Sinds zijn geboorte een rode droge huid. Op de armen is het weg.zijn onderbenen zijn niet meer rood maar voelt als schuurpapier. We hebben al 3 verschillende soorten crème gehaald bij de apotheek.maar niks helpt.ben al maanden geleden bij de huisarts geweest maar die zegt gewoon smeren.gaat dit ooit over of moeten we terug en vragen voor wat anders?
Lanettecreme is meestal wel erg lekker om te smeren. Kan niet beoordelen of het eczeem is want ik zie geen foto. Wel zou ik weer naar de ha gaan en je niet zomaar laten wegsturen met een rotsmoes.
Bedankt voor je reactie, je kunt er op dit moment niks aan zien,hij heeft hormoonzalf gehad en toen zijn alle wit met rode vlekken / kringen weg gegaan. Nu voelt het alleen nog steeds zo ruw als een heel fijn schuurpapiertje.
Hier had dl ook hevig eczeem. Met vaseline lanette gesmeerd en hormoonzalf. Nu heeft ze nog een hele droge huid. Lijkt inderdaad wat op schuurpapier. Ik smeer haar 2x per dag in met vaseline lanette. Houdt de huis wat soepel. Verder gebruik ik geen wasverzachter en was ik met neutral. Dl gaat 2x per week in bad, wassen en shampoo doe ik met neutral. Schiet me nog te binnen; hoe oud is hij? De plekken op de knieen en onderbenen van dl zijn erger gehouden sinds ze kan kruipen. Misschien ook het geval bij jouw zoontje?
Onze uk is 8 maanden (gecorrigeerd 6 maanden 3 weken) hij zit wat op de knietjes maar kan nog niet kruipen. Lannette hebben we ook geprobeerd en eucerine hebben we nu en de ander ben ik vergeten. We smeren ongeveer 3 keer per dag in maar het trekt niet weg. De rode vlekken wel. Misschien toch terug naar de huisarts? Weet niet of dat zin heeft.misschien kwestie van overheen groeien. Uk gaat maar 1 keer in de week in bad anders is zijn huid Mega droog en duurt het even (met extra smeren)voor het beter is.we gebruiken geen wasverzachter en spoelen extra.
Als je het niet vertrouwd zal ik er nog eens naar laten kijken voor de zekerheid. Maar ik denk zelf dat ze er weinig aan kunnen doen behalve dan wat je nu doet. Ik kan niet uit je verhaal opmaken dat hij er last van heeft? Verder heb ik helaas geen tips voor je.. Mocht je naar de dokter gaan ben ik wel benieuwd wat hij zegt.
Ons zoontje had dat ook. Met 6 maanden zijn we erachter gekomen dat hij last heeft van koemelk-allergie. Met Nutramigen en diverse zalven is het weggegaan. Anders misschien een verwijzing vragen naar de dermatoloog??
Die crèmes van de apotheek was het hier ook echt niet! ik ben avène gaan smeren. Je hebt een lijn voor babyhuid, trixera voor droge huid en xeracalm voor de eczeemhuid. Echt super, binnen een dag smeren al goed resultaat
Cremes van de apotheek en hormoonzalf werkten hier ook niet.. Nu een tijdje gewoon een heel dun laagje vaseline op de lastige plekken en de huid herstel heel goed. Als de huid weer goed herstelt, maar flink vet houden met vaseline cetomagrol.
Ik zou aanraden om zelf actief te vragen om een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Hier hebben we 8 maanden getobd met de huisarts. Inderdaad, hij zou er vanzelf wel overheen groeien. Sinds kort zijn we bij een eeczeem verpleegkundige bij de kinderafdeling van het ziekenhuis gekomen. Wat een verschil! Wij vonden de droge huid minder erg dan de open rode eczeem. Maar zij gaf aan dat een huid als schuurpapier ook een vorm van eczeem is. We hebben nu een smeerschema gekregen. Twee soorten zalf, speciale krabpakjes, en hij heeft er nog nooit zo mooi en zacht uitgezien als nu. En veel belangrijker, hij heeft veel minder last van zijn huid. Het advies van de huisarts dat het er bij hoort en dat hij er wel overheen zou groeien vond zij echt niet meer van deze tijd.
Het lijkt weer wat beter te gaan het is wat minder ruw.zodra hij weer krabt of vlekken krijgt maak ik een afspraak.
Hier ook zeer goede ervaringen met een eczeemverpleegkundige. Niet in het ziekenhuis maar via een thuiszorgorganisatie. Verwijzing ging via wijkverpleegkundige/CB, maar je zou het ook aan je huisarts kunnen vragen. Niet mee blijven tobben in iedergeval.
Hier ook een mannetje met eczeem. Hier smeren we 2x per dag met vaseline parafine. Voorgeschreven door de dermatoloog. Zo af en toe flamt het gigantisch op en heeft hij een hormoon creme nodig. Hydrocartison helpt dan zelfs niet en heeft dan een stapje sterkere hromoonzalf nodig. Laats weer zo'n periode gehad. Nu een weekje gesmeerd met triamcynolon creme en het is eer stabiel. Nu alleen goed vet houden. Hij gaat mar 3x per week onder de douche en gebruiken de zwitzal lijn zonder parfum. de licht gele versie is dat. Hebben ze een douchgel en wasgel 2 in 1. Deze vind ik iedaal en daarmee is zn uitslag wel verminderd.
Uit persoonlijke ervaring (dus niet van mijn kindje maar ikzelf) raad ik iedereen met klem aan zo vlug mogelijk de huisarts te passeren en door te gaan naar een dermatoloog. Mijn huisarts heeft dingen voorgeschreven waar mijn dermatoloog een wenkbrauw bij optrok (desensibilisatiekuur voor boompollen met injecties 2 jaar lang werkt schijnbaar alleen als je last hebt van je luchtwegen). Ik zal niet zeggen dat huisartsen slecht zijn, helemaal niet. Maar als je iets niet wil is het blijven aanklooien met eczeem. Ik was daardoor een enorme huilbaby. Men is vlug bang voor hormoonzalven, ik persoonlijk niet en in dit stuk kreeg ik enorme herkenning. En een kleine tip, die misschien niet voor iedereen geldt, maar ikzelf vind vette zalven vreselijk. Zeker als de rode plekken warm aanvoelen smeer je de huid dicht met een dergelijke zalf en kan het niet ademen. Ik ben (na 27 jaar eczeem) nog steeds groot voorstander van vochtinbrengende crèmes als het gaat om het soepel houden en 'onderhoud' van de huid. Mijn bescheiden bijdrage
Ik zweer bij Vaseline Lanette crème! Hele dure crème geprobeerd, maar dit werkt toch echt het beste in geval van mijn zoontje. Ik gebruik de tube van Mediq apotheek, huismerk. Ca 3,- .
ik doe de kleine van ons in een bad met Weleda calendula badcreme. Ben er erg tevreden over. Manlief wil het ook zelfs gaan gebruiken heeft met zn 30 jaar er nog steeds last van