Vlg week vrijdag hebben we het verjaardagsfeestje van mijn zoon. We gaan naar een speeltuin (binnen en buiten, binnen geen airco buiten best wat bomen). Nu wordt het 40 graden die dag in mijn woonplaats.... Wat zouden jullie hiermee doen? Afzeggen of gewoon door laten gaan? Gezien de leeftijden is zwemmen geen optie.
Hier is de indoor speeltuin dicht bij te hoge temperaturen. Feestje thuis houden met waterspelletjes geen idee?
We zijn net verhuist en zitten nog redelijk in de rotzooi. Vandaar dat ik het graag extern wilde vieren. Hij is overigens pas op het einde van de vakantie jarig maar wij wilden het nog in dit schooljaar vieren. Dus uitstellen zou kunnen al doe ik dat liever niet.
Ik zou ook het feestje aanpassen, verplaatsen van locatie of van datum. Inderdaad bij voorkeur naar een plek waar je waterspelletjes kunt doen. Ik lees dat je eigenlijk een beetje hoopt op t tegenovergestelde antwoord, maar pff, de verantwoordelijkheid over meerdere kindjes bij die temperaturen. Ik zou het echt niet op me nemen.
Zou je, los van het feestje, met deze temperatuur zelf daar gaan spelen met je zoontje? Zelf zou ik het niet zien zitten en het verplaatsen
Ik zou mijn kind niet mee geven naar een indoor speeltuin met die temperaturen, en zou als Ik t feestje zou geven de boel verplaatsen naar een later tijdstip. Ik zou het te link vinden en zeker met een aantal koters van een ander er bij, kinderen samen gaan altijd lekker los en oververhitting is echt snel gebeurt met die temperaturen
Ik weet niet waar je woont mag zag hier idd ook nu 40 graden staan. Hier in de buurt (Sevenum) is nl een indoor speelding met airco waar kids tot een jaar of 8 zich prima kunnen vermaken. Maar zou idd kijken of je er zelf zou gaan spelen. Ben ook eens met de kids naar een indoor speeltuin geweest met net boven de 30 graden en dat was na 12 uur niet meer te harden. Tot 11u was goed te doen daarna werd het heel snel warmer.
Ik zou echt niet naar een binnen speeltuin gaan met die temperaturen. Gewoon lekker waterspelletjes oid en desnoods verzetten. Wat al eerder gezegd is, de verantwoordelijkheid over die kindjes met zulke temperaturen zou ik niet op mij willen hebben.
Ik heb een keer hetzelfde dilemma gehad en er toen voor gekozen het feestje te verplaatsen naar een natuurspeeltuin, waar veel schaduw was en een waterspeelplaats. Ik heb alle ouders laten weten dat ze schone kleren moesten meegeven en dat ze hun kinderen heel blubberig terug zouden krijgen. We hebben daarnaast ook allemaal waterspelletjes daar gedaan en ik had voor alle kinderen een goedkoop (maar groot ) waterpistool gekocht (bij de Action of zo), dus daar zijn ze vooral de hele middag mee los gegaan. Het was uiteindelijk een superleuk feestje, maar dan moet je inderdaad wel een geschikte speeltuin in de buurt hebben. Is je tuin goed overkappen en ze simpelweg los laten gaan in een zwembadje anders geen optie? Of misschien op een nabijgelegen veldje of zo? Opblaasbaar zwembadje, paar grote parasols of een partytent eroverheen, misschien een grote bak waterballonnen/waterpistolen, of andere waterspelletjes erbij, paar tuinstoelen ernaast voor jezelf en je hebt een leuk feestje. Misschien een kleed mee en een koelbox met drinken en pannenkoeken oid en dan daar gelijk lekker picknicken? Als je dan maar goed oplet dat er genoeg wordt gedronken en gesmeerd (en zorg dat de ouders weten dat je dat doet). En een flesje Prikweg en wat pleisters zijn ook altijd handig...
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal straks sowieso eens de speeltuin bellen. Misschien gaan ze wel gewoon dicht. Ze hebben dus ook een grote buitenspeeltuin maar idd het zijn eigenlijk geen temperaturen om buiten te zijn.... Ik wilde dit jaar eerlijk gezegd een relaxt feestje (voor mezelf). Dus gewoon daar gaan zitten en de kids laten spelen. We hebben het zo druk gehad met de bouw van ons huis en de verhuizing dat ik geen zin had in heel veel gedoe. Bijna iedereen gaat hier heen met het feestje dus bij normaal weer zou dit perfect zijn. Sevenum had ik ook al aan gedacht maar is toch nog 35 min rijden en we hebben veel kids (11 incl de mijne). Ik wilde er max 6 uitnodigen maar ik wilde wel iedereen terug uitnodigen.. bovendien kost Mattel €16 per kind en dan heb je maar 1 drankje. Ik denk dat ik dus ga verplaatsen! Onze tuin bestaat uit zwarte zand en nog nul schaduw dus daar kan ik niet veel en in de buurt zijn weinig alternatieven. ik zal sowieso straks eens wat moeders gaan appen hierover!
Is er in de buurt geen speeltuin/speeltuinvereniging die een badje o.i.d. hebben? Hier heb je een speeltuinvereniging en ze hebben een badje met een laagje water. Of een natuurspeeltuin? Die zijn er ook met een laagje water.
Ik zou het uitstellen. Sowieso zou ik als ik jou was die verantwoording niet willen. Maar ik denk ook niet dat ik mijn kindje mee zou laten gaan.
Ik zou even overleggen met een andere moeder over mogelijkheden in de buurt. Soms weten zij dingen die jij niet kent. Tevens even bellen met de locatie, misschien regelen zij zelf al dingen (dat even eerst doen). Als het echt niet anders kan, dan verplaatsen, maar zou toch niet mijn eerste keus zijn.
Zou je je eigen kids zelf laten gaan? Ik zou mijn kinderen niet meegeven naar zoiets en dus zou ik afzeggen
Ik zat een paar jaar geleden met hetzelfde probleem, ipv naar de speeltuin zijn we toen naar een heeeerlijke koele bioscoop gegaan. Ook lekker voor mezelf haha.
En een week of een paar dagen uitstellen? De week erna zijn de temperaturen niet meer zo extreem. Dan zit je nog net voor de zomervakantie. Als je het toch liever op de geplande datum wil laten staan, dan zou ik zeker zoeken naar een locatie met airco. Hierboven noemde iemand al een bioscoop. Leuk idee! Misschien is een bowlingbaan ook leuk. En er zijn vast nog wel meer locaties in de buurt met een airco. Een speeltuin zou ik niet doen met het extreem warme weer. Ook niet als er buiten veel schaduw is. De temperatuur blijft dan toch 40 graden, ook al spelen ze onder een boom. Spelende kinderen krijgen het sowieso al snel warm, ook bij 20 graden. Dus met 40 graden raken ze misschien snel oververhit.
Ik ben hier overigens wel voorzichtig in, mijn dochter heeft vorig jaar sportdag + smiddags nog buitenspelen gehad met school toen het 28 graden was. Ze is toen zo oververhit geraakt dat ze de dag erna 12 uur lang non stop heeft gespuugd. Ik was net bevallen en kon mijn bed niet uit, vreselijk