Eczeem kun je niet genezen, het is iets wat gewoon in je zit en zodra je weerstand om welke reden dan ook minder is zal het eczeem weer opkomen (je had Kinley moeten zien toen haar voortanden erdoor kwamen) De vette zalf (vasilinne lannete) is er om de huid te onderhouden, dus zo vet mogelijk te houden want eczeem heeft meer kans op een droge huid. de hormoonzalf is om de actieve plekken (die zijn hier rood en nat) te behandelen. Ik heb het advies gekregen om dit dagelijks te doen, zodra ik zie dat het beter wordt dan om de dag, vervolgens om de 2 dagen, dan om de 3 dagen en het op die manier af te bouwen. Voor de rest gebruik ik de bodylotion van de vaselinne. groetje sAnita
ik heb locoid gehad van de kinderarts voor bastiaan. volgens hem,zou het dan zo over moeten zijn,en zou zijn eczeem moeten verdwijnen. maar dat gebeurd dus niet. hij heeft 3 grote plekken op zijn schouders,en een paar plekken op zijn rug. als ik de zalf er 2×per dag opsmeer,verdwijnt zijn eczeem wel,maar als je dan na 3 dagen stopt(zoals de arts heeft verteld hoe wel het moeten doen) is het binnen 2 dagen weer net zo erg terug. iedere dag zijn zijn plekjes open,en bloed het behoorlijk. bastiaan zijn weerstand is erg laag,vanaf dat hij met het rs en het rota virus in het ziekenhuis heeft gelegen. daarvoor had hij ook geen last van eczeem. weet nu niet,wat ik nog meer kan doen voor hem. heb ook de vaseline voor zijn huid. 8 juni weer terug naar de kinderarts,en kijken wat hij ervan zegt.
Mij is door de huisarts verteld dat als de plekjes open gaan en bloeden ik meteen weer aan de bel moet trekken dan zou hij iets anders voorschrijven. De vochtige plekken rondom de oren ben ik op eigen initiatief ook gaan insmeren met maizena, klink vreemd maar hierdoor drogen de natte plekken wat sneller in. Kinley heeft nu een paar plekken op haar achterhoofd, een plekje op haar buik en in haar elleboog. Het viel me op dat ze vandaag echt aan haar hoofd zat te krabben en ook aan haar buik zodra ik haar romper los maak. Dus morgen toch maar wat hormonenzalf erop smeren. Groetje santia