Wie heeft er nog een tip... Ik heb een dochtertje van 10 weken die veel moeite heeft met boeren... ik probeer enorm veel houdingen, Infacol heb ik geprobeerd maar daar kreeg ze meer last van dr buikje door, bedje staat hoger aan het hoofdeinde, heb andere flessen geprobeerd, en ik weet het nu niet meer. Ze begint nu overdag ook echt slechter te slapen en is na een klein uurtje wakker en aan het huilen. Vaak komt er daarna weer een boertje, soms pas na een half uur. Als dit doorgaat heb ik een oververmoeide baby..
Welke fles gebruik je? Hoe maak je de fles klaar, dus welk water, hoe verwarm je dit en schud je de fles? Hoelang duurt een voeding en in welke houding ligt je kindje?
ik gebruik de difrax fles. gebruik koud kraanwater wat ik opwarm in de magnetron. ik schud de fles niet, roer de voeding er met een lepel door. Voeden duurt 20 tot 30 minuten, en het vaakst ligt ze op mijn benen terwijl ik mn knieën heb opgetrokken, ze ligt dus niet plat. Dit is echt van de laatste 1,5 week.
Heb je andere voeding? Heb je de dr brownsfles al geprobeerd? Zijn er naast het slechte boeren en daardoor slecht slapen nog andere problemen? Heb je 1,5 week terug iets veranderd? Bijv meer voeding?
dr brown ook al geprobeerd. maakt geen verschil. Verder geen problemen.. Ze slaapt sinds 1,5 week wel door s nachts en zit nu een week op 5 voedingen, maar is niet veel meer gaan drinken per voeding. De laatste dagen laat ze zelfs meer staan
Ik heb dit ook een tijdje gehad met onze dochter, tot een maand of 5/6 geloof ik. Hier roerde ik ook de voeding i.p.v schudden en rechtop voeden, allerlei houdingen maar weinig wat echt hielp. Soms heeft ze het nu nog (bijna 12 maanden) en wat ik doe is haar tegen me aanhouden, hoofdje op m'n schouder/net iets erover en dan wrijven, kloppen, wrijven, kloppen over haar onderrug/halverwege haar rug. Vaak komt de boer dan vrij snel, zo niet dan zet ik haar op haar bips op m'n knie en hobbel ik een paar keer op en neer terwijl ik over haar rugje wrijf. Dat laatste zal misschien niet zo'n goed idee zijn voor zo'n jonge baby, maar dat is aan jezelf natuurlijk! Ik ben dit pas gaan doen toen ze wat ouder was. Het is lastig en vervelend maar het wordt beter, hier hielp een andere fles o.i.d ook niet dus wat dat betreft kan ik je daarover geen tips geven!
De houding zoals pluis beschrijft rechtop tegen ne aan en dan terwijl je wrijft/klopt sterk van links naar rechts wiegen/overhellen wil hier vaak helpen. De mijne was in het begin ook een enorm slechte boerder... ( heb ik nu zojuist een nieuw woord ontdekt?)
Vreemd. Je houd je dochter zo rechtop mogelijk bij het voeden? Anders kan je denk ik alleen zoveel mogelijk manieren tot boeren proberen. omhoog wrijven (Niet omlaan) afwisselend met kloppen onder de oksels vasthouden, rechtop laten 'zitten' en rustig wat naar links en rechts 'wiegen'.
Ik moet overigens nog wel even zeggen dat het hier ook scheelde dat ik er na een tijdje achter kwam dat hoe meer 'geluid' de fles maakte en hoe meer belletjes ik in de fles zag komen (Avent flessen) hoe minder last ze had van dwarszittende boeren. Even wegleggen op de rug en vervolgens weer optillen kan ook nog weleens helpen trouwens!
Onze zoon is ook niet goed in boeren. Wat bij ons helpt is Om van zitten naar staan te gaan. De trap op te lopen. En van kontje naar boven gaan kloppen.
Kindicol van VSM werkte hier beter dan Infacol. Wat ook hielp is van onder naar boven op de rug strijken, dan strijk je de boer omhoog
Hier duurt het soms ook weleens 15 min voordat ze boert maar ik leg haar niet neer voordat die eruit is. Lukt vrijwel altijd, kan alleen even duren. Hier ook een difrax fles waar we heel tevreden over zijn. Wij gebruiken alleen we spa blauw ipv kraanwater voor de flesvoeding. Na de voeding hou ik haar tegen me aan, met haar hoofdje ter hoogte van m'n schouder. Ik loop rond en tegelijkertijd klop ik op haar rug. Lukt het na 5 min niet dan leg ik haar even neer (dep even de kwijl ) dan neem ik haar weer tegen me aan. Soms herhaal ik dat nog een keer maar vaak als ik haar dan weer op pak, komt de boer
Halverwege de voeding krijg ik echt niet voor elkaar bij haar, dan wordt ze zo boos dat ze echt niet gaat boeren. Helaas! Slecht slapen kan ook bij de leeftijd horen inderdaad, maar dit is echt omdat ze er last van heeft en pijn aan heeft. Mijn zoontje lieten we rond deze leeftijd gerust wat langer huilen en dan viel hij weer rustig in slaap, maar dat werkt bij haar averechts omdat ze echt last heeft. Ze boert vaak eerst een normale boer, en daarna allemaal kleintjes. Ze wordt ook wakker van al die kleintjes die dan nog in de weg zitten, terwijl ze eigenlijk nooit binnen het half uur na de fles in bed ligt. Meestal loop ik dan nog 45 minuten met haar, soms duurt het ook echt een half uur voordat er een fatsoenlijke boer uit komt. Helemaal rechtop houden met voeden is ook nog een optie, misschien werkt dat.
Onze meiden hadden het ook beide rond die leeftijd.. Wij waren soms wel 20/30 minuten bezig om een boer 'eruit te krijgen' Hij moest er ook echt uit, anders gilden ze ook na een half uur.. Wij deden ook vaak even op de rug liggen, en dan weer op je schouder.. wrijven tussen de schouderbladen hielp ook goed. Ook haar op de buik op je onderarm leggen kan helpen.. Heel vervelend is het, maar hier was het na een paar weken opeens weer over, op sommige boertjes na, er blijven altijd van die dwarsliggers natuurlijk
heb niet alle antwoorden door gelezen maar kook je het water eest voor dat je het weer opwarmt? Hier hielp dat erg goed tegen de buikkrampjes. Kwam door het kalk wat in water zit.
Hier helpt het nu heel goed om afleiding te zoeken, tv laten kijken of naar papa kijken, bij beide staart ze met open mond en floep: boer! Ze ontspant dan, gaat ze zich aanspannen omdat ik geforceerd een boer eruit wil krijgen dan kan ik lang m'n best doen.. Ontspannen is bij ons het beste middeltje!