eczeem

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dana1980, Aug 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dana1980

dana1980 Lid

Apr 5, 2011
    29
    0
    0
    Hoi hoi
    nog s een vraagje hoor,mijn zoontje heeft ineens last van eczeem[denk ik tenminste]het begon met 1 rood schilferig plekje op zijn arm en nu krijgt hij dus meer van deze plekken,zijn er moeders met ervaring?hij is verder niet ziek ofzo,nu moet hij ook nog zn tandjes krijgen maar ik kan me niet voorstellen dat dit bekende klachten zijn of toch?
    ik ben sowieso van plan als het erger word om een bezoekje aan de dokter te brengen,maar had graag wat informatie?
    alvast bedankt

2. manda

manda Bekend lid

Nov 17, 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hier een kindje met eczeem. Bij mijn dochtertje begon het met wat vlekjes in haar gezichtje en het breide zich toen uit naar haar schouders, knieƫn, buik en rug. Eerst een paar keer naar de HA geweest en daar kreeg ik cetomacrogol/vaseline, maar daar ging het niet van weg. Toen een verwijzing naar de dermatoloog aangevraagd en die gaf mij 2 soorten hormoonzalfjes. Alles is nu rustig en ik hoop dat ze er overheen zal groeien. Tot die tijd houden we haar lichaampje erg vet en wanneer haar eczeem opspeelt smeren we wat hormoonzalf.

Als je je zorgen maakt zou ik zeker even naar de HA gaan. Kan geen kwaad er even naar te laten kijken.

3. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Mijn zoontje heeft ook eczeem. Erg zielig vond ik het. Ik gebruikte dermalex ervoor. Uiteindelijk gingen zijn eczeem wondjes open en heeft hij krentebaard opgelopen. Daar krijgt hij nu penicilline voor.
    Wat ik als tips kreeg voor de eczeem is:
    - niet te vaak in bad
    - alleen parfum vrije producten gebruiken (bijv neutral)
    - zorgen dat hij het niet te warm krijgt
    - eczeem in plooien goed droog en schoon houden

Als het niet over gaat idd even naar de huisarts.

4. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier ook een kindje met eczeem. Hier begon het met 1 plekje op zijn rug en arm die schilverig werd en waar op een gegeven moment vocht uit kwam. er kwamen toen veel meer plekken bij door het vocht uit die andere plekken. Hormoonzalf werkte hier niet. Mijn zoontje hebben we wekenlang moeten teren met teerzalf en dat was geen pretje: voor hem niet en voor ons niet. Hij heeft nu trouwens nog wel zilver rompertjes die werken ook ontstekingsremmend.

Dus bij twijfel of verergering van de plekjes meteen naar je huisarts gaan. geen badschuim met parfum gebruiken (zwitsal oa) een goede vettende creme gebruiken elke dag (cetamocrogomolcreme/koelzalf/vaseline lanette oa) Niet te vaak in bad doen water droogt de huid uit, 2x per week is genoeg.

Share This Page