duim / speen ze weet het niet

Discussion in 'Baby en dreumes' started by danif, May 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. danif

danif Fanatiek lid

Nov 10, 2008
    1,104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Hallo meiden

Mijn dochter is 12 weken oud en is sinds de eerste week dol op haar speen. Echter heeft ze sinds 1 week haar duimpje ontdekt. Ik vind het prima als ze wil duimen, alleen lukt het niet zo goed, wat haar weer frustreerd. Hierdoor komt ze steeds moeilijker in slaap, weigert de speen (voorheen de manier om in slaap te vallen) en wordt boos omdat het duimen niet lukt.

Is het normaal dat ze haar duimpje niet goed in haar mond kan houden. Ze heeft vrij lang gesloten vuistjes gehad. Het lijkt wel of haar duimpje nog niet goed naar buiten staat, waardoor hij elke keer uit haar mondje valt. Komt dit uiteindelijk goed en moet ik haar de tijd geven of kan ik iets doen haar te helpen???

liefs Danif

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Hanne heeft er ook 'n tijd over gedaan. De motoriek is gewoon nog niet zodanig ontwikkeld dat 't elke keer in één keer goed gaat. Hanne lag dan als 'n idioot over d'r gezicht te wrijven, vervolgens vond ze dan soms d'r duim, sabbelde er 'n paar keer hartstochtelijk op om vervolgens uit 't niets haar duim weer kwijt te raken. Brullen. En dan ging het ritueel weer van voren af aan beginnen...
    Tegenwoordig steekt ze d'r duim zonder enig probleem zo d'r giecheltje in. :)

3. danif

danif Fanatiek lid

Nov 10, 2008
    1,104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    O dat is goed om te horen en hoe lang duurde het voordat het goed ging?? Dan weet ik een beetje wat me te wachten staat hihi

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Hier precies hetzelfde. Doet ze haar duim uit haar vuistje, raakt ze haar lippen aan, gaat de duim weer in het vuistje. Boos dat ze dan is dat het niet lukt.

Soms lukt het wel, en dan ligt ze even te sabbelen, en dan schiet hij er weer uit. Dan zuigt ze op haar hele vuistje.

Ze ligt in een puckababy, en dan met doek en al zuigt ze op haar vuistje. Ik heb al een keer haar armpje eruit gehaald, maar dan snapt ze het nog niet. Ligt ze op een loze doek te zuigen, was ze heel pissig om.

5. danif

danif Fanatiek lid

Nov 10, 2008
    1,104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    He Gwenolyn Joenna en Indy zijn dezelfde leeftijd zie ik
    Misschien leren ze het nu?

6. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Ruben doet nu echt bewust zijn duimpje in de mond. Maar om in slaap te komen heeft hij vaak z'n speentje nog nodig. De duim geeft dan net niet genoeg voldoening om in slaap te komen. Al lukt het soms wel.

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    @ Danif: Hahahahahaha, dat is ook grappig!!!
    Ik hoop het, scheelt zometeen naar het ledikant toe lopen om het speentje erin te stoppen:D

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier is het sinds een week, misschien 1,5 bewust. Daarvoor was ze aan het 'oefenen'. Wel heeft ze hier haar speen nog nodig met in slaap vallen. Meestal na het drinken of tussendoor als ze nog wel wat wil maar geen erge honger heeft, dan gaat de duim erin.

9. danif

danif Fanatiek lid

Nov 10, 2008
    1,104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    ja Gwenolyn want die speen valt er toch nog met regelmaat uit hihi

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Hahahahaha, heb er wel eens over gedacht om post elastieken aan de speen te zetten, en dan achter de oren vast te maken:p

11. danif

danif Fanatiek lid

Nov 10, 2008
    1,104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    ja ik ook hihi. Toen ik haar net wakker op bed legde ben ik op sommige avonden wel 8 keer naar boven gelopen om die speen er weer in te doen. Werd er helemaal idioot van.
    Een voordeel: je wordt er wel slank van hihi
    Gelukkig blijft het nu vaak bij 1 x, maar ik moet eerlijk bekennen dat een duim me een stuk makkelijker lijkt, die raakt ze tenminste nooit kwijt

Share This Page