Mijn zoontje van bijna 6 maanden heeft eczeem. Het begon op zijn gezichtje (Dauwworm), maar het breid zich steeds verder uit. Op zijn gezichtje worden de plekken steeds groter en op zijn armen, buik en benen komen ook al flinke plekken. Hormoonzalf wil ik nog niet aan beginnen. Ik heb van de HA een creme met vaseline gekregen maar die lijkt het alleen maar te verergeren. Nu heb ik de tip gekregen om aan zijn badwater dode zeezout toe te voegen en hem in te smeren met kokosolie. Ook heb ik weleda producten gekocht (ik gebruikte neutral). Heeft iemand ervaring hiermee of misschien andere tips? Alvast bedankt.
De producten van zarqa schijnen goed te werken op een eczeemhuid, is ook met dode zeezout. Ik gebruik daar echter alleen de billenspray en shampoo van. Zl heeft ook eczeem, hij gaat 1x per week mee onder de douche, maar een paar minuutjes. We wassen hem alleen met water, we gebruiken nooit douchegel/zeep iod. Te vaak en te lang in het water droogt de huid ontzettend uit, vandaar dat hij maar 1x per week gaat. We smeren hem meteen na het douchen in met 'eucarin met water'. Dat is een lekkere vette zalf, voorgeschreven door de kinderarts. Volgens haar is dit de beste zalf voor een eczeemhuid. We smeren hem daar 2 a 3 keer per dag helemaal mee in, in combinatie van een hormoonzalf. Ook hebben we een krabpak van zijde, zijn we nog aan het uittesten, dus weet niet of dit echt iets is. Succes, eczeem is echt verschrikkelijk (als het erg jeukt, zoals bij mijn zoontje)! Ps: Als niets bij je kindje werkt, laat je dan doorsturen naar een kinderarts!
Mijn dochter heeft ook van jongs af aan eczeem en wij doen het volgende: - max 1x per week haren wassen - max om de dag onder de dag wassen ivm uitdroging van de huid (bij viezigheid snel een washandje) - wij hadden vaseline/lanette crème en zijn later overgestapt op toch hormoonzalf en een andere vaseline crème. Hiermee hebben we het reelijk onder controle (de hormoonzalf nog maar 2x per week). - de creme op douchedagen insmeren als de huid nog wat vochtig is, hiermee sluit je het vocht in - lossere kleren en irriterende labeltjes eruit halen - vanwege het krabben slaapt ze in een krabpakje -wassen alleen met water, geen zeep oid Wij zijn wel een aantal keren bij de dermatoloog geweest ivm het eczeem en via die weg ook deze tips gekregen. Er zijn ook veel tips te vinden van mensen waarbij andere dingen goed werkte dus ik denk dat het puzzelen is wat er voor jullie kindje goed werkt. Ik heb de folders van de dermatoloog volgens mij nog (onder voorbehoud dat ik te opruimerig ben geweest), mocht je ze willen lezen dan kun je mij pb'en dan zal ik ze mailen. Succes!
Bedankt voor jullie reacties. Hij lijkt er voor alsnog niet echt last van te hebben. Maar het is zo frustrerend. Je probeert er alles aan te doen en het wordt alleen maar erger, pffff.
Smeren, smeren, smeren, (met vette zalf) dat is het belangrijkst! We smeerden soms wel 6 keer per dag! Als je de zalf die je nu hebt niet fijn vindt, zou ik gewoon vragen om een andere zalf, zoals lannetecreme/cetomacrogol met 20% vaseline/eucarin met water. (Vaseline-cetomacrogol vind ik te stijf om goed uit te smeren, dus dat hebben we maar weinig gebruikt).
1 tip: laat je nooit afschepen door je huisarts met 'het gaat wel weer over, hij groeit er wel overheen' Mijn zoontje heeft eczeem sinds hij een paar maanden oud was (nu bijna 3) en ik ben wel 15 keer met hem naar de HA geweest voor dat hij me wilde verwijzen naar een dermatoloog (nadat ik echt heel boos werd...) . Sinds we bij de dermatoloog zijn geweest zijn de bloedende plekken weer geheeld, maar omdat mijn HA mij niet wilde doorsturen heeft mijn zoontje nu enorme littekens op zijn benen... Maar goed, succes iig, ik weet hoe naar het is! En hier is de combi van cetomacrogol crème + hormoon/ab zalf + zijden krabpak het enige wat helpt...
