problemen poepen en terugloop bv (6 weken)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hansje123, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    mijn zoon is nu 5.5 week oud. ik geef borstvoeding en dat ging erg goed. Ben rond de 4 weken 1keer per gaan kolven om een voorraadje te beginnen. eigenlijk ging dat gelijk goed en had al 100ml per keer. nu sinds kort krijg ik maar 50ml uit mijn borst en als mijn zoon drinkt is hij ook al snel gestopt na 10 a 15 min, terwijl hij normaal een half uur nodig heeft.
    hij heeft wel heel veel plasluiers

Waar hij al een aantal weken last van heeft is moeite met poepen. ook vaker aanleggen heeft niet geholpen. Hij perst de hele dag maar er komt niets uit. Af en toe helpen we hem met de thermometer, massage of een paar druppels olie. Dat wil af en toe wel helpen maar niet altijd. hij blijft de hele dag drukken. het is zo zielig,want hij krijgt er ook niet genoeg slaap door. hij kan niet in slaapkomen van de persdrang. Als hij poept is het mostertgeel. geen keutels of hard. zachte mostertgele derrie. is dit goed?
    De laatste weken is hij wel flink aangekomen. ik weet niet hoe het nu zit maar volgens mij blijft hij gewoon aankomen.
    ikheb wel het idee dat mijn borstvoeding omlaag gaat. moet ik anders proberen bij te voeden met flesvoeding??

hebben jullie nog tips voor het poepen? voeding etc.
    of wat kunnen de problemen zijn??

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Denk dat je deze vraag beter bij het deeltje 'Borstvoeding' kan stellen. ;)

Om op je vragen te antwoorden. Is de enige reden waarom jij denkt dat je minder melk hebt, dat hij minder lang drinkt? Of zijn er nog redenen waarom je dit denkt?
    Als je kindje goed groeit en voldoende plasluiers heeft, lijkt het mij niet dat je te weinig melk hebt. Het is niet abnormaal dat je kindje korter gaat drinken, ze krijgen stilaan gewoon meer melk uit je borst op kortere tijd naarmate ze ouder worden.
    Is je kindje tevreden na de voeding?

Bij gaan voeden met FV is zéker niet aan te raden als je door wil gaan met BV en als er geen ernstige reden voor is.
    Als er écht aanwijzingen zijn dat je onvoldoende melk aanmaakt, moet je gewoon vaker aanleggen en eventueel een keertje vaker kolven (al is het effectiever voor je productie als je kindje zuigt).

Ik hoop dat ik je al wat heb kunnen geruststellen maar er zullen zeker meer ervaren BV-mama's raad komen geven! ;)

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het lijkt een beetje of ik mezelf hoor praten. Veel mensen die ik nu spreek blijken tussen week 4 en 6 af te haken omdat ze denken niet genoeg te hebben. Bij mij werd gezegd zolang de kleine tevreden is is het goed. Moeite met persen zou ik navragen bij de dokter dat kan zoveel zijn. Mosterdgele poep is goed als je borstvoeding geeft.

Successs

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zeker niet fv bij gaan geven, dan wordt je productie nog minder!! Leg je zoontje wat vaker aan en doe zelf ook rustig aan dan zal je productie met een paar dagen weer omhoog gaan.

het is heel normaal met borstvoeding dat je zoontje niet elke dag een poepluier heeft, zolang hij maar goede plasluiers heeft. Als hij echt last heeft van zijn poepluiers, misschien even aan de ha vragen. Helpen met de thermometer zou ik niet teveel doen want daar worden zijn darmpjes lui van.

Deel Deze Pagina