Ik wil proberen BV af te bouwen en nu zijn we begonnen met Groeie Start. De eerste 2 dagen ging goed, maar de 3e dag (vandaag dus) is mijn zoon ineens onophoudelijk aan het krijsen, schreeuwen en huilen. Net wel 2,5 uur aan een stuk en ik krijg hem niet meer rustig. Mijn gevoel zegt dat het aan de flesvoeding ligt... Wat kunnen we doen? Overstappen op een andere flesvoeding? En zo ja, welke is dan aan te raden? Kan dit per direct? Ik wil uiteraard ook niet van voedingen blijven wisselen...
Hoi! Vervelend dat je zoontje zoveel last heeft van de flesvoeding. Hoe hebben jullie opgebouwd, hoeveel flesvoeding krijgt je zoontje nu? Welke soort flesvoeding (standaard/hypo-allergeen) krijgt hij nu en komen er allergieen in je gezin voor? Groetjes Linda
Hoi, Het is moeilijk om zo te zeggen wat de reden is van het huilen. Wanneer er wat in de voeding verandert moeten kindjes hier vaak even aan wennen, met name de darmen. Dit is normaal en kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Wanneer je afgekolfde borstvoeding hebt kan het fijn zijn om dit even te mengen met de klaargemaakte flesvoeding, zo kan je kindje hier even aan wennen. Verder is het goed om het drinktempo in de gaten te houden, dat dit niet te snel gaat, 15-20 minuten is een mooi drinktempo. Misschien kan je het even in de gaten houden, bij twijfel kan je ook alltijd even het cb of je huisarts vragen. Groetjes Angelique