Eczeem!!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Creamams, Jan 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Deze tijd heeft ze het weer erg, zit vast iets in de lucht ofzo

2. jedrotje

jedrotje Lid

Mar 13, 2012
    32
    0
    0
    momenteel huismoeder
    mijn zoontje va 15 maanden heeft ook eczeem vanaf baby al. hij krabt alleen wanneer hij in zn blote buik staat. (gelukkig) wij hebben toen met 3 a 4 maanden een bloedtest laten doen daar kwamtoen al uit dat hij kippenei allergie heeft oa.
    toevallig heeft hij vanaf vandaag weer een eczeem uitbraak over heel zn romp/+rug. en ik weet niet hoe het komt hij heeft geen ei producten op. ik hoop wel bijde dermatoloog ik gebruik als onderhoud vaseline/carbomeer creme. is goed uitsmeerbaar en vet. voor deze uitbraak heb ik maar weer met hydrocortisoncreme gesmeerd alleen zn rug. want ik vind het niet fijn om met deze middelen grote oppervlakte in te smeren. normaal doe ik ook nooit heel zn rug alleen een beetje in knieholtes of een stukje arm maar net was het zo erg. ik ben zelf apothekersassistente dus ik weet wat de gevolgen kunnen zijn van veel smeren.
    succes met je kindje...

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Onze jongste heeft ook van jongs af aan last van eczeem. Dankzij de dermatoloog hebben we het nu redelijk onder controle met krabpakjes, hydrocortison voor de plekjes in zijn gezicht, triamcinolon (oid) voor de rest van het lichaam, een lotion voor op zijn hoofdje (zalf smeert niet zo makkelijk tussen de haartjes) en vaseline paraffine. Voordat we bij de dermatoloog terecht kwamen hebben we onder leiding van de huisarts heel wat aangemodderd tot ik het echt zat was. Ons zoontje groeide ook nauwelijks. Toen de eczeem onder controle was kreeg hij echt een groeispurtje.
    Voor de kindjes die zich kapot krabben, vraag om pakjes van dermasilk, hier zitten soort van krabwantjes aan die ze er zelf niet af krijgen. Bij ons wordt het vergoed door de zorgverzekeraar.

4. Cil

Cil Actief lid

Jul 26, 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    jeetje, die foto's!meiden vraag aan je huisarts
    Elocon zalf. Dat is echt een supercreme en werkt als een trein. Vooral die open plekken gaan er gauw mee weg.
    mijn zoontje had hele open plekken op zijn buik, met deze creme verdween het al heel snel en nooit meer last gehad.
    huisartsen geven niet gauw elocon, ze proberen eerst de milde versie, maar dan blijf je tobben.

5. Mirabella

Mirabella Lid

Aug 15, 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eight hour creme van Elizabeth Arden. Is nu 12,50 bij de kruitvat! Werkt hier super!

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    mijn zoontje kreeg het ook toen ik van bv naar fv overging maar volgens ha was het exzeem toen ben ik gaan googlen en heb toen twee verschillende zalfjes gekregen en toen kwam ik tot een ontdekking dat mijn zoontje koemelkallergie had en ben ik doorgestuurd naar de kinderarts om te testen waar hij allergies voor is.

7. inlovewithmygirl

inlovewithmygirl Actief lid

Mijn dochter had het ook en mijn zoontje nu ook. Ik smeer als hij uit badje komt (=om de dag) de crème van la roche lipikar baume. Werkt echt top!!! Hij zat helemaal onder en nu heeft hij gewoon weer een lekker zacht babyhuidje. Op de dagen dat hij niet in bad gaat smeer cetomacrgol (smeerbare versie) tis een een aanrader, bij me dochter hebben we hormoon zalf gesmeerd en hielp maar even. Maar deze crème van la roche is echt perfect. Te koop bij apotheek.

Share This Page