Hoeveel slaapt een baby van bijna ongeveer op een dag, wat is gemiddeld? En hoe lang zijn ze tussendoor wakker? Vroeg me even af wat gemiddeld is. Heb soms het idee dat mijn dochter na een lange middagslaap al snel weer moe is namelijk.
Het verschilt echt per kind natuurlijk. Die van mij slaapt overdag relatief weinig. Vaak 's ochtends een half uur tot een uur in z'n bed en op de dagen dat ik thuis ben slaap ik tussen de middag zo'n 1,5 tot 2 uur met hem. Als ik hem alleen weg zou leggen slaapt hij niet of heel kort dus ga ik er maar lekker bijliggen... Eigenlijk is dat het wel zo'n beetje. Als we er nog op uitgaan doet hij nog wat hazeslaapjes tussendoor en zo komt hij de dag wel door tot een uur of 7 à half 8. 's Nachts slaapt hij goed trouwens en dat heeft hij vanaf het begin ook al gedaan (gelukkig) Bij de oppas slaapt hij trouwens meer. Deed m'n oudste ook altijd. Daar slaapt hij na de middag soms wel 3 uur ofzo. Maar 's avonds is hij dan ook gewoon net zo moe als op de dagen dat hij gewoon thuis is...
Hai, Vanaf begin voeding tot weer naar bed ongeveer 1 1/2 uur, en dan 1 1/2 tot 2 uur slapen, of iets langer. Dit 's 's ochtends en 's middags en dan een hazenslaapje van 45 minuten tussen 17 en 18:00 uur...ligt aan je schema. Dat laatste slaapje vervalt dan gewoon met 5 maanden zoiets. Ons zoontje drinkt om ongeveer 7, 11, 15, 18:30 en 22:30... Dus twee lange slaapjes tussendoor en een korte aan het einde van de dag. Werkt hier goed. Na het hazenslaapje zit hij bij ons tijdens het eten in de wipstoel. Daarna fles en naar bed voor de nacht.. Succes, Charlie
Met 4 maanden was mijn dochter ongeveer 2 uur achter elkaar wakker en dit was haar schema: 8:00 wakker gemaakt en fles 10:00 - 11:00 slapen 12:00 fles 13:00 - 15:30 slapen 16:00 fles 19:30 fles 20:00 naar bed vanaf 4 maanden geen late avondfles meer heel soms sliep ze nog heel even rond 17:00 Totaal slaap: 15-16 uur
Mijn dochter slaapt in de ochtend 2uur, middag 2 a 3 uur, dan wat hazenslaapjes omdat we dan meestal weg zijn. Om 18:30u laatste fles, 08:00 eerste fles. Dit doet ze al vanaf de tweede week. Ben zo trots op haar...
Hier exact dezelfde tijden qua voeden als Charlie. Alleen het slapen is de laatste anderhalve week heel verschillend. Vorige week sliep ze overdag telkens maar drie kwartier tot een uur. En dan vaak 2x tussen de voedingen door. Vandaag heeft ze opeens 2 en half uur achter elkaar geslapen bij de gastouder.
Hier twee heel verschillende slapers. Mijn dochter van 4 maanden slaapt nu al minder dan mijn dochter van 18 maanden. De oudste sliep extreem veel (kan smmiddags nog steeds met gemak drie uur slapen en ze slaapt meestal uit tot 09.00 uur). Mijn andere dochter doet meestal een keer of 3 per dag een slaapje van een half uur tot 45 minuten. Meer heeft zij schijnbaar niet nodig.
Is toch verschillend per kind. De oudste sliep veel meer. De jongste is nu echt wakker 1,5 a 2 uur met fles erbij en slaapt 1,5 a 2 uur gemiddeld. 07.00 fles 07.30 bed 09.00 naar kdv 09.30 fruit bij kdv 10.00 bed 12.00 fles 14.00 bed 16.00 fles 18.00 bed 19.30/20.00 fles
Hier hoeven we nooit vroeg op (werk alleen avonden) Ons schema: 0830 wakker+fles 0930-11.30 slapen 12.00 fles 13.30-15.30 slapen 16.00 fles 17.00-19.00 slapen (meestal beetje onrustig rond deze tijd.) 19.30 fles 20.30 slapen 23.00 fles en verder slapen Mart slaapt dus ook best veel nog...
Het verschilt per kind. Mijn zoon sliep wel 20 uur op een dag. Kreeg de fles, was daarna nog maximaal een half uur wakker en ging dan weer naar bed. Met 6 mnd was hij maximaal 1,5 uur wakker en nu met 7 maanden verschilt het heel erg. Er waren ook tijdstippen dat hij meteen na de fles weer wilde slapen en dat is nu nog steeds. inbakeren.nl - slaappatroon van baby's Op deze site staat een schema met de tijden dat je kindje wakker kan zijn. Hier klopt het niet helemaal, mijn kindje was meestal korter wakker. Toen mijn zoontje bv kreeg was hij nog minder wakker (viel ook tijdens het voeden in slaap), maar toen was hij ook nog wel heel erg klein en hij is prematuur.