Ons zoontje is al enige dagen jengelig. Huilt snel, drinkt heel vaak, gaat veel met handjes naar mond, zweet (maar vooral met warme weer, nu minder), blaast belletjes, is onrustig en moet soms ineens zielig huilen (ook in lichte slaap) en heeft lichte verhoging. O, en spuitluiers. Dit lees ik allemaal bij doorkomende tandjes, zou hij die nu al krijgen? Als ik met mijn pink over zijn tandvlees ga, vindt hij dit fijn. Onder is alles heel zacht, maar boven voelt het hard. Nu weet ik echter niet of het normaal is dat het er hard voelt. En normaal komen natuurlijk eerst de ondertanden en dit pas rond 6 maanden. Hij is erg snel in zijn ontwikkeling tot nu toe en ook groot voor zijn leeftijd. Wat denken jullie, zijn het wellicht tandjes? Maandag moet ik naar het CB, dus dan sowieso maar eventjes vragen.
Het klinkt eerder gewoon als een virusje. Tandjes met 10 weken kan natuurlijk wel maar is niet heel waarschijnlijk. Bovendien heb je vaak met tandjes helemaal geen symptomen en komt er opeens eentje als verrassing door. Dat is in ieder geval mijn ervaring, hier zijn ze er nooit ziek van geweest.
Hier met 2.5 maanden eerste 2 tandjes en had alle symptomen die jij benoemd. Dus ja, het zou kunnen. Je komt er vanzelf wel achter
hier ook een vroege met 10 wk al twee tanden. nu alle tanden sinds 2 maand en 2kiezen met 2 on the way