Verder Rozemarijke, kijk of je wat met de tips kan. Misschien dat ze zoals ik las in een ander topic wakker is van de jeuk, maar dat kunnen alleen jullie zien. Succes voor donderdag in ieder geval he meid ! En tja ach doorslapen met kv, ik vind gewoon dat de meeste die kindjes gewoon savonds vol proppen en dat ze daarom wel blijven slapen. Als ik schema's van kv kindjes kijk krijgen ze bijna allemaal super grote flessen 200cc en dan ook nog rijstebloem of bambix toegevoegd om het nog zwaarder te maken! En daarbij zijn er ook genoeg kindjes die met borstvoeding doorslapen, en ja dat hoor ik vaak genoeg, zoals ik ook vaak genoeg hoor dat kindjes met kv niet doorslapen.
Jemig, daar gaat het toch helemaal niet over? Het was echt niet mijn bedoeling om een discussie uit te lokken hoor En ja er zijn altijd uitzonderingen op de regel, iets gaat nooit voor ieder kind op. Dat is helemaal niet relevant. En waarom haal je er onzin bij als dat kv kinderen volgepropt worden? Wat is dat voor een rare aanname? Als een kind 200cc flesvoeding krijgt voordat het naar bed gaat, wordt het direct volgepropt?! Je kijkt echt niet verder dan dat? En uitzonderingen of niet, ik verbaas me er gewoon niet zo over dat haar kleine nog niet doorslaapt, omdat ik dat zo vaak zie bij bv kinderen en minder vaak bij kv kinderen. Daar bedoel ik helemaal niets mee, dat constateer ik alleen maar. Dat is toch geen waardeoordeel? Waarom krijg ik dan het idee dat jij dit direct als aanval ziet?
Tja wat zal ik zeggen, denk dat het ook wel aan het kindje ligt. Kylian is gewoon groot en at vanaf zijn geboorte meer dan leeftijdsgenoten. Dus ook hier 200 cc flessen (al vanaf 4 maanden) allemaal met rijstebloem en nog een jochie dat om de 3 uur de fles wilde. Uiteindelijk door de arts fantomalt aanbevolen gekregen, dat voegt extra caloriën op maar maakt de kv niet dikker en we hadden een ander jochie. En ondanks dat ik toen van veel mensen ook het commentaar kreeg dat ik hem overvoedde en vetmeste hebben we nu een jochie dat nog net niet te ligt is voor zijn lichaamslengte. Daarbij zeggen mensen vaak dat ze 200 cc geven, ik bood het hem altijd aan, vaak ging het op maar ook waren er tijden bij dat 50 cc zo weer weggespoelt konden worden. Maar goed nu dwalen we heel erg van het eczeem verhaal af Wat de huisarts mij wel heeft verteld is dat als eczeem zich voor het 2de levensjaar openbaart het vaak met voedsel in verband staat. Kylian is dus bijna 3 toen het zich openbaarde en dan heeft het vaak niet met voedsel te maken maar meer met de omgeving/stress/verkoudheid enz enz. Toch let ik er wel op of het erger wordt als hij een bepaald iets eet. Gisteren had hij een prima dag, veel chocolade gehad (chocolade melk, koekjes met chocolade en smarties) omdat ik vermoed dat dit toch van invloed is, dus de komende dagen eens kijken of het erger wordt. Groetjes Anita
OMG zeg! Waarom volproppen meteen als negatief beschouwen! Volproppen bedoel ik echt niet meteen als negatief hoor! Hier proppen we ze gewoon vol als ik bedoel dat er veel gegeten word...! Succes verder in ieder geval he! Ow en ja ik vind 200cc plus rijstebloem enzo wel een super grote fles dat wel en daarom noem ik dat volproppen, daarom hier ook nog nooit meer dan 165cc aangeboden per keer.
