Edelstenen werking met slapen...

Discussie in 'De lounge' gestart door 1991Mamavanvier, 13 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Haar man was extreem christelijk, op het geschrift dan wel.
    Natuur was ook gods schepping redeneerde zij, dus geen issue. Heel de discussie over stenen was niet ter sprake gekomen overigens, magnetiseren enzo wel.

Het is geen type voodoo ofzo, het zijn gewoon stenen. Bepaalde elementen bij elkaar die onder lading druk hetzij een amathyst maken, dan wel kwarts. Ik snap dat het zweverig / spooky klinkt overigens

Waar het doorgaans aan geweten wordt is dat elke steen een bepaalde "trilling" afgeeft, een resonantie als ware.

Bij stenen in het zicht zou je kleurtherapie nog een kruisje kunnen geven. Citrien is bijv een steen waar je doorgaans super vrolijk van wordt, mja hij is ook knalgeel, sla je boekje kleurtherapie en de invloed op het mentale aspect er op na en dan zie je dat geel "oppeppend" is. Ik had niet voor niks een brem in de tuin staan. Die bloeide als een van de eerste en was knal geel, na een grijze winter snak ik gewoon naar kleur. Datzelfde kan je eigenlijk ook doen bij bijv. rosekwarts en amathyst.

Afdeling geesten enzo zou ik loslaten, tenzij je rozekwarts op een quija bord gaat gebruiken hebben stenen en geesten niets met elkaar te maken.

Pendelen is ook een discussiepunt, kan op meerdere manieren namelijk (via oproep of vanuit innerlijk) en daar wordt vaak een edelsteen gebruikt.

Ik vermijd gewoon beiden, en roep helemaal NIKS op, maar stenen zijn aaaaaaltijd welkom.

Edit: Zo'n mega amethyst in een half open gebroken geode is overigens wel iets waar ik helemaal blij van wordt. Alleen dat prijskaartje en t gewicht...

Edit:.Was ook altijd een schatten der aarde verzamelaar, heb die collectie nog steeds. Dochter verzameld ook steentjes (uit zichzelf) gewoon uit grind zoekt ze ze op, meestal een kwarts, obsidaan heeft ze ook gevonden. Ik heb alle steentjes in een grote pot gedaan als ze uit huis gaat krijgt ze dr stenen mee :)

hummeltje5, sejh1988 en Lazuli vinden dit leuk.
  2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Waarom zo'n angst? Ik geloof in 'entiteiten' en weet heel zeker dat de stenen NIETS te maken hebben met entiteiten.
    De beste vergelijking is de Maan!
    Eb en Vloed ontstaat door de energie en kracht van de Maan.
    Dit gebeurd dus ook zo met edelstenen. Elke soort edelsteen geeft weer zijn eigen energie en de kracht ervan af.
    Het kan voor iedereen helpen maar werkt vooral het beste bij gevoelige kinderen/volwassenen en dieren. Omdat zij veel opener in verbinding staan met diverse energiëen.

MyMiracle, hummeltje5, sejh1988 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb een keer zo’n roze ding gekocht en onder het bed van onze dochter gelegd.
    Later ook bij onze 2e. En vond hem bij ons 3e en weer eronder.

Ze schreeuwde allemaal net zo hard ondanks de steen. Maar goed gezien ik het “roze ding” noem zal ik het ook wel niet goed gebruiken.
    Ik dacht mooi man! Koop je zo’n steentje en dan gaan ze slapen.
    Ben nogal “lui” aangelegd hahahaha. Heb me er dus verder niet in verdiept.

En heel eerlijk... ik denk dat het onzin is. Misschien zit daar ook wel het probleem..

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik vind het lastig, ik werk veel met edelstenen maar kan me niet herinneren dat ik wat gemerkt heb. Mijn man daarentegen voelt weleens tintelingen als hij een edelsteen vast heeft.

Wat het voor mij ongeloofwaardig maakt is dat de meeste edelsteen winkels die edelstenen voor de werking verkopen ook zeggen dat goudsteen en opaliet een werking hebben, terwijl dat geen edelstenen zijn maar stenen gemaakt door de mens.

Deel Deze Pagina