Hoi allemaal! Ons mannetje is vanaf dag 1 al best sterk geweest. Voor zijn leeftijd ook best sterk in zijn nekje maarrrr... Vanmorgen vond ik hem op zijn zij in zijn bedje! Ik vroeg later in de ochtend of vriendlief hem misschien op zijn zij heeft gelegd gisteren avond maar nee... ook hij legt hem altijd op zijn rug. Nu ben ik dus bang dat het draaien is begonnen... ben bang dat hij snachts op zijn buik terrecht komt. En terug draaien kan hij natuurlijk nog helemaal niet! Het is al zo'n onrustige slaper... vaak vind ik meneer helemaal scheef half onder de dekens terug. En ik maak het bedje al heel kort op. Maar meneer slaapt het beste met de dekens tot zijn kin. Ik moet eerlijk zeggen... de nachten dat hij het rustigst slaapt zijn dus de nachten dat meneer zo scheef ligt (of ik hoor hem gewoon slechter omdat de dekens er voor liggen....) Nu hebben we een koude kruik met een opgerolde badcape (zodat de kruik niet weg kan rollen) langs hem liggen op de dekens om zijn ruimte iets af te bakenen.... anders ligt hij echt dwars in bed. Toch maar zijn slaapzak aandoen? Met als gevolg dat hij het hele bed door "kruipt" en met armen en benen tussen de spijlen komt. Of met slaapzak in bed en ook dan zijn bewegingsruimte afbakenen met kruik en rol? En nu???? Hoe gingen jullie er mee om? Stoomcursus draaien en terug draaien geven ? HELP!!!
Bij ons hielp de slaapzak. Tot twee dagen geleden ... hij lag 180 graden omgedraaid én op zijn buik ... wij weten nu ook niet goed wat te doen dus ik lees mee
Mijn zoon draagt een slaapzak. Niet zozeer omdat ik het erg vindt dat hij zijn bed door kruipt, maar als hij dit doet krijgt hij het niet koud. Ook gebruik ik aerosleep. Als hij op z'n buik draaide kon hij nog steeds ademen. Inmiddels is het trouwens een buikslaper (is nu 4 mnd), maar ik vind hem regelmatig scheef of bovenop zijn dekens terug. Tot 2 mnd lag hij in de wieg, ook hier draaide hij al en had geen aerosleep, vanaf dat moment slaapt hij dus in z'n ledikant. Er zijn trouwens speciale hulpmiddelen voor zijslapers en rugslapers. Delta Diffusion | Veiligheid | Baby-Dump Sommigen vouwen de slaapzak om de matras of leggen hun kindje vast, ik ben hier absoluut geen voorstander van! In perenatal of babydump (en wellicht op meer plaatsen) demonstreren ze de aerosleep voor je. Ik heb hier het veiligste gevoel bij. (zelf uitgetest en je krijgt het echt niet benauwd als je daar met je gezicht in ligt.) Aerosleep Matrassen | Matrassen | Baby-Dump Hoeslaken Ledikant Baby | Bedtextiel | Baby-Dump Alleen het topdekmatras en hoeslaken heb je nodig, matras is niet nodig, kan op elk matras. Groetjes rebekka
Met slaapzak aan, gaat het draaien enz wel wat moeilijker dan zonder.. Ik heb wel altijd een slaapzak die net groot genoeg is qua lengte, ze ligt altijd met kromme beentjes, dan is de bewegingsvrijheid wat beperkter dan bij een slaapzak die veel te lang is (voor mijn gevoel) Bij de hulpmiddelen die rebekka laat zien, wordt trouwens aangeraden om ze alleen onder toezicht te gebruiken (het zijligkussen in ieder geval)
Bedankt voor jullie antwoorden dames! Een Aerosleep matje hebben we al op het matrasje liggen. En inderdaad... met een slaapzak heeft het iig niet koud. Maar moet ik dan ook een dekentje gebruiken?? Word dat dan niet erg warm? Ik heb zo'n Hema slaapzakje: View attachment 133405 Hoe doen jullie dit dan? Met kleertjes er in en dan zonder dekens? Of met rompertje er in en een enkele deken? Ik heb een ledikant deken dubbelgevouwen en lakentje er onder. Zonder dekens ging hij namelijk echt ondersteboven in bed liggen. Niet zo'n ramp als het bed niet met het hoofdeind omhoog staat.... maarja... dat staat ie dus wel. Zo'n hulpstuk Delta Diffusion word afgeraden bij het CB. Daarom verkoopt de thuiszorg winkel deze ook niet meer. Prenatal ook niet. Dan durf ik zoiets al niet meer te kopen. Of kan ik beter een zomer-slaapzak aanschaffen en met rompertje er in én gewoon onder de dekens?
Trouwens.... als hij erg veel op mij gaat lijken krijgen we een "zak-loper kampioen" Ik klom vroeger met zak en al over de reling om bij mijn ouders aan te komen sloffen "opguive"
onze dochter ligt in een dikke slaapzak zonder mouwen (dat vind ze niet prettig) met pyama en romper korte/lange mouw.. Haar kamertje is ongeveer 17 graden 's nachts.. ik gebruik dus geen dekens, heeft weinig nu want na tien minuten ligt ze erop ipv eronder...
