mijn dochter had tot voor kort ook eczeem nou hadden wij een kat maar de HA dacht dat het daar niet van was ik heb dode zeezout gehaald en de verkoopster zei als het hier niet mee weg gaat is het waarschijnlijk een allergie ikke gebruikt ging niet weg dus lag het toch aan onze kat ik zou als ik jou was even dode zeezout kopen overigens is de kat nu weg en me dochter heeft nergens geen last meer van
Waarschijnlijk bedoel je iets anders, want in aardbeien, tomaten en sinaasappels zit geen eiwit dan wel proteine! In rood fruit (een tomaat is ook een vrucht) zit wel lycopeen; een krachtige anti-oxidant die een verbinding aangaat met eiwitten. Dat zorgt ervoor dat de lycopeen sneller in het bloed wordt opgenomen. Of dat ook voor eczeem kan zorgen? Wel zijn veel mensen met eczeem ook allergisch voor bijv. aardbeien (voor de pitjes erop) waaronder ik. Gelukkig niet voor tomaten en sinaasappels!
Hé Rozemarijke, Heb hier je verhaal en de reacties en updates ook even gelezen. Jij krijgt ook wel wat te verstouwen met je meisje! Gelukkig dat het wel een lekker vrolijk kind is en dat ze het verder wel zo goed doet, maar ik kan me voorstellen dat je toch zo langzamerhand een beetje wanhopig wordt. Hehe, toch leuk om te lezen dat je dat eigenlijk niet wordt en niet zomaar alles voor zoete koek aanneemt omdat een arts dat zegt en zelf gaat zoeken. En wat GOED dat het lijkt te helpen! Haha, straks zeg je nog: had ik veeeeeeeeeeeeel eerder moeten doen, dan had ik misschien veel eerder weer lekker kunnen slapen! Ik hoop echt dat het helpt en dat Thirza nu echt lekker doorslaapt. Zou wel wat zijn toch? Hehe, je gaat het nog missen, dat lekker met haar kroelen midden in de nacht LOL
@Hinke: Ja, nu we al 5 goeie nachten hebben gehad, (met gisteravond wel drama tussen half 8 en half 10, (maar na twee drukke dagen mag ze ook even ontprikkelen), nadat ze om kwart voor 7 eerst gewoon was gaan slapen, maar vervolgens alleen een voeding om 3 uur!), denk ik dat idd wel: had ik dit maar eerder gedaan... Maar goed, dat weten we dan voor een volgende keer @Jipper: thanks voor de tip Vooralsnog lijkt ze voldoende op te gaan knappen, maar als het toch een beetje blijft kwakkelen, ga ik wel een doorverwijzing vragen voor een uitgebreide allergietest... En dat was jij toch, die dat riep over de homeopaat? Dat hebben we dus idd gedaan en gewoon van de ene op de andere nacht een enorme verbetering! @trotsemama: we hebben ook een kat, eentje van 13 jaar al, dus hopelijk hoeven we die niet weg te doen Zou echt sneu zijn voor dat beest. Maar mocht uit een allergietest blijken dat Thirza allergisch voor katten is, dan zullen we dat uiteraard wel doen. Maar zoals ik hierboven al zei: vooralsnog lijkt ze zoveel op te knappen dat we nog even geen maatregelen in die sfeer hoeven te treffen
een allergie test is onder de 4 jaar niet betrouwbaar ik wou dat ook maar Ha dat het niet betrouwbaar is enige wat je kan doen is de grootste allergie bron weg te halen (de kat dus ) mssn kan je hem tijdelijk ergens anders onder brengen bij ons was de kat weg en binnen een week was het eczeem weg en de verkoudheid natuurlijk sindsdien ook geen eczeem meer gezien
Bij een bioresonans-therapeut kun je volgens mijn moeder een allergietest doen die betrouwbaarder (en veel uitgebreider) is dan de reguliere testen. Maar vooralsnog trekken de problemen hier weg, dus we wachten nog even met andere maatregelen Maar mijn moeder heeft dus bij zo iemand een test gedaan en daar werd een allergie achterhaald die uit de gewone testen niet naar voren was gekomen. Ben even kwijt wat het allemaal was, (een van die dingen was suiker, maar dat wist ze toen al) maar sinds ze dat weet, zijn de problemen over bij haar (o.a. opvliegers waarvan de HA en het ziekenhuis zeiden dat het de overgang was... NOT)
nou hopen maar dat het weg blijft! wil je niet ontmoedigen hoor ! maar bij mij dochter ging het ook even weg en kwam toen ook weer terug tegen mij hebben ze gezegd dat als je z'n test laat doen dat als het een allergie is dat het dan negatief kan zijn (en toch een allergie hebben en als het geen allergie is dat ie dan positief kan uitslaan (en geen allergie hebben) lijkt mij dat een HA ook van die methode weet?!?