Zarqa vind ik ook een goed merk, en badderen deden wij ook in het begin een badje met balneum vanwege exceemplekjes en droge huid en dat deden we vaak om de dag. Succes ermee
He meiden, thanks voor de tips ga eens even op zoek naar dat zeepvrije spul iig. @Merijn: over het algemeen krijgen kindjes met BV wel langer nachtvoedingen idd, maar 2-5 keer per nacht zoals momenteel, dan ligt het volgens mij niet meer aan de BV Moet zeggen dat zolang ze het op 1 voeding per nacht gaat doen, (wat ze -zoals iemand al riep- een hele tijd gedaan heeft) ik al erg tevreden ben... alhoewel helemaal doorslapen echt super geweldig zou zijn natuurlijk En, als ik de ervaringen hier hoor van homeopaten, hoop ik daar maar even het beste van. We gaan donderdag heen met 'r, voor die tijd ben ik nog even bezig om -mede aan de hand van mijn posts hier- even goed op een rijtje te krijgen wanneer de eczeem nou opgespeeld heeft enzo, en wat er verder aan klachten gepasseerd is. Eens zien of de homeopaat er wat mee kan, Ik word iig wel hoopvol van de verhalen hier. O, en over dat volproppen: hha, dat roep ik hier ook altijd hoor, dat ik Thirza overdag zo vol mogelijk prop, want het is toch wel echt zo (over het algemeen) dat als ze overdag goed gegeten heeft, ze 's nachts wel beter slaapt... een enkele keer zelfs op 1 nachtvoeding. Wat dat betreft vraag ik me de laatste tijd wel eens af hoe het zou zijn gegaan als ik vanaf het begin fv zou hebben gegeven. Aan de andere kant is het misschien maar goed ook dat ze nu al 8,5 mnd bv krijgt, want haar weerstand zou goed nog wat minder kunnen zijn geweest zonder de bv... (zonder daarmee een bv-fv-discussie te willen ontketenen). Maar ik zal nog wel laten weten hoe het hier verder gaat, ook na de behandeling bij de homeopaat. Toch benieuwd of ee sterk verdund extractje ons hier rustige nachten gaat bezorgen
Mijn beide kids hebben helaas last van eczeem. De volgende dingen doe ik: - 3 keer in de week in een badje met olie ( lauw water) daarna insmeren met de vaseline van de huisarts als ze nog nat zijn. Ze ze zo op een handoek op de bank tot het helemaal ingedroogd is. - de ergste plekken gebruik ik wel hormoonzalf voor maar stop er direct mee als het weg getrokken is. - 3 keer per dag insmeren met de vaseline van de huisarts. Resultaat ze hebben nu al een hele poos een mooie huid!
Hoi Rozemarijke, Ik ben zelf een eczeem-klant. Zit in je bloed, gaat nooit meer weg, maar kan het wel onder controle houden! Niet te warm aankleden. Niet te warm en te vaak baden/douchen. Vermijd wol en agressieve huidproducten, maar gebruik luchtig katoen en alleen geur, kleur. parfum- en conserveringsmiddelvrije producten. Gelukkig heb je een heel scala aan dat soort middelen tegenwoordig. Houd de huid vet, maar zorg dat deze niet gaat broeien. Ik heb tot ver in de 20 hormoonzalf moeten gebruiken, maar kwam toen bij een orthomoleculair arts terecht en door te elimineren heb ik nu een dieet zonder gluten, suiker, gist en nog wat dingetjes. Homeopathie heeft bij mij helaas nooit geholpen. Succes ermee!
Hoi, mijn kleine man zit ook helemaal onder de eczeem. Na veel geprobeerd te hebben ben ik toch hormoonzalf gaan smeren. Daar heb ik nog geen spijt van, want eczeem verdwijnt heel snel en hij is ook direct s'nachts gaan doorslapen en slaapt overdag ook veel langer nu. Ik dacht ook steeds dat hij door de bv niet wilde doorslapen, maar denk nu dat het met de eczeem te maken had. Groetjes Bloesem
Nou, ben benieuwd dan naar de ontwikkelingen de komende weken... Straks naar de huisarts omdat ze nog steeds (en voor de zoveelste keer) last heeft van d'r oortjes, toch maar wel even dat recept voor de hormoonzalf weer vragen. Voor als ze echt echt last heeft van de jeuk dan voorlopig maar even... ze lag vannacht tijdens het voeden toch steeds wel te krabbelen ook Plekjes trekken nu wel weer weg trouwens, de warmte lijkt er hier bepaald geen goed aan te doen
Dat zijn dingen die je nooit zult weten want je kunt niet terug in de tijd om het even anders te proberen Maar volgens mij zijn sommige dingen gewoon in je genen pakketje opgenomen. Warmte blijkt hier ook slechte invloeden te hebben, Kylian slaapt dan ook zo lang mogelijk in een shortama (pyama met kortebroek) en loopt zoveel mogelijk in een korte broek. Groetjes Anita
@Pluk: ja, uiteraard: 't is niet zo dat ze met BV ineens helemaal niet ziek worden, (dat blijkt maar weer eens), maar 't is wel extra weerstand en met het huidige aantal nachtvoedingen is het wel fijn om mezelf voor te houden dat het misschien zonder BV nog wel erger was geweest... beetje zelfmotivatie kan geen kwaad he? Ik heb Thirza ook 's nachts enkel in haar romper en slaapzak, armpjes kunnen lekker luchten dus. Merk dat als ze lange mouwen aan heeft, het plekje in haar elleboog direct weer erger wordt. Ze heeft er dus trouwens toch ook nog een oorontsteking bij Maar omdat het de zoveelste keer is en ze er nu al een week mee zit, hebben we een antibioticakuurtje meegekregen. Hopelijk helpt dat ook een beetje om er niet binnenkort weer last van te hebben, (m'n nichtje had ook steeds last van de oortjes en haar keel, maar na een kuurtje verdwenen die klachten grotendeels. Nog wel eens ziek af en toe natuurlijk, maar niet meer om de haverklap. Hopelijk werkt het voor Thirza dus hetzelfde... Ik spring namelijk een gat in de lucht als ik er 's nachts nog maar 1-2 keer uit hoef...)
