Editie Enigma

Discussion in 'De lounge' started by Dahlia, May 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb een keer ergens een enquete ingevuld en ik werd na aanleiding daarvan gebeld door een één of andere instantie dat ik had ingevuld dat ik puzzelen wel leuk vond en of ik een puzzelboekje wilde ontvangen. Maar ik weet nog heel goed dat ik met die persoon heel slechte ontvangst had. Dat heb ik altijd als ik mobiel in ons eigen huis bel. Ik weet niet precies meer wat we dus besproken hebben want die persoon aan de andere kant viel dus steeds weg....

Nu kreeg ik vandaag dus van Editie Enigma een puzzelboekje. Maar nu maak ik eruit op dat ik ervoor moet betalen? Dat het een abonnement is? :( Hebben ze me dat nu weer aan lopen smeren?

Is hier iemand op het forum die daar ook telefoon over heeft gehad en die dat blad ook heeft ontvangen? Want ik ben niet van plan ergens voor te gaan betalen waar ik niet voor gekozen heb... Wat is er tijdens dat gesprek besproken?

* Ik vul trouwens nooit meer enquetes in. Dan word ik ook niet meer lastig gevallen met dit soort dingen*

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wij!

ik ga even voor je zoeken... :)

3. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

Apr 2, 2010
    3,734
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb het ook een keer ontvangen, je kunt nu gewoon mailen dat je in het vervolg niks meer wilt ontvangen anders krijg je het dus vaker en dan moet je er wel voor betalen!!!
    Ik ben daarna nog een keer terug gebeld en toen duidelijk gezegt dat ik helemaal niks meer wil, daarna niet meer gebeld en niks meer ontvangen.

4. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

Feb 10, 2010
    2,232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Ik heb tijd terug ook zo'n proef blaadje gekregen, toen moest ik me inloggen op hun site, en kon er toen voor kiezen om verder niks te ontvangen (denk ik).

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

OK! Maar mag ik dan wel 1x meedoen denk je? De antwoorden toesturen zodat ik wel winkans heb? :D

Weet je trouwens ook wat het kostte normaal?

6. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ik heb ooit een keer online iets ingevuld waar je een Mini bij kon winnen. Maanden, maar dan ook echt maanden lang, ben ik gebeld met de mededeling:
    "Gefeliciteerd, u bent nog steeds in de race voor de Mini!"
    Kwam er op neer dat ik me moest aboneren op een puzzelboekje, wat ik elke keer weigerde.
    Na een paar maanden was ik het spuugzat en heb ik ze gezegd dat ik al tig keer dat domme puzzelboekje had geweigerd, ik toch nog steeds in de race voor de Mini was (wat ik overigens niet meer was als ik geen abonnement zou nemen!) en ik het schijtziek was.
    Heb ze ook aangegeven dat ik was aangesloten bij het Bel me niet register, en sinds dat moment ben ik niet meer lastig gevallen. (aanrader voor volgende telefonische verkoop pogingen!)

In dit geval zou ik het puzzelboekje resoluut (en aangetekend) terugsturen met een begeleidend briefje dat je niets geaccepteerd hebt, niet kan herinneren dat je accoord bent gegaan met een abonnement omdat de ontvangst van je gsm te wensen over liet en je het halve gesprek hebt gemist.

Succes!

Edit: als het een proefnummer is dan hoef je natuurlijk alleen op te zeggen :p

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

laat ze eerst maar bewijzen dat jij daadwerkelijk om dat abonnement gevraagd hebt.
    ze zijn verplicht om als jij er om vraagt een audiofile op te sturen van het gesprek waarin JIJ hebt gezegd dat je dat abonnement wilt.
    verder sturen ze blijkbaar een mail met een bevestiging waarin je meteen kunt opzeggen (hebben wij nooit ontvangen)
    en in het eerste blad... zit kennelijk een code en een url waarmee je kunt opzeggen (ook nooit ontvangen)
    wel waren ze heel goed in aanmaningen sturen, verhogingen en dreigen met deurwaarders!

die audiofile waarin gezegd zou zijn dat we dat blad willen hebben ze ook nooit opgestuurd.
    Verder.. boden ze nog een schikking aan.. maarja wij hadden niets besteld dus schikking niet geaccepteerd.
    ze gaan dan steeds erger dreigen...

en uiteindelijk hebben ze de vordering uit het systeem gehaald en wij hebben niets betaald en nooit meer wat gehoord.

ik heb me 1000x voor mn hoofd geslagen.. maar zie ook urls hier onder:
    TROS Radar - Toon onderwerp - editieenigma
    Editie Enigma - Page 2 - Het Spoor Bijster
    Uitzending - TROS Radar

nouja.. zegt genoeg denk ik.
    laat je in ieder geval niet ompraten te betalen zonder dat ZIJ eerst met bewijs op de proppen komen!

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Je kunt best die enquete's invullen...maar vul nooit je eigen nummer in.
    Dan wordt je ook niet lastig gevallen.
    En ik vul altijd in dat ik nergens interesse in heb.

Hoop voor je dat je er makkelijk vanaf komt.

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nou ik heb het maar gelijk opgezegd via de site, want er staat op de website dat het 90 euro per jaar kost. Ja daag, dat doen we niet!

Heb deze mail teruggekregen:

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze mail bevestigen wij dat uw abonnement op Editie Enigma is opgezegd. Als u opzegt binnen 14 dagen na de verschijningsdatum van uw proefexemplaar
    dan zult u geen vervolgexemplaren meer ontvangen. Anders stopt het abonnement (rekening houdend met de opzegtermijn van 6 weken) per de eerste vervaldatum.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Editie EnigmaDus neem aan dat het nu wel goed is zo....

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hej,
    Ik krijg ook een gratis exemplaar opgestuurd.
    Ik heb een mail gekregen, met onderaan een link waar ik op kan klikken om een abonnement af te zeggen.
    Is het een leuk blad trouwens? Ik ben wel benieuwd!

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Oh oeps! Sorry ik zie net dat je het hebt opgezegt!

12. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    ik heb 1x gratis ontavangen daarna meteen opgezegt (duur boekje) laatst werk ik weer gebeld of ik weer zo'n gratis ding wou en heb toen maar gezegt dat ik het niet wou

13. sanell

sanell Bekend lid

Dec 16, 2008
    628
    0
    0
    Ik had in april een proefexemplaar. Vond het wel een leuk boekje, maar niet de moeite om er een abonnement op te nemen.
    Inderdaad gelijk na ontvangst afmelden en dan wordt je waarschijnlijk nog wel een keertje gebeld met een of andere aanbieding. Maar niks meer over gehoord dus het zal wel goed zijn gegaan.;)

14. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik heb hem ook gratis ontvangen..de link werkte gewoon om af te melden, helemaal geen problemen mee gehad..leuk blad wel maar te duur voor ons..heb daar veel te weinig tijd voor.
    Stond trouwens wel een leuk verhaal in waarvan ik het laatste deel ook wel wil lezen haha :D

Share This Page