Schema baby 3.5 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by BabyR, Feb 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabyR

BabyR Fanatiek lid

Dec 18, 2011
    2,009
    5
    38
    Beste voedingsdeskundige,

Ik heb even een vraagje, mijn dochter is nu 3.5 maand en vroeg me af of haar schema goed is.
    Ze weegt nu zo'n 6600 gram en is 63cm lang

Ze kreeg altijd 5 voedingen van 180cc water en 6 schepjes.
    Om 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 23uur,

Nu hebben we sinds eergister geprobeert naar 4 voedingen te gaan dat ging prima. Ze kreeg toen 4 voedingen van 210 cc water en 7 schepjes. Alleen de laatste fles, 180 cc water, 6 schepjes en 2 eetlepels rijstebloem.
    Ze kreeg dat op de tijden 7 uur, 11 uur, 15 uur, om 17 uur een half potje groente en moest haar om 21 uur wakker maken voor de papfles.
    Ze heeft toen geslapen van 21:30 tot 7 uur vanmorgen.

Maar is het niet te weinig? Moet ze bijvoorbeeld s'ochtends een beetje fruit?
    En de tijd (4uur) dat tussen de voedingen zit is dat goed? Of moet er langer tussen zitten?

Groetjes

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Wanneer je kindje tevreden is met deze hoeveelheid flesvoeding is het helemaal goed. Je kindje haalt alle voedingsstoffen uit de flesvoeding en heeft daarnaast nog niets anders nodig, het belangrijkste is dat je kindje andere smaken leert kennen. De bijvoeding kun je rustig aan opbouwen, en wordt vaak vanaf 4 maanden opgestart, dus je kindje krijgt zeker niet te weinig binnen.Je kunt met het fruit wachten totdat je kindje 4 maanden is.

Groetjes Eveline

Share This Page