even hulp nodig ik weet echt niet meer wat te doen

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, Dec 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

voor mijn posi test heb ik een sollicitatie gehad en ben ik aan genomen voor 12 uur.

vandaag mijn eerste inwerk dag (half1 beginnen) deze week word niet uit betaald

de eerste maand werk in 6 uurtje per week
    de 2de maand 8 de 3de 10 en de 4de dan eindelijk die 12 uur.
    maar nu ben ik zwanger en ik weet nu al dat ze niet niet leuk gaan vinden als ik dit vertel en waarschijnlijk geen contract meer ga krijgen.

ik wil graag werken maar alles staat me tegen.

ik weet echt niet wat tedoen. ik moet binnen 15 min beslissen wat ik ga doen. ik vind het zooo lastig.

help

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ze zijn verplicht je een contract aan te bieden voor je eerste werkdag. heb je dat niet, dan geldt automatisch een contract voor onbepaalde tijd.
    en waarom krijg je deze week niet uitbetaald???? daar heb ik nog nooit van gehoord!

wacht tot na je proeftijd en vertel het dan. onthoud dat als ze je eruit gooien, ze verplicht zijn de reden op papier te zetten als jij dat wilt.

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Ik zou het gewoon doen voor die paar maanden, dan heb je in ieder geval werk. En mocht het uiteindelijk niet bevallen dan kun altijd nog opzeggen toch?

4. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Dat je zwanger bent mag toch eigenlijk geen rol spelen?
    Ik snap je angst wel want ook al mag het niet ze doen het wel.
    Anders zeg je niet dat je zwanger bent. Ik weet niet hoever je al bent in de zwangerschap als het pril is zou ik niets zeggen. Voor het zelfde geld was je zwanger geraakt als je er al werkte.
    Veel succes met je beslissing en natuurlijk je zwangerschap;)

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik krijg pas volgende week mijn contact omdat dit een mee kijk middag is en vrijdag nog een keertje.

daarna gaat mijn contact in en het ik 2 maanden proeftijd( ik dacht 1 maar dat is 2

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ben 7 weken zwanger

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ah oke, meekijken is wat anders.

soms heb je idd 2 maanden proeftijd, ik zou het echt gewoon daarna vertellen, ben je in ieder geval voor een half jaar/ jaar binnen en krijg je over heel 2011 kinderopvangtoeslag ;)

8. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Gewoon gaan. Je kunt altijd nog stoppen. Wel gek trouwens dat je de eerste week niet uitbetaald krijgt. Hebben jullie dit afgesproken? Of is het om in te werken?

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik zou nu nog niets zeggen hierover, omdat het ook nog mis kan gaan (daar gaan we natuurlijk niet van uit).

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Waarom krijg je niet betaald dan die eerste week? Dat is toch vreemd?
    Ik zou als ik jou was er nog niet teveel bij nadenken. Je zit nog in zo'n prille fase van je zwangerschap dat vrijwel niemand het al aan de baas zou vertellen. Kijk eerst eens of je het een leuke baan vindt, je kunt het over 2 maanden altijd nog vertellen toch?
    En willen ze je dan na afloop contract geen nieuwe aanbieden, dat zie je dan wel weer.

10. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Meis en anders is het leuk voor zo lang het duurt! Als ze je niet willen hebben als je zwanger bent, dan zou ik er niet eens meer willen werken!

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

kinderopvang hebben we niet nodig dus dat scheeld.

de eerste week is om intewerken (meekijken)
    en daarom word hij niet betaald.

12. MissX28

MissX28 Bekend lid

Aug 2, 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik raakte zwanger terwijl ik ergens een werkervaringsplek had (voor een paar maanden, onbetaald). Heb het met een week of 11 gewoon verteld. Wist toen nog niet of ik een contract zou krijgen daar of niet, hoopte er wel op. En heb het contract toch gekregen hoor! Wie weet zijn ze straks zo tevreden over je en klikt het zo goed, dat het gewoon allemaal goed komt. Als jij direct kenbaar maakt dat je er na je verlof gewoon weer terug zou willen komen, dan zijn ze je maar 16 weken (ongeveer) kwijt. Zet 'em op! Ik zou er gewoon voor gaan. Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?!

