Ik heb de laatste paar dagen last van eczeen op mijn gezicht. Kan dit schadelijk zijn in de zwangerschap en als je baby geboren is? groetjes
Volgens mij is eczeem niet besmettelijk of zo, dus het is heel vervelend voor jou, maar niet gevaarlijk voor je baby. Als jij eczeem hebt, heeft-ie jammer genoeg wel een verhoogde kans om het ook te krijgen, maar dat is dan een erfelijkheidsdingetje en geen besmetting.
Schadelijk is het niet. Overigens kan het wel erfelijk zijn (in mijn familie heeft iedereen het) maar dan is het volgens mij meer de variant die je altijd al hebt. Besmettelijk is het zeker niet. Dus je hoeft nooit bang te zijn als het na de geboorte er nog zit dat je je baby niet aan mag raken met die plekken ofzo.
Je kunt het kevier plantje bestellen. Op marktplaats verkopen ze het weleens voor 2 euro ofzo. Homeopatisch; leg het plantje in een bakje met melk. Drink een aantal uren later de melk of smeer het uitwendig op de eczeem. Mijn broer had eczeem en mijn moeder heeft vanalles geprobeerd. Na dit plantje is het NOOIT meer terug gekomen ! Dus moeders; tip van de week ?