Mijn zoontje heeft een dunne slaapzak (zonder mouwen), romper korte mouw en pyama lange mouw. Of een romper lange mouw met slaapzak. Sowieso altijd een laken en deken. Ik gebruik de deken van de wieg nu, hoeft hij niet dubbelgevouwen. Ik heb het ook gebruikt met ledikant deken, wel dubbel. Ik heb de kachel 's nachts niet aan dus het zal zo'n 18 graden zijn op z'n kamer. Ik denk dat je met een dikke slaapzak met lange mouwen geen deken nodig hebt, maar mijn zoontje vindt het volgens mij wel fijn om onder een deken te liggen die wat strakker opgemaakt is. Ik zou zeggen probeer het even uit. Als je kindje zweet is het te warm. (in het nekje voelen of hij warm is, handjes en voetjes zijn meestal koud). De slaapzak van mijn zoontje is wel te lang ondanks dat hij met opgetrokken beentjes slaapt, maar daarvoor krijgt hij in z'n slaapzak de fles en spelen we nog even en dan wordt hij boos als hij zijn benen niet kan strekken. Staat het hoofdeind zo ver omhoog dan? i.v.m. spugen?
Maar wat is hier het probleem van. Wij vonden onze dochter ook vanaf een maand of 3 180 graden gedraaid in haar bed, en ze lag altijd op haar buik. Vanaf 5 maanden lijkt het me geen probleem, zeker niet als hij het zelf doet.. @TS; Ik zou ook voor een slaapzakje gaan. Toch wat minder bewegingsvrijheid en zo komt hij niet zo snel onder de dekens terrecht. Onze dochter heeft altijd in een slaapzak gelegen (inde winter 1 met mouwen) en verder geen dekentje. Ze was ook vanaf een maand of 2 een enorme wiebelkont, haar wiegje was toen al 'te klein' voor haar en we hebben haar in een ledikantje gelegd. Had ze alle vrijheid om rond te struinen...
Misschien inderdaad eens proberen in zijn slaapzak zonder de mouwen. Vind het anders zo'n "worst" idee... dan kan hij zijn armpjes minder goed bewegen lijkt me... en dat lijkt me weer niet handig als meneer zich op zijn zij of erger... op zijn buik draait. Maar met romper korte mouw + shirtje lange mouw..... krijgen ze dan geen ijskoude armpjes/handjes?
Ik heb dezelfde slaapzak. De mouwen gebruik ik niet. Ik heb een romper lange mouw aan, pyama met lange mouw en broekje.. Geen sokjes. Leg haar dan ook nog onder een deken zodat ze lekker strak is opgemaakt.. In haar slaapzak draait ze niet.. Ook niet op haar zij. Als ik haar zonder slaapzak overdag in haar bedje leg dan draait ze wel.. Dus ik denk echt dat een slaapzak helpt. Heb er 1 die lang is.. Die kan je eevt ook bij het voeteneinde instoppen.. Maar doe ik niet... Weet ook niet of dat veilig is?
Bedankt voor jullie reacties! Nou, Lars dus vanavond in zijn zak zonder mouwen + deken.... ik ben benieuwd! Ik heb het idee dat ons ventje het wel fijn vind om strak in bed te liggen, dus dan toch maar een deken.
Ze krijgen trouwens idd wel koude handjes, maar daar doe je weinig aan. Zorg ervoor dat de kamer niet koud wordt, maar ook niet boven de 18graden is. Zelfs met deken en alles erbij ligt die van mij er met zijn handjes wel boven uit. kan geen kwaad. Ben benieuwd hoe Lars vannacht slaapt.
Wat is er mis met buikslapen? Is toch niet verkeerd. De onze sliep al heel vroeg op zn buik. Legde hem van in het begin al af en toe op zn buik, omdat het ook goed is voor de nekspieren ed. Mss dat hij ook een buikslaper is ? Omdat hij zichzelf op zijn zij draait? (wel knap dat hij dat al zo vroeg kon! Hier ook eentje met hele sterke nekspieren ed, maar kan me niet herinneren dat hij dat draaien ook al zo vroeg kon )
hier ook gewoon kind in slaapzak met dekens, ideaal. Wat je ook kan doen is het onderste stukje van de slaapzak onderop bij de dekens instoppen, bed kort opmaken en dan kan je kind er niet bovenuit kruipen.
Onze meid draait zoch nu oook op de buik als ze in bed ligt. Ik heb er niet zo een goed gevoel bij maar om haar nou terug te draaien als ze slaapt ook bniet want dan wordt ze wakker. Gelukkig vind ze het buikslapen niet echt leuk en gaat ze dan huilen omdat ze niet terug kan draaien. Ze draait zich gewoon om met een slaapzak aan.
Hoe gaat het met slapen inmiddels? inderdaad gewoon eenslaapzakje aan, en als ie zich op zijn buik draait in zijn slaap, laat hij wel horen als die terug wilt hoor! Wij hebben ook een aero-sleep en hadden gewoon vertrouwen dat het goed zou gaan. Overigens duurt het nog een hele tijd tussen het draaien op zijn zij en doordraaien naar buik toe. Inmiddels slapen ze hier allemaal alleen maar op de buik, vinden ze veel fijner dan rugslapen.