De meeste HA verwijzen niet door naar het alternatieve circuit... Ik ben daar ook wel sceptisch op, op het alternatieve circuit, maar mijn scepsis begint wat minder te worden na deze ervaring en zich verder ook uit te breiden naar het reguliere circuit dat met een boel dingen toch echt met de handen in het haar staat.... Ik ben zelf vrij gezond, dus heb nooit zoveel dokters nodig gehad, maar nu met Thirza: als we het alternatieve circuit niet hadden gehad.... dan hadden wij de afgelopen maanden geen leven gehad!
Hahahaha, jij blijft lekker optimistisch hè? Zullen we even afspreken dat ALS er een tweede komt dat het dan anders gaat dan bij de eerste? Hmm, zou wel fijn zijn als je van te voren die zekerheid zou kunnen krijgen....... Maar ik ben blij dat het zo goed gaat nu.
@Hinke: ja... aard van het beestje, dat optimisme. De jongeren die ik begeleid klagen er regelmatig over dat ik altijd maar geloof dat het ECHT ECHT ECHT eens beter zal worden, als je maar blijft vechten, hahaha Nouja, daar ben ik therapeut voor, geloof ik Maar die tweede, die gaat er zeker wel komen, alleen pas als ik een jaartje uit heb kunnen rusten Eerst m'n beroerde zwangerschap en deze zware maanden maar eens in het vergeethoekje zien te krijgen, LOL Zou een jaar genoeg zijn? We hebben namelijk uitgerekend dat als we in juni ongeveer een kleintje zouden willen (2011 dan he?), we in september aan het klussen zouden moeten... (Juni leek mij wel ideaal vanwege een lang verlof tijdens de zomermaanden dan ). Maar alle gekheid op een stokje: ja, ik ben een mens dat leert van d'r ervaringen, dus alles wat niet helemaal OK gaat en waarbij ik er achter kom hoe en wat, wordt opgeslagen voor een volgende keer @Sweetlakecity: ik ga er steeds harder over denken om dat echt maar eens even te gaan doen met Thirza... maar eerst alles maar eens even een beetje tot rust laten komen, begin onderhand toch echt wel een beetje op te raken Maar wel super dat dat er dan uitkomt zeg! Want bij Pauline is het ook niet bepaald van een leien dakje gegaan, of wel?
ik kan alleen zeggen probeer een zemelenbadje dat is te koop bij de kruitvat gewoon bij de baby spullen
wat betreft eczeem ging het echt niet lekker nee. Ook dat ik erg onzeker was. Bv kost mij heel veel energie, ik ben gestopt met mijn druppels en merk dat me vermoeidheid weer opkomt. Ze had ook last van een wervel in haar nek wat niet goed stond. Maar even on topic: nee heb je en ja kan je krijgen. is de moeite waard
Jep, da';s idd lastig Zeker omdat de reguliere geneeskunde een houding aanneemt van: wij weten het en zij (alternatieve circuit) niet. Terwijl mijn ervaring onderhand begint te worden dat het alternatieve circuit oplossingen biedt en het reguliere circuit met de handen in het haar staat, (en je dus tips krijgt als: laat maar huilen, dan gaat ze vanzelf wel doorslapen. Nou, niet dus...) Maar goed, hier afgelopen nacht voor de derde nacht op rij maar 1 voeding. Onee, niet 3e nacht op rij, wel 3e nacht deze week. Van maandag op dinsdag kwam ze twee keer, die nacht daarvoor 1 keer. Maar echt een enorme verbetering dus Heerlijk! Zowel voor Thirza als voor mijzelf... Nu maar eens even op zoek naar een goeie bioresonanstherapeut. Heb je daar ook beroepsverenigingen van?
