ik heb ook flinke eczeemklachten (constitutioneel eczeem) , al bijna m'n hele leven, het ergste in knieholtes, binnenkant ellebogen en handen, maar soms ook m'n armen, benen, zijkant van m'n buik. waarschijnlijk met bepaalde overgevoeligheden erbij die nooit echt hard gemaakt zijn (o.a. als ik een halfuurtje op een stoffige zolder bezig ga, acuut hele vurige jeukende eczeemopleving). bij mijn eerste zwangerschap was mn eczeem weg toen direct toen ik zwanger werd, en de dag na de bevalling was het acuut terug! bij deze zwangerschap jojo't het op en neer, op dit moment is het echt heel minimaal, maar 6 weken geleden was het weer behoorlijk aanwezig. normaal gesproken smeerde ik ook klasse3 hormoonzalf, maar ik heb in de loop der jaren zelf ook wat handigheidjes ontdekt. bijv. baden in rosemarijn badolie van kneipp, als ik in bad lig dan worden de eczeem plekken heel rood en steekt en jeukt het, maar als ik er dan niet aan ga krabben, na het baden mezelf ff goed afspoel en verder niks aan m'n huid doe, dan word het in de uren erna voor een paar dagen minder erg! en als ik de meest 'rauwe' fase heb weggesmeerd met zware hormoonzalf, kan ik op mn handen vaak een heel eind komen door vitamine E creme van Jacob Hooij oid (o.a. bij de Tuinen), terwijl alle cremes van mn huisarts nooit geholpen hebben, die maakten het alleen maar erger. volgens mij kan het echt alle kanten op met eczeem tijdens een zwangerschap, en verschilt het ook weer per zwangerschap.
De paardenmelk heb ik ook al eens over nagedacht om dat te gaan proberen. Ik heb er wisslende reacties over gehoord. Schijnt toch een bepaald vet in te zitten ofzo wat goed schijnt te zijn. Hier in de buurt is het wel te krijgen. Drinkt jou broertje dan van die bekers die ingevroren zijn? Hoeveel per dag? Is het heel vies? Mocht ik zwanger raken wil ik toch graag stoppen met de Neoral, en dan is dit misschien het proberen wel waard..
Mijn broertje is naar zo een speciale boerderij gegaan en heeft inderdaad een hele kuur meegekregen. Ik weet ook dat hij het ingevroren heeft en nu dus 1 x per week die melk drinkt. Weet alleen niet hoeveel. Ik zal het hem van de week eens vragen. Volgens hem is het zoet en krijg je er geen slijmerig gevoel in je mond van als gewone koemelk. Ik weet wel dat hij toen hij begon het minstens 6 weken vol moest houden. En echt waar hij zat echt super erg onder de exceem. Nu is het nagenoeg helemaal weg. Het is de moeite waard, lijkt me. Is tenminste wel een natuurproduct en geen hormoonzalf oid. De ervaring, vind ik, dat je met hormoonzalf een dunne huid krijgt. Lijkt mij toch ook niet goed.
ik kan blijven smeren met dermovaat maar het word alleen maar erger dus ben er maar mee gestopt.. en na de bevalling kan ik teerbehandelingen krijgen dus op hoop van zegen maar.
Teer heb ik ook nog gehad een tijd geleden, ik vond het echt verschrikkelijk, van nek tot tenen in dat vieze spul. En dan helemaal ingepakt. Mn mannetje vond het niet echt een pretje meer om naast me te liggen in bed Het werd bij mij alleen maar erger van de teer op een gegeven moment. Ik zweer op dit moment bij de neoral (al ben ik nu wel elke twee weken verkouden door slechte weerstand) en onderhuidse prikjes. Heb jij het heel erg desangel? en ook overal?