Ervaringen nutramigen bij Koemelkallergie en eczeem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Antje77, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ons mannetje heeft KMA en eczeem als 1 van de symptomen. Hij krijgt hier momenteel pepti voor, maar zijn eczeem verbetert er niet van. Het was afgelopen week zo erg, dat we zelfs hormoonzalf moesten gebruiken. Dit hielp goed, maar door het provoceren die week, kwam het weer volledig terug (tijdens het gebruik van de hormoonzalf)
    Hierdoor weten wij nu wel zeker dat het eczeem van de allergie komt. Verpleegkundige van het cb vertelt namelijk elke keer dat dit niet zo hoeft te zijn, wilt niet toegeven dat dit juist wél de oorzaak kan zijn. Toen zij bij Milan het eczeem vast stelde, heb ik direct gevraagd voor over te stappen naar hypoallergeen voeding. Dit was niet nodig, want eczeem had niks te maken met allergieën.

Nu heb ik zelf informatie opgezocht, gezien de huisarts ons ook niet zo helemaal serieus neemt, en kwam ik vaak tegen dat nutramigen wordt aangeraden als eczeem een symptoom van de koemelkallergie is. Zeker als ook 1 van de ouders eczeem heeft.
    Zelf heb ik het idee dat de pepti niet sterk genoeg is voor ons mannetje en nutramigen beter zal zijn. Dit heb ik dan ook voorgelegd op het cb. De verpleegkundige zou dit dinsdag aan de arts vragen of dat zo is, of dat wij gewoon naar de dermatoloog moeten, dat deze eens mee kijkt.
    Nu hoor ik graag ervaringen waarbij nutramigen inderdaad positief effect had.

Deel Deze Pagina