Sinds een paar dagen poept Kenji erg weinig. Eerst had ie zeker wel 1 poepluier per dag, als het niet meer was, maar de laatste week mogen we al blij zijn met 1 poepluier per 2 á 3 dagen. Ook is ie ontzettend vaak aan het persen, en dan denk je dat ie gepoept heeft, waren het alleen maar scheetjes. En stinken dat die doen! Maar het ergste is dus dat het hem niet helemaal lekker zit. Hij kreunt en steunt en perst zelfs nog in zijn slaap. Maar hij huilt niet. Ik dacht dat als een baby echt last van zijn darmpjes heeft, hij veel zou huilen en ontroostbaar zou zijn. Dat gaat in ons geval dus niet op. Hij huilt alleen als ie honger heeft. Maar goed, ik dwaal af... Ik heb de laatste week wel vóór bijna iedere voeding Infacol gegeven. Baadt het niet, schaadt het niet, toch? Maar nu begin ik daar ook weer aan te twijfelen. Is het wel goed om zoveel van dat spul te geven? Vandaag had Kenji dan wel ein-de-lijk gepoept, maar het was zoveel en zo dun dat het langs zijn luier was af gelopen en zijn broekje en rompertje helemaal onder zaten. En dat was vrijdag ook al zo. Klinkt ook niet gezond toch? Al met al ben ik redelijk onzeker aan het worden, en weet niet meer goed wat te doen.
infacol is ervoor als kindjes niet kunnen boeren, niet in de eerste plaats tegen krampjes. Indirect werkt het wel tegen krampjes, omdat de lucht die niet uitgeboerd wordt, in de darmpjes komt en daar krampjes veroorzaakt, maar als je kindje goed boert, zou ik geen infacol geven. Ik hoor om me heen dat als kindjes verder goed kunnen boeren enzo, de infacol juist klachten geeft.
Infacol is voor vastzittende lucht, buik- nen darmkrampjes ( zie bijsluiter of de site van infacol).. Gijs krijgt t op advies van de CB-verpleegkundige omdat ie best last had van krampjes... ( Gijs krijste ( dat is geen huilen meer)dan heel hard, liep rood aan, overstrekken van zn lijfje en flink spartelen met armen en benen.. Was dan even stil om vervolgens weer te beginnen.. De eerste keren liep ik zelf van ellende mee te huilen..) Boeren is Gijs geen ster in.. halverwege de fles gaat t vaak wel goed, maar aan t eind van de fles.. ho maar.. Vaak als ik hem dan in bed/box leg, na een poosje begint ie te huilen en komt er dan nog een boer.. Ohja.. infacol geef je voor iedere voeding.. en als t heel erg is met de krampjes mag je zelfs 2 van die pipetjes vol geven.. 't staat ( vind ik) duidelijk in de bijsluiter wat en hoe.. Gijs poept ook niet veel hoor.. eens per 2 dagen.. maar als je ziet dat je kindje last heeft, dat hij zn ontlasting slecht kwijt kan, zou ik ook even contact met CB opnemen.. Zij hebben wellicht een advies voor je.. Misschien is kindicol ( Kindicol druppels | Pure Lijfkracht van VSM ) geschikt voor je kindje..
Ja ik wilde sowieso het CB morgen bellen. Maar boeren doet Kenji wel, en ook spugen trouwens. Hij drinkt ook zo gulzig. Misschien dat dat allemaal met elkaar te maken heeft? Vervelend dat Gijs zo'n last had van de krampjes. Kan me voorstellen dat je van pure ellende mee gaat huilen.
Jusi, onze Kenji poepte op een gegeven moment ook nog amper en ik vroeg de kraamhulp toen ook al of hij verstopping had maar zij zei dat kindjes die de fles krijgen vaak veel minder poepen dan kindjes die borstvoeding krijgen en dat ze soms zelfs 2 dagen niet poepen, dat kon geen kwaad volgens haar. Als hij aan de dunne is denk ik dat de Infacol té goed werkt voor zijn darmpjes. Bij krampen zijn ze idd echt ontroostbaar en trappelen ze vaak hysterisch met hun beentjes. Enige wat tegen het vele boeren en spugen hielp hier was dan een ander speentje, maar daar ben je van op de hoogte Mochten ze echt krampjes hebben werkt afgekookte venkelthee ook bij sommige baby's.
Ehm... het is juist zo dat fleskindjes vaker horen te poepen dan BV-kindjes. Bij borstvoeding mag een kindje zelfs dagen lang niet poepen, dat kan als de melk goed is afgestemd op wat je kindje dan nodig heeft... Dus wat die kraamhulp zei, is pure onzin. Met dat opspugen: zijn dat mondjes, of hele golven? In het laatste geval zou ik even overleggen met je CB, dat kan namelijk onschuldig zijn, maar ook richting reflux, kiss of KMA gaan... In combi met die krampjes zou dat wel logisch klinken. Hier heeft voor de reflux en de kiss een osteopaat wonderen gedaan (www.osteopathie.nl)
Rozemarijke, als ik google kan ik alleen maar antwoorden vinden die bevestigen dat ze bij BV vaker horen te poepen dan KV. Maar goed, ik ben dan ook geen deskundige vertrouw alleen op de kraamverzorgster die we gehad hebben
Mijnkleine, lief dat je even mijn topic wilde lezen en reageren. Ik denk zelf ook dat de Infacol te goed werkt. Zo'n dunne poep is toch ook niet normaal! En ik heb ook altijd begrepen dat FV-kindjes minder poepen als BV-kindjes.. Rozemarijke, als Kenji spuugt, zijn het vaak wel golfjes. Maar ik bel morgen het CB maar gewoon, kan wel lopen gissen wat het is, maar daar schiet ik natuurlijk ook niks mee op.. Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik zou stoppen met infacol. Als dat gelijk loopt met het minder poepen. Well zielig hoor dat je mannetje zo loopt te persen. Thijs heeft op het moment ook moeite met poepen. Ik gebruik van VSM Cinababy, om de ontlasting soepeler te laten worden. Die dunnen ontlasting kan ook overloopdiaree zijn. Dat betekent dat er in de darmen een dik stuk ontlasting zit, waar alleen nog dunnen ontlasting langs kan. Dat zou de hele dag persen kunnen verklaren.