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ga zo wel even kijken denk ik

maar vriend zegd net. we hebben het geld niet nodig en als het zo tegen staat dan ga je er ook met etegen zin heen. heeft hij ook wel weer een punt in.

14. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou het nog even aankijken, kun je uitleggen wat het precies is dat je tegenstaat???? Misschien is het nu ook een combinatie van zwangerschapshormonen en werk??? Want je was al aan het solliciteren voor je wist dat je zwanger was begreep ik??? Misschien heb je over een maand of 2 wel een hele andere gedachte en dan zou het jammer zijn als je het afgeslagen hebt.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat me tegen staat is vanalles,

loon is laag.
    de gemiddelde leeftijd daar is 34 (ik ben 23)
    het opbouwen van de uren ik heb gesolliciteert voor 12 uur.
    de instelling van het bedrijf ten opzichte van kinderen.
    stel dat fynn ziek word dan mag ik niet thuis blijven (en dan heb ik het niet over griep maar over ziekenhuis etc)

en zo nog meer dingen

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Meis luister naar je hart. Als het niet goed voelt(en dat proef ik een beetje bij je) doe het dan niet.

17. tulip

tulip Niet meer actief

oke, zoals ik het nu hoor zijn er wel een hoop dingen die je er niet aan bevallen, dan zou ik er nog eens goed overnadenken. Of gewoon beginnen, kijken hoe het gaat en vervolgens alvast verder kijken. vanuit een baan solliciteren klinkt altijd beter, dan zonder baan.

18. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je klinkt idd alsof je het niet leuk vindt, luister naar je gevoel meid.
    En helemaal als je het geld niet nodig hebt.
    Ook lijkt het me niet fijn als ze zo tegenover kinderen zijn (zo moeilijk vrij krijgen als je kind naar ziekenhuis moet etc)

en eigenlijk zou je ook die eerste week uitbetaald moeten krijgen,ook al is het inwerken,je bent tenslotte wel aan het werk,het is geen stage.
    Ik heb ook wel eens moeten inwerken maar gewoon betaald gekregen.

Ik heb ook iets vervelends meegemaakt toen ik de eerste keer zwanger werd, toen ik het mijn bazin vertelde (ik was toen net aangenomen,werkte er een maandje of 2 geloof ik) reageerde ze met: ooohhh, neeeee, dat meen je niet..is dat echt zo?? ohnee, dat meen je niet,nou daar ben ik niet blij mee....nou daar stond ik dan ,zelf ontzettend blij en zij reageerde zo...later draaide ze wel bij maar ik kreeg een mk (toen deed ze weer moeilijk toen ik niet kwam werken want zij was meteen na de mk die zij ook wel eens heeft gehad gewoon gaan werken, want het valt allemaal best wel mee zij ze, bijna alle vrouwen maken dat wel mee....nou echt...ik wist niet wat ik meemaakte!!

maar ik denk als ik jou goed begrijp dat je beter de keuze kunt maken om niet te werken, succes met je keuze!

19. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ze mogen jou niet weigeren qua zwangerschap. Ik ben bij mijn vorige zwangerschap ook bij mijn huidige werkgever begonnen. Gesolliciteerd toen ik 7 weken zwanger was. Heb toen wel bewust verzwegen dat ik zwanger was, omdat ik als ze me zouden afwijzen, zeker wist dat het om mij ging en niet om m'n zwangerschap. Toen ze me aannamen, heb ik het verteld en ze de keuze gegeven of ze me nog wilde of niet. Maar ze werden bijna boos dat ik dat zei, ik zou komen werken in een vrouwencultuur en ja daar horen zwangerschappen bij.

Maar als jij je niet goed voelt om daar te werken, zou ik het niet doen. Levert alleen maar onnodig stress op. Mag ik vragen wat voor soort werk het is? Misschien kun je eens verder kijken of je iets soort gelijks kunt vinden.

20. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    wat een !@#$%^& W**f zeg.....:$:x

Share This Page