Jullie nog tips om dat makkelijker te kunnen? Er moet geverft worden ivm slaapkamerwissel. Dus ik haal de stickers van de muur en trek zo de onderliggende verf er mee af. En het waren veel plekken dus ik besloot om het maar helemaal kaal te maken dan. Maar de ondergrond is niet egaal, sons heel glad (daar trek je het zo van de muur), soms net een spons (daar is het drama). Gisteravond met de föhn geprobeerd, ging wel wat beter dan zonder maar nog niet top. Vanmorgen bij schildersbedrijf geweest, die raadde stoommachine aan maar dan wordt het eigenlijk weer te nat. Een of ander chemisch goedje hadden ze niet (daar hoopte ik op)
Dan wordt het een proces van weken (stucadoor, drogen, voorstrijk, 2x onderkant, 2x bovenkant verven) en dat is niet ideaal
Laten doen? En schuren? Ander schildersbedrijven om advies vragen? Ik weet het verder ook niet, ik wil je heel veel succes wensen
Dat zei de neneer in de winkel ook. Ben even snel heen en weer gereden. Het zijn geen gaten, maar randen door wel/geen verf. Ik heb nu "muurGlad", volgens de meneer was dat de oplossing. En 24u droogtijd is goed te overzien
Onderschat dat spul niet Gebruik je t alleen om dan beetje op te vullen of ga je ermee over heel de muur heen? In t geval t laatste: wees niet te zuinig met op de muur smeren
Hebben wij ook gebruikt in de hal. Wij trokken deels het stucwerk mee toen we het behang eraf trokken. Daar overheen hebben we nog wit gesaust en in een donkere kleur en daaroverheen structuurverf in een donkere kleur. Op zich mooi geworden, maar bij een bepaalde lichtinval zie je nog wat randen er door heen.
Omdat t minder makkelijk is dan ze t laten lijken En vooral dus niet te zuinig ermee omgaan maar echt een goede laag erop zetten voor je t glad strijkt. Dat is vooral de truc goed dik insmeren de muur en dan met zo weinig mogelijk pogingen de muur glad strijken anders blijf je toch steeds wat oneffenheden houden. Ze waren destijds op toen wij t weer deden maar anders hadden we van die stukadoorspatels gekocht van die grote lange dingen, dan gaat t gladstrijken een stuk gelijkmatiger dan met zo’n kleine trekker die erbij zit