Dag meiden, ik zit behoorlijk in angst. Heb sinds vrijdag een koortsblaar. Hele weekend met alcohol handen gewassen, man fles laten geven, en zoveel meer om onze kleine van 11 weken maar niet te besmetten. Nu is mn man net weg en ben ik ons zoontje de fles aan het geven en plots slaat hij met zijn handje langs mijn koortsblaar die vanmorgen kapot is gegaan doordat ik te hard met een zakdoekje mijn mond afveegde. Sindsdien zit er een rood plekje en zie ik geen blaasje meer voor zover ik dat kan zien, wel voelt het nog heel pijnlijk. Ik heb direct het handje van ons zoontje met Uni Cura anti bacteriƫle zeep gewassen, 3 keer. Ben zo bang dat ik hem besmet heb . Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt en moet of kan ik nu eventueel nog wat doen om eventuele besmetting te voorkomen? Naar mijn weten heb ik trouwens een koortsblaar gehad in deze zwangerschap maar zeker weten doe ik het niet, in elk geval sta ik er wel bekend mee. Misschien vinden jullie me wat overdreven, sorry daarvoor, maar ik ben zo bang voor eventuele gevolgen..
Ik snap dat je je zorgen maakt, maar als je gelijk goed zijn handje hebt gewassen komt het vast wel goed. Ik heb zelf een mondkapje gebruikt als ik mijn baby moest voeden terwijl ik een koortsblaar had, gewoon van de bouwmarkt, want ik kon ze hier niet vinden bij de apotheek of drogist. Het schijnt dat je baby de eerste tijd beschermd is als je al eerder uitbraken hebt gehad, maar ik zou altijd het zekere voor het onzekere nemen. Maar voor nu zou ik me niet teveel zorgen maken.
Je was er gelukkig zelf bij en hebt zijn handjes kunnen wassen. Hopelijk was dat voldoende en wellicht is je kind idd nog beschermd. Bij mij zoon heeft iemand met een koortslip toch aan hem gezeten (aan zijn knie) rond de 6 maanden. Daar hebben we nu 8 jaar later nog maandelijks lol van Het begon als een soort krentebaard op zijn knie. Hij heeft in zijn peuterjaren heel veel zoviraxdrankjes naar binnen moeten werken. Hij kon soms amper lopen door de herpes. Hij heeft het soms op zijn knie, meestal in zijn bilnaad en regelmatig op zijn lippen.