Ik lees even mee want hier met Kinley hetzelfde probleem Alleen krijst ze hier echt bij, gaat door merg en been en dus huilt mama soms gewoon gezellig mee. Bij Kylian hielp toen wat olie door zijn fles heel goed maar bij Kinley lijkt het tot nu toe geen resultaat te hebben. Ik wacht morgen nog af en anders zit ik dinsdag met de meid bij de huisarts dan moeten ze maar wat voorschrijven zodat ze in ieder geval kan poepen. Krampjes horen erbij maar dan moeten ze wel wat str*nt opleveren De infacol lijkt hier trouwens niet meer te helpen dus daar ben ik maar mee gestopt en over gestapt op de druppels van de vsm. Groetje sAnita
Ik heb net een beetje zitten Googlen op Kiss en reflux, maar dat is het volgens mij allemaal niet. Ik herken ook helemaal niks in het verhaal van een krijsende baby. Integendeel, Kenji krijst echt alleen als ie honger heeft!
Groot voordeel van borstvoeding: de poep stinkt niet! Eerlijk waar. Geniet er maar van, want zodra je kind vaste voeding gaat eten is de lucht meestal niet meer te harden. De eerste drie dagen is de poep meestal groen/zwart en plakkerig. Daarna wordt het lichter van kleur en geliger, zachter/zalvend of soms zelfs wat waterig. Aan het eind van de eerste week produceert je kind drie tot vier keer per dag een luier met een plakje gele, zachte poep. Over de periode daarna valt weinig te zeggen, ieder kind ontwikkelt zo zijn eigen ontlastingpatroon. Normaal is dat een baby tot de leeftijd van zes tot acht weken elke dag ontlasting heeft, later kan het minderen. Het kan dan variëren van vaak poepen tot heel weinig, soms maar één keer in de tien tot veertien dagen. Moedermelk is zo goed te verteren dat er maar weinig overblijft om te poepen. Alles is goed zolang je kind zich goed ontwikkelt, goed groeit en er geen last van heeft. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstvoeding, de eerste dagen. Gaat het goed? beetje naar beneden scrollen. Maar oke daar ging het niet over. Ik zou gewoon niet allemaal van die middeltjes gaan gebruiken, ben daar niet zo van namelijk, maar zou de kleine lekker bij je nemen als hij duidelijk pijn heeft in zn buik, zn buikje gaan masseren of je warme handen erop en zijn pijn proberen weg te nemen. Succes en sterkte in ieder geval.
Wat machtelt zegt.. Da's idd een punt ja.. lastig dat er best nog veel mogelijkheden zijn wat er aan de hand kan zijn.. Ik hoop dat ze je op CB goed advies geven ( dat t dan ook z.s.m. werkt ) want zien dat er iets met die kleintjes aan de hand is en er zelf niet goed van weten hoe t oplossen.. Ik vind t zo frustrerend..
Nou, gisteren had ik het CB gebeld. De verpleegkundige die ik aan de telefoon had, vroeg of Kenji een soepele buik had, en ik zei dat ik niet zo goed wist. Ja, hoe moet ik dat voelen? Dus adviseerde ze me met hem naar de huisarts te gaan. Omdat ik zelf naar het ziekenhuis moest, is mijn moeder met hem naar de huisarts gegaan. Alles bleek goed, soepele buik, en de dokter hoorde niks afwijkends in zijn buikje. Maar hij adviseerde me om naar het CB te gaan. Haha, lekker, ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Vandaag dus weer gebeld naar het CB, en nu had ik een andere verpleegkundige. Deze adviseerde me 10 cc water bij de voeding te doen. Niet bij elke voeding, maar om en om. Ook weer beginnen met Infacol. Dus heb het net om 12.00 al gedaan. Nu maar hopen dat ie vandaag wel weer poept, want hij heeft dus al niet meer gepoept sinds zondag bij de voeding van 12.00.
Jouw verhaal is bijna precies dat van mijn dochter, zij poept de laatste tijd maar een keer per 3 dagen en heeft er erg veel last van. Ligt de hele dag te persen, laat vieze windjes en heeft krampjes. Wij zijn nu sinds zaterdag gestopt met de infacol en op advies van het CB sinds vandaag overgestapt op Nutrilon Omneo. Wij waren namelijk al een week of 2 geleden op advies van het CB begonnen met 10 ml extra water bij iedere fles en met een osteopaat, maar dat helpt helaas niet. Ik hoop dan ook dat het gaat helpen want de afgelopen dagen heeft ze echt heel veel last van krampjes waarbij ze dan ook heel hard moet huilen terwijl ze eigenlijk normaal gesproken heel rustig is. Maar goed misschien heb je hier iets aan, succes!