zelf in slaap vallen??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by boterhammetje, Oct 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boterhammetje

Dec 28, 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

nog 1x een topic van mij, de laatste belooft haha,want ik zit al een paar weken met deze vraag in mn hoofd maar niemand die antwoord heeft.

Mijn kindje heeft verborgen reflux, medicatie heeft tot nu toe nog niks gedaan. Hij krijgt nu een week zantac en sinds vandaag is zijn dosis verhoogd, hopelijk helpt dit anders word hij opgenomen. Maandag belt een manueel therapeut mij terug voor een afspraak om te kijken of hij kiss heeft omdat zijn klachten hier toch erg op lijken.

Maar nu hangt ie de hele dag in de draagdoek en savonds na eeuwen krijzen, valt ie eindelijk, op de arm, in slaap, waarna wij hem in bed doen en dan slaapt ie tot sochtends door.
    Maar nu komt het dus, wat als daar gewenning in komt? Alleen bij mama en papa inslapen. Wakker weg leggen werkt niet, hij wil nog niet eens heel even alleen spelen in de box, hij wil constant lekker bij ons zijn, óók in een goede bui. Dit snap ik maar al te goed; hij heeft bijna constant pijn, hij wil bij mama of papa zijn. Laten huilen is gewoon geen optie, hij huilt omdat ie pijn heeft, dan heb ik geen goed gevoel bij laten huilen.
    Maar hoe moet dat nu als, hopelijk, op een dag zijn reflux klachten weg zijn en hij niet anders weet dan bij mama en papa? Overigens had hij een klein poosje geen last dankzij nexium, die al snel ophield met werken, we hebben toen even een huilvrij baby gehad, zo lief en makkelijk was hij toen, toen ha ik een goed ritme, en sliep hij zelf zo weg, ondertussen is dat al 5 weken terug en wie weet hoe lang we nog verder moeten...

Heeft iemand ervaring daarmee die me even beetje gerust kan stellen?

2. mama van sem

mama van sem Actief lid

Mar 10, 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,
    Ik heb er ervaring mee! Mijn zoontje is geboren met de vacuum waardoor hij ook heel veel last heeft gehad van zijn hoofd, nek en schouders. Daarnaast ook veel last van krampjes.
    Dus net als wat jij beschrijft alleen maar bij ons kunnen slapen. En alles bij elkaar schreeuwen en krijsen als we hem neerlegde.
    En het hield nooit op....
    En ik kan je zeggen het komt echt goed!
    We zijn eerst met de pijn aan de slag gegaan, met ook een manueel therapeut, fysio en cranio-sacraal.
    Daarnaast heeft de puckababy goed geholpen.
    Toen heel langzaam afbouwen van het alleen maar slapen bij ons.
    Van anderhalf uur vasthouden voordat hij in slaap viel, naar een half uur voor dat we hem weg konden leggen, naar nog maar 10 minuten.
    Met vijf maanden kon hij voor het eerst zelfstandig in slaap vallen!
    Vanaf toen zijn we de vijf minuten regel gaan toepassen (daarvoor hebben we hem nooit laten huilen) omdat we zeker wisten dat alle pijn weg was en hij het zelfstandig kon.
    Nu is hij al 13 maanden en een super slaper!
    Je legt hem neer en hij slaapt!
    Het komt dus echt wel goed, maar je zal hem gewoon veel moeten helpen om te leren slapen.
    En massa's geduld. Hou vol! :)

3. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Is je kindje ongeveer 7 weken oud?Dan zou ik me daar nu echt nog niet druk om maken hoor!! Sowieso kun je rond die leeftijd nog niet verwennen en laten wennen! Dus lekker doen waar jij je goed bij voelt!

Ik heb ons meisje toch nog vrij lang en best vaak aan de borst in slaap laten vallen om haar daarna slapend in bedje te leggen. Met 3 maanden legden we haar vaker wakker in bedje omdat ze toen de borstvoeding van 23.00 niet meer hoefde.
    Toen ze ongeveer 6 maanden oud was, merkten we dat ze pas wilde gaan slapen wanneer wij ook op bed gingen. Toen hebben we haar naar haar eigen kamertje verhuisd. Maar ook na die tijd legde ik haar nog wel eens slapend in bedje. Nu trouwens nog wel eens, vanavond nog!! :D Dan valt ze bij mij in slaap en leggen we haar zo over. Daar heeft ze geen voorkeur voor ontwikkeld of zo.
    Want tegenwoordig leggen we haar in bedje en dan valt ze zelf gewoon in slaap (uitzonderingen na een drukke dag daar gelaten!)

Denk dat je vooral naar je kindje moet kijken. Dan merk je snel genoeg per wanneer het gewenning wordt. Maar nu zou ik me er echt nog niet druk om maken hoor!

4. boterhammetje

Dec 28, 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij is nu 9 weken, en voor nu maak ik me nog geen zorgen, maar als het zo blijft, snap je?
    Maar ben blij om dat te horen! het komt dus echt goed! Komt ook wel omdat ik erg weing slaap krijg en dan begin ik te malen... Dus dank u, ik weet genoeg, ga het nu van mij afzetten.

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Onze dochter viel pas na 11 maanden zelf in slaap, nadat ze tijdens een weekje vakantie alleen in de auto, in de buggy en tussen ons in bed sliep. Na een week waren we zo moe dat ik haar thuis wakker in bed legde en gewoon even liet huilen.

Maar zoals gezegd, toen was ze al 11 maand, je kleine is nog maar 9 weekjes! Lekker bij je houden dus ;)

Share This Page