Er is een crème die ik onlangs heb gebruikt. Veel mensen vinden het te duur maar het werkt wel echt. Dermalex! Binnen 3 dagen was het helemaal verminderd en jeuk was weg. Nu gebruik ik het een week en dochter is er helemaal van af. Alleen de verkleuring is er nog. Je betaald ongv 20,- of 25,- eu ervoor hier in Su. Misschien is het goedkoper in NL. Ik raad het echtttt aan iedereen aan die last heeft. Is speciaal voor baby's en kids
Zo te lezen is het wel erg, en heeft mijn dochter ook gehad, ook eerst dauwworm. Ze was 6 maanden toen het begon. Na 5 maanden eindelijk na de dermatoloog en sinds ze ongeveer 16 maanden is, is bijna alles weg! Toch even hormoonzalf zou ik zeggen. Ik heb het 10 dagen gesmeerd en alles was weg. Nu af en toe nog een andere zalf die ik heb meegekregen, maar die gebruik ik alleen als ik een plekje zie, wat al tijdje geleden is. Succes!
ik zweer bij elocon, alleen via de huisarts te verkrijgen. Is wel een behoorlijke hormoonzalf, maar na 2 keer smeren was het ook echt weg. Daarna bijhouden met een vette creme.
Ik ben me rot geschrokken vanochtend, zo slecht zag zijn gezichtje eruit. Er lag ook allemaal troep in bed want van zijn gezichtje af kwam. Ik kom net bij de HA vandaan en hij denkt dat ons mannetje een flinke huid infectie heeft. Ik heb nu behoorlijk zware antibiotica gekregen. Ik moet morgen al resultaat zien. Zo niet dan meteen terug komen. Ik ben nogal geschrokken. Hij is nog zo klein. Ik duim dat het gaat werken.
Mijn dochter heeft ook hele erge eczeem. Ze zit helemaal onder en heel haar wangetje ligt constant open.. Gebruik ook hormoonzalf icm cet. creme. Krijg het niet onder controle en heb nu een verwijzing gevraagd voor de dermatoloog. Moet morgen terug bellen of ik het krijg. Op de foto valt het mee, is nu 10x zo erg de vellen hangen eraan!
Hier eerst vaseline parafine gekregen via de ha. Hielp niks. Erna bij de dermatoloog geweest. Idd een hele lichte hormoonzalf gekregen voor de echt rode plekjes. Maar voor het hele jaar door als alleen de huid eits ruw voelt mogen we onbeperkt vaseline carboneerceeme gebruiken. Dit werkt ook redelijk goed moet ik zeggen hoewel zl nu met de verwarming aan en dw schrale lucht wat ruwer is op de huid maar de echte nare rode plekjes zijn / komen bijna niet terug.
zie net je fotos . wat sneu!! ik zou idd zsm een afspraak bij de dermatoloog maken. als krijg je het onder controle met een lichte hormoonzalf, dit ziet er echt naar uit ... echt verscheurend om je kindje zo te zien ...
Ik gebruik al hormoonzalf. 4 dagen hydrocortison 3 dagen stoppen. En goed vet houden. Ondanks de sokjes tijdens het slapen ontzettende jeuk. Zelfs eczeem tussen haar haren. Maargoed ze is voor de rest heeeeel vrolijk gelukkig. Vorige keer had ze haar sokje uitgedaan en vond ik haar vol met bloed in bed Hieronder de foto van toen.. Eczeem is echt erg! ML heeft het ook..
Ik heb jullie foto's gezien. Wat zielig ziet dat er uit. Ik ben nu helemaal ten einde raad. Ik heb ons mannetje rond half 5 zijn eerste antibiotica gegeven. Ze zeiden bij de apotheek dat hij er diarree van kon krijgen. Dat heeft hij nog nooit gehad. Na anderhalf uur zat hij al helemaal vol. Ik hoop maar dat het gaat helpen. Ik zou morgen al resultaat moeten zien. Zo niet dan moet ik gelijk terug naar de huisarts. Ik hoop zo dat ik hier goed aan gedaan heb. Ik mag toch geloven dat de huisarts weet wat hij doet?
Ik hoor trouwens iedereen zeggen dat kinderen met eczeem zo erg veel krabben. Maar dat doet ons mannetje helemaal niet. Hij krabt nooit.
Hier ook een dochter met veel eczeem! Hormoonzalf is echt het enige wat hier helpt. Kinderarts en dermatoloog hebben hier goed uitgelegd dat hormoonzalf zo slecht niet is als je het goed gebruikt. Dan kan het helemaal geen kwaad. Ik heb een sterkere klasse gekregen van de arts en ze knapt er zo van op