Wanneer op de fiets

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lientje, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Weten jullie wanneer je veilig je kindje mee op de fiets kunt nemen? En kunnen jullie me zeggen of het veiliger is om een voorzitje of een achterzitje te nemen? Want ik zie dat ze er allebei zijn vanaf 9 kg.
     
  2. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Eigenlijk pas vanaf 9 maanden. Aantal kilo's is van minder belang. Als dat 9 zou zijn mag Sam nog niet op de fiets mee :)
    Veel belangrijker is dat ze goed moeten kunnen zitten. Ze moeten echt in staat zijn om een behoorlijke tijd zelf te blijven zitten anders zijn de spieren op het ruggetje nog niet sterk genoeg om de hobbels op te vangen.
     
  3. liset

    liset Actief lid

    2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Hier sluit ik me bij aan. Milan gaat sinds kort kleine stukjes mee op de fiets. Dit omdat hij zelf gaat zitten en staan.

    Off-topic: Mamabee, ik zie dat je uit Wieringerwerf komt, ik ook. Grappig hoor, om zo dorpsgenoten tegen te komen.
     
  4. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik wil het binnekort gaan proberen, ik had zoiets ik wacht tot 9 maanden en ze kan zitten, ze is nu 9 maanden en ze kan nu goed zitten dus nu durf ik het denk ik wel te proberen. Maarja ik ben dan ook wel een scheiterd hoor hahaha.. altijd bang dat er iets gebeurd dat ik val ofzo.
     
  5. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik wil ook graag tot 9 maanden wachten, maar ik vroeg me af of 9 maanden niet te vroeg was zeg maar.
     
  6. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    Volgens mij mag het vanaf dat ze zelf kunnen gaan zitten. Dus niet alleen goed zitten als je ze neerzet, maar zelf tot zit kunnen komen. Inge is nu 9 maanden, maar die kan dat nog niet. Ze ka wel zitten als ik haar neerzet, maar komt zelf nog niet tot zit.
    Ook heb ik wel eens gehoord dat de spieren in rug en nek er pas met 8 a 9 maanden echt klaar voor zijn om de hobbels op te vangen ook als ze al eerder zelf kunnen gaan zitten. Maar of dat ook echt zo is weet ik niet.
    Ik ben nu aan het wachten tot Inge zelf gaat zitten, het lijkt me zo leuk om met haar te fietsen, haha.
     
  7. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Giovanna kan wel zelf gaan zitten dus dan denk ik dat ik wel kan gaan fietsen ? Volgende week komt als het goed is men nieuwe fiets dus dan gelijk ff uitproberen! :D
     

Deel Deze Pagina