Uitslag naast de mond

Discussion in 'Baby en dreumes' started by milika15, Jan 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje heeft rode uitslag naast zijn mond door het kwijlen. Ik smeer met vaseline cetomatogrol (of zoiets lol) maar het helpt niet echt. Heeft iemand tips?

En speen maakt het erger. Hij heeft speen alleen als hij slaapt. Maar als hij wakker is, kwijlt hij ook veel dan blijft de plek naast zijn mond rood. Ik dep vaak met hydrofiel doekje en soms gaat het beter

Tips zijn welkom

2. Jekil

Jekil Actief lid

Sep 29, 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Ik denk dat je iets moet smeren wat droger maakt. Talkpoeder ofzo? Maar ook weer niet te veel, want dat maakt t weer vet.

3. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Ik zou bepanthen proberen.

4. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja ik dacht aan maizena smeren als bij billenuitslag haha. Een paar keer proberen en dan bepanthen proberen.

Nog meer ervaringen?

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Mss eczeem, hier wel nl. Heb een soort uierzalf

6. Mila2011

Mila2011 Actief lid

Oct 14, 2012
    268
    50
    28
    Hier precies hetzelfde! Vaseline/cetomacrogol doet helemaal niks...
    Zijn 4de tandje is nu door dus hopelijk is het nu over met het kwijlen hihi.

7. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Eczeem dat denk ik niet hoor, maar ja ik weet het dus even niet meer. Zijn huid is altijd rustig sinds de geboorte. Op andere gedeelte van zijn lichaam zie ik helemaal niks. En als hij niet veel kwijlt of ik dep het continu, dan gaat het beter maar ja ik kan niet de hele tijd bij hem blijven.

Ik zou eerst bepanthen proberen voor een paar dagen en daarna zie ik weer.

Mijn eerste zoon had baby eczeem en dat was best wel erg. Hij moest die ene zalf gebruiken, hormonenzalf of zoiets.

8. Mellebel

Mellebel Bekend lid

Jan 20, 2013
    536
    6
    18
    Hier nu ook last van uitslag naast mondje door kwijlen icm met de kou denk ik.. en uierzalf werkt hier goed!

9. Jekil

Jekil Actief lid

Sep 29, 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Grijns, dat had ik ook in gedachten, maar durfde t niet te posten, omdat ik r nog nooit van gehoord heb.:D Maar ik vind t wel logisch klinken eigenlijk

10. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Doe je niets aan, mijn dochter heeft het ook. Komt indd door de speeksel, icm tandjes. Speeksel afdeppen met een spuugdoekje, sudocreme zou je kunnen proberen, maar denk niet dat het veel helpt.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Mijn oudste had het een tijdje terug, door het vele kwijlen.

Als het niet weggaat door vet te houden, even langs ha! Hier bleek het toch een soort eczeem te zijn en hebben we een zalf gekregen hiervoor. Toen zo weg.
    Advies ha was dan ook: vet houden.

12. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Als het binnen een week erger wordt, ga ik mijn ha even bellen. Oja zonet heb ik de boodschappen gedaan en was de uierzalf vergeten pfff.

13. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik zou eerder sudo smeren dan vaseline denk ik.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Sudocreme droogt uit, meestal is het in de gezicht (door kwijl) juist door uitdroging.

Vet houden is dan de enige oplossing.

15. Leonora86

Leonora86 Actief lid

Jan 29, 2014
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem gehad. Regelmatig insmeren met bepanthen. Zodra er minder gekwijld wordt is het weer even weg.

16. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze meid heeft het ook gehad en heeft ook veel gekwijld toen ze zo klein was. Hele ladingen met slabben gingen er doorheen. Nu was ze veel verkouden en ademde dus door haar mond, waardoor ze vaak meer kwijlde. Het komt inderdaad van het kwijl en kan beamen dat een speen het er niet beter op maakt. Goed droog proberen te houden en dus veel schoonvegen en proberen die speen zo min mogelijk te geven. Daarnaast smeerde wij er sudocreme op en dat hielp prima. Succes!

Share This Page