Moet zeggen vind het wel moeilijk per uur. Maar het lukt tot nu toe. Echt een stappen plan in mijn hoofd nu. Drie dagen uur dan twee uur dan weer drie dagen twee uur en daarna per drie uur drie dagen en dan per vier uur en dan zo afbouwen tot er een dag is op nu., Als ik dit zo lees zou het binnen 2 weken gebeurt kunnen zijn. Zit echt steeds er aan te denken. Al was gevouwen alle topic.s hier uit gespit haha. Ga zo eten klaar zetten even een uurtje liggen. Heb de spullen buiten op het balkon gelegd dus kan er ook niet gelijk bij dus uit het zicht. Ben er echt mee bezig. Oke we zijn pas een paar uur verder!!!
ik vind dus dit: https://decorrespondent.nl/511/waarom-arme-mensen-domme-dingen-doen/13096930-19e51e64 Maar toch bekruipt ook mij wel eens het gevoel, "zal ik je even een schop onder je reet geven?" Maar schijnbaar is dat dus iets wat averechts werkt. En kun je beter stellen "Zal ik je even helpen met alle papieren rompslomp". Nee roken kan je niet verbieden, dit is oncontroleerbaar en wat is dan het volgende. Ook al ben ik zelf van mening dat als je naar de voedselbank moet voor eten je de sigaretten beter de deur uit kunt doen. Ik rookte niet voor 40 in de maand maar per week. Daar kan je dus zeker je boodschappen van betalen.
cold turkey is een stuk makkelijker hoor Knap, althans, voor mij. Ik kan beter helemaal niet roken, als aftellen wanneer ik weer mag. Zaterdag ging ik helemaal de mist in, toen heb ik er wel 10 gerookt of zo Maar nu weer netjes aan de e-go
Tijdens het stoppen andere bezigheden zoeken helpt. Ik at een mandarijntje als ik zin had in een sigaret, en dan ging ik die ook buiten pellen en opeten, net zoals ik dat met die sigaret deed. Dit in combinatie met een nicotine pleister heeft mij in een keer doen stoppen, van een pakje per dag naar niks. Succes dames, weet dat het moeilijk is en doorzettingsvermogen vereist.
Voor mij ook ... alles of niets. Afbouwen werkt niet voor mij. Overigens, ik dronk water als ik trek had in de sigaret. En bedenk dat het gevoel van "ik MOET nu een sigaret" vaak maar een minuutjes duurt. Dan zat het wel weer af en kan je weer door tot je volgende moment. En die momenten gaan steeds verder van elkaar afliggen totdat je op een gegeven moment denkt "he ... ik heb al x uur niet aan een sigaret gedacht"...
Dat artikel heeft het over bandbreedte die 'opgebruikt' wordt. Dat geloof ik wel. Maar dan alleen als het gaat over de voorbeelden die hij noemt, zoals het aanvragen van een beurs waarvoor allerlei papieren rompslomp nodig is. Ik kan me best voorstellen dat dat soort dingen dan niet lukken. Dat soort dingen is soms best ingewikkeld, met allerlei informatie die je moet opzoeken en onduidelijke vragen. Maar bedenken dat je tientallen euro's per week kunt besparen door te stoppen met roken, neemt echt niet zoveel bandbreedte in beslag hoor. Dat is geen langdurige of ingewikkelde gedachtegang.
Ik ben ook cold turkey gestopt, maar moet bekennen nog wel een gezelligheidsroker te zijn. Zet mij een lekker wijntje voor met leuke vriendinnen en dan kan ik er gerust 1 roken. Maar het blijft er dan ook echt bij 1. Een 2e vind ik dan niet eens lekker meer.
Mijn zus kan dat ook ... ik ben daar echt wel jaloers op. Want zelfs na 7 jaar vind ik roken nog steeds niet vies
Ik begrijp dat zeker wel..maar, wat is hogere nood? Roken of eten? Als je geen geld hebt om beide te doen, zul je moeten kiezen. Wel roken, maar tegelijkertijd aankloppen bij de voedselbank omdat je geen geld meer over hebt om te eten...tsja Ik vind dat de voedselbank er moet zijn voor de mensen die het Ʃcht niet kunnen betalen. Niet voor degene die ervoor kiezen om het kleine beetje geld dat ze hebben, niet aan eten maar aan sigaretten te besteden..
Heb alle reacties gelezen en vind overal wel een punt inzitten...ik kan er ten eerste niet bij dat wanneer je afhankelijk bent van de voedselbank dat je dan nog rookt. Juist als je in zo'n situatie zit. Als het voor de gezondheid van je kind beter is dat die absoluut rookvrij woont...dus ook niet buiten roken met de rooklucht in kleren dan stoo je toch ook?? Stoppen kan mi altijd als je echt wil. Aan de andere kant kunnen ze het niet alleen bij roken houden denk ik...want het is nu natuurlijk niet om reden van gezondheid, maar om geldredenen. Zo denk ik dat er dan nog wel meer dingen zijn die voor mensen van de voedselbank verboden moeten worden. Nu weet ik niet hoe de regels van de voedselbank precies zijn hoor, dat moet ik eerlijk zeggen. Maar dan ook weer het verschil tussen mensen die echt buiten hun schuld om daarin zijn beland of mensen die keer op keer stomme keuzes maken. Ik denk dat zulke dingen echt ontzettend lastig zijn.