ik ken er eentje in den haag die is wel aangesloten en bij bepaalde verzekeringen krijg je een deel terug. Ik met me dsw niets
Zoals je weet sta ik positief tegenover "alternatieve circuit" (butbenaming) en lopen mijn man en ik bij een antropsofisch arts die ook cb houdt en allereerst met antropsofische middelen aankomt alvorens reguliere geneesmiddelen voor te schrijven. We proberen het altijd, maar mijn lijf doet niks positiefs met antroposofische, homeopathische en natuurmiddelen. 'k Ben er al wel een paar keer goed ziek van geworden. Het is niet zo "baat het niet, dan schaadt het niet". Maar ik kan niet zo goed tegen het slecht afschilderen van het "reguliere circuit" (eenzelfde butbenaming). Kijk; (de meeste) alternatief "genezers" hebben geen geneeskunde gestudeerd en zijn geen arts, simpel. Zonder de medische wetenschap is de mensheid ten dode opgeschreven. Ik spreek dan ook liever van alternatief behandelaars of therapeuten. Pas als ze het diploma van arts hebben mogen ze zich arts noemen. Mijn arts diagnosticeert net als een "gewone" huisarts. Beiden zien eczeem. Maar mijn arts kijkt verder. Naar het hele zijn van de patient en vraagt zich af waar de eczeem vandaan komt. Zij wil de oorzaak achterhalen en bestrijdt niet alleen de zichtbare reacties. Als zij daar zelf niet achter kan komen, dan verwijst zij en niet alleen binnen het alternatieve circuit. Zo ben ik erachter gekomen dat ik eczeem krijg van het eten van o.a. suiker, gist en gluten. Als ik die stoffen vermijd, houd ik mijn huid rustig. In het geval met het eczeem en de homeopathische middelen is het heel makkelijk om te zeggen: komt door de entingen. Maar dat is een aanname, want als je weet hoeveel bijstoffen er in inentingen zitten, zou je die allemaal moeten testen voordat je weet of je kind daar allergisch op reageert met een eczematische uitslag. En dan kan het kind ook nog reageren op de DTKP-stoffen zelf die ze inspuiten. Misschien kreeg Thirza wel eczeem van de boom achter je huis die net in bloei stond ten tijde van de enting of misschien krijgt ze stoffen via de borstvoeding binnen waar ze allergisch op reageert. Pas als je weet hoe of wat kan je gericht gaan behandelen. Dat doorslapen hoeft ook helemaal niet te komen door de homeopathie. Dat kan je nooit met zekerheid zeggen. Mijn zoontje slaapt sinds deze week ook opeens door. Zomaar. Homeopathie is niet klinisch getoetst, niet wetenschappelijk bewezen. Je weet dus niet of Thirza nu doorslaapt door dat middel. Dat kan ook gewoon toeval zijn. Je kan wel de omgekeerde bewijslast gebruiken: stop je met het middel en slaapt ze weer niet door, dan is het een mogelijkheid dat die druppels een positief effect hebben gehad. Je schrijft dat: "de reguliere geneeskunde een houding aanneemt van: wij weten het en zij (alternatieve circuit) niet". Naar hoeveel artsen ben je geweest met Thirza? Is dat dan de "hele" reguliere geneeskunde?. En hebben die letterlijk gezegd dat het "alternatieve circuit" het niet weet? Ik heb vooral de ervaring dat beiden heel goed hand in hand kunnen gaan. Mijn alternatieve dokter heeft zelfs ook weleens gezegd: laat maar huilen als je alles al gedaan hebt (gegeten, schone luier, ingebakerd, goede omgevingstemperatuur). Maar wij doen dat niet, wij geloven dat er altijd iets is waarom een baby'tje huilt. Ons zoontje is te vroeg geboren en had een zware bevalling. Wat de eerste 7 weken het enige was dat hielp was huidcontact, dan kroop onze hummel in de foetushouding op mijn borst, viel in een diepe slaap en lag ik zo een paar uren. Vermoeiend? Ja. Heb ik het graag gedaan? Dolgraag! En dan zijn er altijd nog mensen die zeggen: "gewoon laten huilen hoor, wordt ie groot en sterk van". Mmm, wij denken dat voeren met liefde een baby groter en sterker maakt als je begrijpt wat ik bedoel! Het is ook moeilijk voor een arts om te zegen waar het niet doorslapen 's nachts van komt. Kan door de jeuk van de eczeem komen, maar ook door iets anders. Wat is de norm? Die er niet als het om baby's gaat. De ene loopt met 10 maanden, de ander pas met 2 jaar. Geen enkel baby'tje is hetzelfde. Leuk als je baby met een maand doorslaapt, maar moet dat? Omdat het al zo lang duurt is het misschien onderhand wel gewenning dat ze zich om de paar uur meldt om te drinken. Of misschien wil Thirza heel graag bij jou zijn 's nachts, misschien is dat wel het enige dat er is! Je weet het niet, ze kunnen het ons niet vertellen! Sterkte met alles.