@ rozemarijke die oorontsteking kan nog wel eens heel goed de reden van haar nachtelijke onrust zijn. Wil ze echt altijd drinken '? Quinn werd ook veel wakker ' snachts, maar zelden wilde hij dan voeding.(Hij heeft tot 6 maand bv via de fles gehad) Was over toen hij al zijn tandjes had. Hoop voor jou dat her eerder over is en even een goede nachtrust kan pakken.
@zogelukkig: Zo ergens tussen de 2 en 4 keer... met enige regelmaat wordt ze daarbij nog een paar keer wakker, waarvan ze een heel enkele keer zelfstandig verder gaat slapen, en meestal dat ik haar ofwel even moet verschonen, of dat ze bij me moet liggen om weer in slaap te komen. Maar goed, nu duidelijk is dat ze eczeem heeft en alweer last van de oortjes, ben ik toch erg blij dat ik nog even niet aan de methode: laten huilen en elke 10 minuten even troosten, begonnen was. Die staat overigens wel in de planning als ze wel lekker in haar velletje zit en nog steeds niet doorslaapt hoor, (alhoewel ik dan denk ik even een weekje vakantie ga nemen..)
@pinguin72: jep, dat had ik me nu ook al bedacht, naast dus de eczeem waar ze ook last van heeft. Maar op dit moment spelen de oortjes het hoogste op denk ik... Inmiddels dus al een nacht of 6 echt drama Je kunt me opvegen hier Maar goed: met de antibiotica nu ook uitzicht op verbetering...
Overigens: de oortjes verklaren dus echt niet alles, want ze heeft dus al dik 4,5 maand dat ze 's nachts zo spookt... de laatste nachten dus nog even wat erger dan anders, maar 'normaal' voed ik zo'n 2-3 keer, naast vaak nog een keer verschonen, (laatste stukje van de nacht hoeft ze tegenwoordig vaak niet meer te drinken, maar plast/poept ze dus wel weer vaak haar luier vol. AARRGGHH soms wou ik dat je d'r een kurk op kon zetten )
Wow zeg, wat lijkt me dat zwaar! Mij zoontje is 3,5 maand en slaapt ook nog niet door en ik dacht dat hij laat was? Ik voed om ongeveer 23.30, dan komt hij weer om 04.00 en dan weer om 07.00. Meestal is hij dan klaarwakker en ga ik dus opstaan. Omdat ik een uur doe over uitbakeren, voeden ene kant, boeren (duurt altijd lang), voeden anderen kant, boeren en weer inbakeren, maak ik ook korte nachten. Sta soms echt te tollen op m'n benen, kan me voorstellen hoe jij je voelt! Je meisje moet wel pijn hebben. Slaapt ze onrustig? Maait ze zichzelf ook wakker? Kan je niet eens proberen echt strak in te bakeren? Toen ik dat begon te doen, ging mijn zoontje wel veel beter slapen. En slaapt ze overdag wel goed? In dat geval zou je haar wakker kunnen houden, zodat ze 's nachts moeier is? Sterkte!
@zogelukkig: als ze eenmaal omrollen mag je niet meer inbakeren he? 't is idd zwaar, maar ik ben meestal wel met een minuut of 10 klaar: halen, voeden en weer terugleggen, zelf even plassen en een glaasje water, (anders heb ik 's ochtends een kater van de uitdroging en geen voeding meer) en weer terug in bed. Aardige routine geworden... en ik word er dus niet eens meer zo wakker van. Van een uur bezig zijn, zou ik giga-wakker worden en da niet zo gemakkelijk meer inslapen. 3,5 mnd is trouwens heel normaal om nog niet door te slapen hoor, Rond een maand of 6 gaat geloof ik het grootste deel van de baby's wel ongeveer zelfstandig een beetje inslapen weer als ze wakker worden 's nachts... Maar goed, zoals ik in een ander topic al typte: ik heb dus wel al ene keer gehad dat ik van vermoeidheid zo'n beetje omviel en bijna de trap af rolde. Oeps... gelukkig gaat m'n man deze week de traphekjes plaatsen, haha. Niet alleen veilig voor Thirza,
M'n zoontje rolt zich nog niet om gelukkig, hij vindt het inbakeren nog erg fijn 's nachts. Ik zat te denken dat je misschien een fles kan geven voor de nacht? Flesvoeding is zwaarder verteerbaar en daar slapen ze dus langer op, zou dat iets zijn? Moet je alleen wel kolven, dat is minder. (Niet dat ik dat doe hoor, want ik heb een hekel aan kolven).