Wauw, was even een dagje hier niet kijken en topic is geƫxplodeerd. Meningen ten over in ieder geval. Ik moet zeggen Knap, super dat je gaat beginnen. Ik wens je veel succes en kracht toe om dit door te zetten. Het zal niet over een dag ijs gaan maar met doorzettingsvermogen moet je ver komen!
Ik ben het er niet mee eens. Want je kan iemand niet verplichten en de mensen die zijn gestopt wees trots erop niet iedereen kan het. Want waar gaan we de lijn trekken mensen die bij de voedselbank lopen of een uitkering hebben mogen ze dan op ten duur ook geen kinderen krijgen ofzo. Sorry hoor maar vind het gewoon niet kunnen. Laten we hier dan eens goede ondersteuning geven aan de mensen. Oke je hebt problemen laten we tot een oplossing komen. Oke je hebt schulden en afbetalen gaat moeilijk omdat je niet romd kan komen laten we de rente dan weghaleb dat mensen het wel kunnen betalen. Laten we eerst mensen helpen met waarom ze in een situatie zitteb de kern en de nazorg. Op het moment dat we gaan zeggen als je niet meewerkt dan je uitkering kwijt of de voedselbank. En dan bedoel ik solliciteren en als je al een baan hebt dan hoe goed om te gaan om toch financieel inzicht te krijgen.
Dat vind ik dom vergelijk want er zijn juist mensen die door medische toedoen dikker zijn geworden en heeft niets niets met deze discussie te maken want het om geld die er niet is die wel aan onzinnige zaken word uitgegeven zoals roken. roken kost direct geld terwijl er word gezegd geen geld te hebben (dus kwestie van de verkeerde prioriteiten stellen dus) hetzelfde geld voor alcohol en drugs. Als je geen geld hebt voor deze luxe artikelen dan moet je ze niet kopen daar kunnen en mogen best consequenties aan zitten vind ik.
Eens, je moet je routine ook veranderen, ga buiten lopen of ga naar vriendin toe of iets (die niet rookt haha) je moet er wel wat voor over hebben, helaas gaat het niet vanzelf. Maar het word makkelijker, het lijkt heel moeilijk in het begin maar het is echt tijdelijk, als je dat onthoud kom je er wel doorheen, schrijf de redenen ook gewoon eens op en hang ze in je huis en positieve reminders, beloon jezelf met kleine prestaties, dagje niet gerookt, week niet gerookt, maand niet gerookt, hoeft niet supergroot te zijn maar wees lief voor jezelf als je een topprestatie levert (of je nou stopt met roken of gezond probeert te leven / eten e.d.)
Lichamelijk ben je binnen 3-5 dagen afgekickt. Daarna is het de gewoonte die je af moet leren. Probleem is wel dat je een goede reden moet hebben om te willen stoppen met roken. Mijn man had dat: vader longkanker, nu ruim 6 jaar overleden. Maar 2 zwager's zijn blijven roken, zij vonden het niet 'reden genoeg'. 1 Zwager zit in schuldsanering en rook dus ook. Ze krijgen een vast bedrag per week, voor 4 personen en daar moeten ze dus gewoon van rond komen. Ik zou dan dus zeker stoppen om je kids meer te bieden, hij niet. Duidelijk dus dat ieder mens andere prioriteiten heeft. Ik vind het een moeilijke kwestie, verstandelijk gezien zeg ik: ja, stop er mee. Of anders geen hulp van voedselbank. Ik ben alleen bang dat mensen zwaar gedemotiveerd zullen zijn om te stoppen omdat ze al zo ongelukkig zijn.
Het is niet alleen voedselbank wat vooral draait op gifte en donaties. maar ook bijv stichting leergeld. Er wordt daar bijv geld voor sport en of betaalde schoolactiviteiten aangevragen terwijl ze minimaal 40 per maand wegroken . Hier kan de sport ook van betaald worden en dit zou aanvragen moeten verminderen. Nu is het zo van " o kan het toch aanvragen dus kan prima roken" terwijl je ook kunt stoppen en dit geld kunt gebruiken voor dat geen wat echt nodig is . Je krijgt geld van de overheidt en ik vind dat ze daar best eisen bij mogen stellen en verplichten.
Ik vind het echt bizar dat ze dat zouden mogen bepalen. Ik rook zelf niet (en heb een Wajong) maar ik vind niet dat anderen daar iets over te zeggen hebben.
Vind je het dan niet raar dat mensen aan de ene kant hun geld verbrassen en aan de andere kant hun hand ophouden?
Maar dit staat in mijn ogen helemaal los van een uitkering er lopen zat mensen bij de voedselbank die gewoon werken. Maar ik vind het vreemd dat anderen jouw sigaretten moeten betalen want als je niet zou roken kan je prima zelf, het eten of de sport voor je kind kunnen betalen en dat klopt niet. Dan hebben die mensen erg verkeerde prioriteiten en daar mogen ze best op aangepakt. En ik vind het stoppen is zo moeilijk en dat kan echt niet altijd zo'n lulsmoes, als je echt wilt dan lukt dat prima en het lijkt me dat als je krap zit je als eerste met roken stopt om de rest door te kunnen laten gaan.