Oké... Geloof er zelf niet in... Maar via via hoor je nog wel eens iets.. En na twee jaar wil je ook wel eens dingen proberen... Is er iemand die ervaring heeft met beter slapen wanneer je kind een edelsteen heeft die hier speciaal voor is... (net zoals kinderen een armbandje/ketting dragen voor pijn van doorkomende tandjes....) https://www.edelstenenfee.nl/a-60719820/rozenkwarts/rozenkwarts-xl-geslepen-steen-a-kwaliteit-nr-1/
Mijn zoontje heeft de gouden driehoek onder zijn bedje liggen (dat zijn rozenkwarts, amethist en bergkristal). Ik heb dezelfde combi onder mijn bed en in de woonkamer liggen. Hoewel het al snel een groot ‘zweef’gehalte krijgt geloof ik persoonlijk sterk in de kracht (of eigenlijk energie) van edelstenen. Mijn zoontje haalt er vooral troost uit. Hij is super trots op zijn steentjes en net zoals zijn knuffel hond hem beschermt, doen de steentjes dat ook
Ja de stenen kunnen zeker helpen maar let wel goed op. Niet elke steen is geschikt voor je kind en het is ook echt situatie afhankelijk wat bij je kind past. Rozenkwarts is een van de basisstenen dat altijd wel goed is voor iedereen. Hoe groter de steen hoe sterker de werking is. Let er ook op hoe je de steen goed moet reinigen (zuiveren). Ook dit is afhankelijk van welke steen je hebt.
Mijn kinderen hebben beton met daarop hout onder hun bedjes. Dikke priem Heb je wel eens melatonine geprobeerd, evt. met gereguleerde afgifte?
Melatonine wordt vaak gezien als lichaamseigen stof, maar gebruiken op eigen inzicht/tijdstip is niet zo onschuldig als het lijkt.
Daarom ga ik het zeker ook niet gebruiken en al helemaal niet bij mijn kind van 2. Was alleen benieuwd naar de edelstenen.
Mocht je nog een stapje verder/extra willen gaan, ik gebruik diffusers met daarin etherische oliën voor de kindjes. Lotus diffuser en pure by me hebben een speciale kinder lijn. Dat vinden de onze ook echt heel fijn. Zeker na een drukke dag. Hier is de combinatie goud. Niet dat we nooit meer tegen lastige momenten aanlopen maar het helpt ze wel. Daarnaast doe ik ook wel eens hele simpele meditatie oefeningen met ze. Het helpt om even de dag af te sluiten en even eens te ontspannen
Collegaatje paar jaar geleden was ook de wanhoop nabij, maar haar man moest niks van hocus pocus hebben, dus die kwam naar mij toe of ik nog ideeën had. Die kreeg een baby cadeautje, mandje met rozenkwarts en bergkristal. Heel leuk opgemaakt (was nog even een gepuzzel). En de instructies mee hoe te reinigen en waar neer te zetten. T kind sliep...man snapte er geen bal van. Die heeft ze maar niet wijzer gemaakt dan noodzakelijk gezien de aversie. Na een paar dagen mandje weggehaald...drama. Mandje terug, over. Dus ja t helpt wel,als je de goede stenen te pakken krijgt. Sommigen zijn zo "dood als een pier". Hier krijg ik ze niet kwijt op een plek dat mn dochter er niet mee aan de haal gaat anders had ik er al een lading neergezet. Mja stenen zijn al een ding, rose stenen...looooove. Dan gaat ze net zo lang verbouwen totdat ze m te pakken heeft, zo'n type is t wel. Dat werkt averechts... Die van ons draait nu wel op melatonine maar zo beperkt mogelijk en die gaat er binnenkort weer uit. Was om te testen of t laatste stuk onrust er mee uit kon gaan, soms wil dat nog wel helpen maar vooralsnog ben ik nog niet overtuigd en wij houden sowieso strakke schema's en leefregels aan ook zonder melatonine, anders is t helemaal een drama.
Ja ik geloof er in en werk er zelf ook mee. Mijn kinderen gaan ook altijd mee naar de ‘stenenwinkel’ en mogen altijd kiezen. Aangezien er best veel keuze is en het afhankelijk is van wat je nodig hebt, zou ik naar een goede spirituele winkel bellen en vragen. Als je wil kan ik je een goede aanraden via pb. Ik kom bij 2 winkels en 1 daarvan heeft een ontzettend uitgebreide kennis van edelstenen en werkingen. Daar kan zelfs ik nog wat van leren.
Ik heb zelf ook aversie tegen zulke dingen als stenen, als mijn man mij dat zou flikken zou ik dus echt niet oké vinden En ergens vind ik het zelfs beangstigend dat stenen zo'n invloed kunnen hebben. Stenen zijn dood materiaal, dan spelen er toch andere dingen mee? Ik denk dan meer in geestelijke hoek.
Ik geloof (uit persoonlijke ervaring) absoluut wel in de werking van edelstenen en kristallen. Niet op dramatische wijze, maar zeker wel op de 'baat het niet dan schaadt het niet' manier.
Ik denk persoonlijk eerder dat hoop, op welke manier dan ook, een positieve energie kan veroorzaken waardoor er positieve resultaten bereikt kunnen worden. En juist kinderen en dieren zijn heel afhankelijk van, en gevoelig voor, de sfeer om zich heen (omdat ze 100% afhankelijk zijn van hun verzorgers). Dus nee: die stenen roepen m.i. geen enge geesten op, ze creëren (net als bijvoorbeeld homeopathie) simpelweg een positieve hoop op herstel. Wat niet wegneemt dat m.i. (uit persoonlijke ervaring sprekend) er heel veel mensen zijn die denken dat kristallen de wereld kunnen helen, maar die hebben doorgaans óf iets teveel joints gerookt, óf ze zijn gewoon heel erg onstabiel.
Geen ervaring, maar wel een tip waar je misschien nog wat aan hebt: als je op zoek bent naar 'helpende dingen uit de natuur' voor een goede nachtrust, dan is lavendel een hele goede. Kun je in verschillende vormen doen, bijvoorbeeld als etherische olie een paar drupjes op een monddoekje doen en die bij je kindje in bed leggen. Maar bijv. een zakje lavendel is ook een optie (ook online te vinden voor als je geen verse uit eigen tuin kunt plukken zoals nu). Wij hadden een beer die gevuld was met lavendel. Weet niet meer hoe we eraan kwamen of van welk merk dit was, maar valt allicht te Googlen. Op m'n vorige vrijwilligerswerk gebruikten we ook lavendel(olie) om de egels die we moesten badderen te helpen ontspannen