Beste kraamdeskundigen, Opnieuw iets wat ik mij afvraag: Mijn dochtertje van 5 weken weegt nu 4.3kg. Zij krijgt nu al een tijdje 100cc x 7 flesjes aangeboden. Eerst kolfde ik alles af, nu krijgt zij gecombineerd 2 flesvoedingen en de rest afgekolfde borstvoeding in een flesje. Nu ben ik wel aan het afbouwen dus het plan is dat ze overgaat naar volledige flesvoeding. Nu zie ik daar op de verpakking staan dat ze in principe 120/4 x 6 zou mogen. Ik heb dit haar een dagje geprobeerd aan te bieden omdat ik haar zo nu en dan wakker moet maken na 3 uur. In de ochtend ging dit goed en was het schema als volgt: 06.00 115cc bv 10.00 115cc bv (wakker moeten maken) 13.20 125cc kv 15.30 50cc bv (ze werd zelf wakker en huilen/happen/zuigen 17.15 80cc bv (meer wilde ze echt niet) 20.30 120cc bv 00.00 100cc kv (volledige voeding bijna uitgespuugd en vervolgens nog 30cc gedronken) Ik zit een beetje met mijn handen in het haar, want zowel de 7x 100cc zoals ik normaal doe, als de 6x 120cc aanbieden, moet ik heel veel moeite doen om het 'erin te krijgen'. Met 7x100cc heeft ze soms zelfs al moeite. Heb ook al een snellere fles geprobeerd maar bij haar is het of 30min over de fles (dr Brown speen 1) , of 5 a 10 min met een snellere speen (difrax S). Ik hou het elke keer toch maar bij de dr Brown omdat ik bang ben dat alles er anders uit komt. Nu is mijn vraag eigenlijk: Moet ik gewoon nog even op 7x100cc blijven, of blijven proberen 6x120cc aan te bieden. Ik had na die ene dag namelijk een beetje het idee dat ze nog niet zo toe is aan 120cc per fles omdat ze soms 100 er al met moeite in krijgt. Aan de andere kant als ik 7 voedingen geef moet ik haar dus vaak wakker maken voor de voeding (om de 3 uur). Mijn schema met voeden is normaal trouwens: 6 - 9 - 12 - 15 - 18 - 21 - 00 en dan slaapt ze door tot 6 (heerlijk). Sorry voor de vele info maar zo is het tenminste duidelijk hoop ik. Ze komt trouwens op die 7 x 100 goed aan en groeit goed. Wat zijn eigenlijk tekenen dat ze over kan naar 6 flessen en wat is daar een handig schema voor? Alvast heel erg bedankt!
Hoi hoi, Het overgaan naar 6 flessen merk je door het feit dat ze niet genoeg heeft aan de 100, dus geef je meer, en dan word ze pas later wakker. Zo ga je vanzelf naar 6 x 120. Soms is het zo dat ze de ene dag 7 100 drinken, en dag erna 6 x 120. Ze krijgt nog veel borstvoeding, dus mag ze eigenlijk drinken zoveel ze wil, zeker als ze goed groeit. Je moet je ook realiseren, dat borstvoeding soms een andere samenstelling heeft, vooral het verschil tussen de ochtendvoeding en avondvoeding is groot. Ze drinkt daarom zo verschillend. Schema voor 6 voedingen.... 06.00 09.30 13.00 16.30 19.30 23.00 Ze krijgt in ieder geval genoeg binnen hoor. Ze heeft maar 600 nodig. Lukt het niet met die 6 voedingen, dan wacht je nog een dag of wat, en probeer het dan opnieuw. Groetjes Adrienne
Bedankt voor je antwoord! Het gaat nu goed met het schema dat je ons gegeven hebt. Nu wil zij zelfs soms meer dan die 120/4 x 6! Is dit een tekendat ze al gauw over zal kunnen/willen naar 5 flessen van 150/5? Ze weegt nu overigens zo'n 4500gram. Groetjes!
Hoi hoi, Ik denk dat dat echt veel te snel is hoor.... geef dan liever 10 meer, en dan wel 6 flessen, en kijk wat ze er dan mee doet. Groetjes Adrienne