Ja hallo, wie heeft er nog tips voor een verkouden zwangere? zoutwaterneusspray helpt voor geen meter en stomen lukt niet elke keer overdag i.v.m. werk.... Alvast bedankt!
Haha, leuk die tegenstrijdige berichten! Nou gewone neusspray mocht ik ook echt niet. Wel homepatisch of zoutoplossing. Bij de drogist/apotheek kunnen ze je vertellen welke je wel en niet mag. Voor de pijn, als je last van je holtes hebt, mocht ik 8 pcm per dag. Ik had dampo gesmeerd en op de verpakking las ik achteraf pas dat dit niet mocht zonder advies. Hoe gek kan het zijn, maar ik mocht het niet te vaak smeren. Alleen in de avond. En stomen helpt ook! Neem in de ochtend een warme douche, dan stoom je ook al een beetje. Verder kreeg ik de tip rust nemen, dat wilde ik niet ivm werk. Maar omdat mijn hoofd uit elkaar klapte moest ik wel thuisblijven en het heeft echt geholpen.
moet ik er wel bij vertellen dat ik een bijholte onsteking heb/had,met oorpijn en keelpijn. ik mocht het max zelfs 2 weken gebruiken. ik heb wel de kindervariant genomen met de helft werkzame stof zeg maar. arts vertelde dat als je het bv een maand of 2 zou gebruiken,de doorbloeding naar de placenta minder zou worden. heb nu homeopatische van a.vogel werkt alleen nog niet
heb ook problemen met de neus!! maar heb de gouden tip er nog niet bij gevonden hier... sinds oktober heb ik al last van een verstopte neus. mocht idd een kindervariant neusspray gebruiken, maar niet langer dan een week. om de ander halve maand kwam de verstopte neus weer terug. vandaag weer overleg gepleegd met de HA en die zegt nu dat ik het niet meer mag gebruiken, ook geen zoutoplossing meer. gaat toch niet meer werken zegt ze. nu probeer ik te stomen, maar het lukt niet echt om met een verstopte neus ook door je neus in te ademen. ik slaap met mn mond dicht, dus zie mezelf vannacht niet slapen. moet hierdoor waarschijnlijk vervroegd met zwangerschapsverlof, dus baal als een stekker. iemand nog andere tips dan neusspray, zoutoplossing of stomen?????
ui naast je bed 's nachts, heb je dat al geprobeerd? Je kamer gaat ontzettend stinken maar het kan zeker helpen. Je kussen 's nachts een beetje bedruppelen met wat china olie of menthol olie.
Inderdaad een ui naast bed. En je kan ook wat vapo rub op een doekje naast je leggen. Je mag het volgensmij niet opsmeren tijdens de zwangerschap. Verder gewoon maar uitzieken, voor je het weet is het weer over. Ik deed er vrij weinig tot niks aan tijdens mijn zwangerschap. Ben denk ik wel 5 keer verkouden geweest.
ik heb ook gewoon neusspray gebruikt, maar dan alleen voor de nacht, want anders kon ik echt niet slapen. Volgens de apotheek mag je het ook gebruiken, maar inderdaad maar een week (en dat is ivm gewenning/verslaving)
Volgens het boek geneesmiddelen bij zwangeren en bij borstvoeding, mag je de gewone xylometazoline neusspray gewoon gebruiken hoor, alleen niet langer dan 1 week. Maargoed of het geet helpen is een 2de. Door je zwangerschap kan het zijn dat je neusslijmvliezen opgezwollen zijn. Dat gaat pas over na de bevalling. Als dit het geval is, zal er heel weinig helpen. Ik had het ook.
kben er nu vanaf, kippensoep en veel vers geperste sinaasappelsap en heel soms een vicks ademvrij. Verder wat vaporub voor het slapen en wat zoutoplossing sprayen in de neus.... maar t was wel zwaar
thnx voor de tips. ik wilde de ui gaan proberen, maar mn hubbie begon hevig te protesteren!! :x ga mn kussen eens 'insmeren' met een mentholgeurtje, dat lijkt me wel wat!!
Ik dus ook!! Ben al meer dan 14 jaar verslaafd aan neusspray. Ik gebruikte een potje per week. Nou heb ik ook astma en ik kon snachts echt niet slapen zonder neusspray, alleen ben ik dat toen ook overdag gaan gebruiken. Verslaving geboren. (neussprays van de arts werkte niet snel genoeg naar mijn zin). Nu ik zwanger ben heb ik de eerste tijd overdag zeezoutwateroplossing gesprayed en voor het slapen gaan gebruik ik otrivin voor kinderen. Inmiddels gebruik ik overdag ook geen zeezout meer, maar puur voor het slapen gaan een snufje kinder otrivin. Anders slaap ik echt niet meer. Denk dat ik aardig afgekickt ben na deze zwangerschap hahahahaha!! Ipv een potje per week, gebruik ik er nou 1 per maand en ook nog voor kids.
ik zou je kussen niet insmeren doet echt pijn als je het in de ogen krijgt en dat gebeurt (tenminste bij mij) als het op je kussen zit. ik zou het op een doekje doen en dat bij je in de buurt leggen. ik zit ook helemaal verstopt, keelpijn, oorpijn en overal spierpijn, ik mag van de apotheek zoutoplossing neusspray, stomen, trachitol en citrosan. beterschap!