Zwangerschapsgym

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mirjam2112, 27 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Mijn zwangerschapsgym is geannuleerd wegens te weinig mensen, het alternatief is onder werktijd dus dat gaat 'm niet worden.

Zijn er nog meer mensen die geen gym hebben gevolgd ? (1e kindje)

Kan namelijk geen andere in de buurt vinden en overweeg om niks te doen, maar weet niet wat verstandig is.

Bedankt alvast !

2. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Volgens mij volgen heel veel vrouwen geen zwangerschapsgym. Maar heb je ook overwogen om bijvoorbeeld zwangerschapsyoga of zwangerschapszwemmen te volgen?

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Mijn 'klasje' moet nog beginnen en ik hoop dat die doorgaat! Ik hoorde op tv (De verloskundigenpraktijk, geloof ik) dat verloskundigen tijdens een bevalling geen verschil merken tussen vrouwen die wel of geen cursus hebben gevolgd.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Heey!

Ik ben ook zwanger van ons eerste kindje en doe ook geen zwangerschapsgym. Ik zou het wel heel leuk vinden, maar overdag moet ik naar de universiteit en 's avonds moet ik vaak werken. Dus voor mij is het bijna niet te regelen elke week op een vast tijdstip vrij te zijn. Vind ik wel jammer op zich, omdat het me behalve nuttig ook heel leuk lijkt, maar volgens onze vk maakte het helemaal niet uit.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Mirjam,
    Jammer zeg dat het ineens niet meer doorgaat!
    Ik/wij zijn niet naar zwangerschapsgym oid geweest. Dit gewoon omdat ik er geen zin in had/geen behoefte aan had. Bij ons was het ook de eerste zwangerschap, het eerste en tweede kindje. Maar ik ben de bevalling prima doorgekomen hoor. Ze (gynaecoloog/verloskundige/verpleegkundige/kraamverzorgster) vertellen je toch wel wanneer je moet puffen of juist niet. Ik heb het dus niet gemist.
    Succes!

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Niet gedaan, ook niet gemist.

Nu met de 2e ga ik kijken of ik zwangerschapsyoga wat vind. Maar dat is meer omdat een 2e zwangerschap er zo bij tussendoor gaat. Heb nu behoefte om 1 avondje in de week met mn zwangerschap bezig te zijn.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik doe het ook niet, dit is ook mijn eerste kindje.

Had er geen behoefte aan. Hoop (en ik weet wel zeker eigenlijk) op goeie begeleiding van de vk.

8. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    hallo ik doe de gym wel, maar door werk ben ik ook de helft van de tijd niet kunnen gaan. ik kreeg wel veel info die ik interessant vond, maar ik weet zeker dat je ook goed kan bevallen als je geen gym doet, want de verloskundige of arts begeleid je toch wel tijdens een bevalling.
    dus maak je geen zorgen. je kunt eventueel misschien op internet wat info zoeken over bevallen en oefeningen voor te ontspannen.

groetjes van sjaan

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik doe ook niet aan yoga of gym ....meer omdat mijn mannetje het ook niet zit zitten ....ik ga wel zwangerschapszwemmen doen ...maar begreep dat het bij ons niet veel om hakken heeft ...alleen maar baantjes zwemmen ...

10. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Oh, de mijne gaat niet mee. Dat wil ik hem echt niet aandoen. Er is 1 les voor moeders én vaders, ik ga eerst kijken hoe het me zelf bevalt en of ik denk dat die ene les wel wat voor hem zal zijn.

Deel Deze Pagina