@Zogelukkig: gewenning is het iig niet, want de laatste week slaapt ze dus veel beter door ineens. Toetsen door te stoppen met het middel kan niet: we hoefden maar eenmalig twee korreltjes te geven Maar mij lijkt het geen toeval dat het direct na het geven van dat middeltje beter is gegaan met de nachten. Momenteel zijn de dagen drama: er zitten weer twee tandjes aan te komen en ik dacht in eerste instantie dat ze daar weinig last van had, maar dat is toch niet helemaal waar. Ze heeft vandaag nog niet geslapen, is zonet wel bij mij in slaap gevallen, maar wordt wakker zodra ik opsta om haar in haar bed te leggen De artsen die we bezocht hebben, zijn de arts en WVK op het CB, onze huisarts en twee keer een arts van de huisartsenpost. En dus vorige week de homeopatisch arts. Maar goed, ik ga nu toch maar op zoek naar een bioresonanstherapeut. Wilde eerst wachten tot het wat rustiger werd, maar dat wordt het nog niet echt ('s nachts wel, maar is het overdag dus hommeles - en met al anderhalf jaar niet doorslapen, trek ik dat niet meer. Ik heb momenteel wekelijks een migraineaanval, dus mijn lijf schreeuwt aan alle kanten dat ik rust nodig heb ). Idd eerst maar eens helemaal duidelijk krijgen waar de allergische reactie nu vandaan komt...
ik wil ook even mijn verhaal kwijt. tot een paar maanden geleden had mijn zoontje ook vanaf dat hij ong. 4 maanden last van eczeem, tot ongeveer 11 maanden. De huisarts en kinderarts zeiden allebei hou het maar lekker vet en kreeg ook hormoonzalf mee. Maar ik heb de hormoonzalf niet echt gebruikt,door het vethouden werd het meer, dus ook niet echt gedaan. Wel heb ik steeds ingesmeerd met bepanthen, deze hield de plekken rustig. Nou de rode plekken werden meer en meer met de tijd, echt niet leuk, want het werden ook vochtige plekken en het jeukte ook erg. Op een dag wou mijn zoontje met ong. 10 maanden geen papflesje meer drinken, oke gestopt en wauw binnen een week verdwenen de plekken. Na ongeveer 2 weken gaf ik weer een papflesje omdat hij niet echt goed at en met 2 dagen zat hij weer onder de plekken. Toen ging ik voor mij zelf na, wat hij wel of niet had gegeten de laatste dagen en dat was alleen de pap dus. volkorenpap van bambix. ik meteen weer gestopt met pap en alle plekken trokken weer weg, ook de vochtige plekken die zo jeukten. Nou voor mij was het zeker, het kwam van de pap. Hij is nu 15 maanden en krijgt geen pap meer en heeft dus ook totaal geen eczeem meer. De kinderarts zei dat hij misschien allergisch is voor een bestanddeel dat in de pap zit. Dus dames, soms heeft eczeem denk ik toch te maken met wat je baby eet of drinkt. Ik ben er bij toeval dus achtergekomen zoals je hebt gelezen. Hopelijk hebben jullie er wat aan. succes met jullie babies.
@my1969: eczeem heeft idd in 50-60% van de gevallen te maken met een (voedsel)allergie. Ben hier dus druk op zoek naar een plek waar ik een goeie allergietest kan doen, want van goed opletten wat ze eet (en hoe ze daarop reageert) ben ik hier nog niet wijzer geworden Maar lekker dat jullie er achter zijn, is zo zielig, die eczeem en dat gejeuk!