veel meer. terwijl als je het bij de 1ste tekenen ziet gaat smeren je het meestal ook met 1 a 2 dagen weer rustig hebt, en dus minder smeert van de zalf. dus ik hou haar advies aan,