Mijn dochtertje heeft sinds een paar dagen wat plekjes/bultjes/pukkeltjes rondom haar mondje. Ook is het af en toe wat rood en droog. Sinds een week zijn we begonnen met fruithap (wat overigens nog niet geweldig gaat). Er belandt best wel wat naast haar mondje, dus ik dacht zelf dat die plekjes een reactie daarop zijn. Plus dat ze behoorlijk veel kwijlt en wij haar mondje dus regelmatig schoon/droog vegen. Nu twijfel ik of het misschien een eczeem plekje is en wat we er het beste mee kunnen doen. Wel/niet insmeren en zo ja, met wat? Sudocreme, vaseline, bepanthen? Of juist helemaal niets erop smeren. Iemand tips?
Decubal intensief creme... Mijn dochtertje (20mnd) heeft eczeem, en dit is wat hier het beste helpt. Zelfs de producten die de HA en de dermatoloog voor hebben geschreven werken niet zo goed als Decubal. Dit is te koop bij de betere drogisten, en op internet. Het is wel prijzig, maar je kan er ook erg lang mee doen. Tevens gebruik ik ook de shampoo en bad en douche olie hiervan, maar gezien de prijs zou ik het in eerste in stantie alleen met de intensief creme proberen. (je hebt ook body creme, maar deze stinkt heel erg. De rest is redelijk geurloos. Is de zelfde tube als de intensief creme, en heb me al n keer vergist ) Ik hoop wel dat het geen eczeem is bij jou kindje. Maar als het niet over gaat zou ik er toch mee naar de HA gaan. Let wel op, want hier werd meteen hormoonzalf voor geschreven, en lanette creme. Bij ons werkte dat averechts Daarbij zit er veel troep in al die zalfjes en creme's. De Decubal producten kun je gewoon gebruiken bij die kleintjes. Helaas word dit niet vergoed, en al die troep die je voorgeschreven krijgt die totaal niet werken wel:S In ieder geval heel veel succes!!!
hormoonzalf en vaseline werkten hier ook niet goed.. ik smeer gewoon bepanthen op de plekjes en na twee dagen zijn ze verdwenen..
Hormoonzalf en koelzalf voorgeschreven door de HA werken hier wel heel goed. Ik zou er even naar laten kijken door de huisarts. En dat fruithapje komt vanzelf wel
het kan ook wat uitslag zijn van het kwijlen.. Hoef je niks op te smeren. Als het langer aanhoud, kun je even langs de huisarts gaan om te laten kijken, maar het is vaak wel onschuldig bij die kleintjes..