Nikolai heeft ook eczeem. Meestal rondom zijn mond, maar ook op z'n armen, ellebogen en knieholtes. Een allergietest gaf aan dat hij nergens allergisch voor is. Op 16 oktober hebben we weer een allergietest. Hij heeft er ook vaak last van als hij een lagere weerstand heeft. Twee weken geleden heeft hij vervroegd de BMR prik gehad en ik smeer me nog steeds suf met de zalf van de dokter. Die helpt gelukkig wel want het is bijna weg. Maar ik vind het altijd zo zielig, dat gekrab
Inmiddels hier een allergietest gedaan bij een bioresonantietherapeut en daar kwam koemelk en een darmschimmel uit. De BRT dacht dat de darmschimmel waarschijnlijk voortkomt uit de klachten van de KMA, dus adviseerde voorlopig een koemelkvrij dieet, dat zou voldoende moeten zijn. Vandaag dan op het CB geweest en eea overlegd met de arts en alles op een rijtje zettend is KMA dus wel zeer aannemelijk en gaan we de komende tijd dubbelchecken door eliminatie en provocatie. Verder gaan we de DKTP bij 11 mnd uitstellen vanwege het feit dat Thirza steeds een week na de prikken ziek is: opperde de arts zelf, die gaf zelf ook aan dat haar weerstand door de allergie ws te laag is om de vaccinaties goed te verwerken en dat het verstandiger is om dus uit te stellen, om verdere complicaties te voorkomen. Op een moment dat we klaar zijn met het gevogel rondom de allergie en Thirza lekker in haar vel zit, gaan we dan alsnog enten, eventueel zonder de kinkhoest. Ze reageerde overigens erg positief op het verhaal van de bioresonantietherapeut (de CB-arts) en gaf aan dat ze daar goeie resultaten van zien: nauwkeuriger diagnostiek dan met de 'reguliere' testen... Was ik wel een beetje verbaasd van
Oh fijn dat jullie weten waardoor het komt. Ik word echt gek, vooral van die dauwworm om z'n mondje. Altijd met die rode vlekken. Ik hoop dat er wat uit de allergie test komt. Zat toch ook te denken aan koemelkallergie. Nou ja, afwachten maar.
Hopelijk bij jullie ook snel duidelijkheid dan! Ben benieuwd wanneer we het verschil gaan merken. Vanaf vandaag iig volledig koemelk-vrij.
Hoe gaat het nou met Thirza, Rozemarijke? Merk je al resultaat van je ge-elimineer? Ik las ergens dat je beter ook geen geitenmelk mag nemen, dat is een bijna gelijk eiwit. Paardenmelk mag dan weer wel. Hoe voorzie je in je eiwit- en calciumbehoefte? Soja of pillen?
He hoi, we zijn hier nu 3 weken koemelk-vrij en 2 weken ook van alle andere soorten zuivel, ei, soja, vis en noten, om dus straks zeker te weten dat het alleen van de koemelk komt en niet van andere dingen, maar het knapt hier echt enorm op! De eczeem is bezig een soort van achterstevoren weg te trekken: ze heeft steeds last gehad in de volgorde oortjes-elleboogjes-lijfje en op het lijfje trok het eerst weg, de elleboogjes zijn inmiddels ook schoon en de oortjes bijna! Verder gaat het inslapen een stuk rustiger, (het lukt het meestal weer zelfstandig om in slaap te komen) en is ze een stuk vrolijker overdag: geen jengelig kind meer de hele dag aan m'n broek te hangen Erg fijn dus!!! Ik drink nu rijstemelk met extra calcium en mag volgende week de sojamelk gaan proberen en zien of daar wel of niet reactie op komt bij Thirza... 't is allemaal even vogelen, maar we zijn nu met begeleiding van een dietist bezig en dat scheelt een eind
Fijn te horen; houden zo! Komt ze nog zo vaak 's nachts of wordt dat ook beter? Ik heb een paar weken door kunnen slapen 's nachts, maar mijn zoontje komt nu weer 1x per nacht, meestal aan het einde tussen 4 en 6. Als hij om 6 uur komt, sta ik daarna wel op en duurt de dag best lang! Gaaaap! Maar het is voor de goede zaak he! Ik ben benieuwd hoe het met de soja gaat, ben er zelf allergisch voor. Krijg eczeem en loop helemaal leeg! Laat nog maar eens weten! Succes ermee!
We hebben de eerste week dat we koemelkvrij gingen Thirza een keer sojatoetje gegeven, maar die nacht was ze beroerd en kwam ze wel 10 keer geloof ik Voorlopig maar even geen soja voor Thirza zelf dus, (maar ik heb -ook voor mezelf- inmiddels rijstemelk met toegevoegde calcium gevonden, en ik neig ernaar om dar straks aan Thirza te geven vanaf het moment dat we anders gewone koemelk zouden zijn gaan geven). Kan toeval geweest zijn, maar toch... Verder komt ze hier nog elke nacht 3-7 keer. Wil ook wel: we zijn teruggegaan naar 2 vastvoedselmomenten: boterham en toetje zijn ervan af, dus dat scheelt een hap, en BV is stukken lichter verteerbaar natuurlijk Maar we hebben vanochtend bij de homeopaat hetzelfde middeltje gekregen als waar ze een week of 6-7 geleden ineens behoorlijk op door ging slapen (de eerste 3 nachten na dat middeltje 2 voedingen, en vervolgens 1), dus ik ben benieuwd wat de komende nachten ons gaan brengen! Dan is het idd vroeg dag he, als je rond 6-en er al uit mag... Ik laat Thirza dan vaak eerst nog maar even spelen op bed, en dan hang ik half slapend nog even een beetje naast haar. Maar dan duurt een dag lang idd... zeker als je kleintje maar 1 keer per dag slaapt