Editie NL- roken verbieden voor uitkeringsgerechtigden?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Frietje, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Over mijn lijk dat we nog meer gaan betalen, is dat het geval dan gaan we emigreren, mijn man zeker 60uur per week zich uit de naad laten werken om vervolgens een groot deel van zijn salaris af te staan omdat sommige mensen zichzelf zielig voelen in de bijstand? Word daar zo moe van, want je bent niet zielig in de bijstand! Wees blij dat er een bijstand bestaat ipv altijd maar klagen siert een mens totaal niet.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja - natuurlijk kies je voor 300 euro sigaretten ... dat eten wordt door de overheid wel voor je geregeld via voedselbanken. Dus waarom zou je kiezen voor eten?

3. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Het zijn geen vooroordelen, en of ik weet hoe hard hun werken voor hun geld ????? Ja, min of meer wel ja. Aangezien het niet ''zomaar'' buren zijn ;)
    En over die 300,- pm aan sigaretten of eten geven.
    300,- besteden aan roken is wel erg veel. Denk ook niet dat de meeste uitkeringtrekkers die roken, voor 300,- aan rookwaar kopen.
    Ik rook ook. Om precies te zijn voor 11,- per week.
    Dat is per maand ongeveer 44,- dus bij lange na geen 300,- ;)
    Denk dat uitkeringtrekkers ook niet voor 300,- roken.

4. adi

adi Niet meer actief

Pardon???
    Waarom denk jij dat mensen veel werken? Om anderen t sponsoren die dat niet willen? Als jij dat zo eerlijk vindt moet je vooral zelf als eerste doen.

Wat heeft de hoogte van je inkomen te maken met de zorgverzekering? Denk je dat mensen die werken en meer verdienen meer ziek zijn? Of dat ze recht moeten hebben op meer en betere zorg als ze er meer voor moeten betalen.

Zolang mensen geld krijgen voor niks zullen dit soort klaagverhalen zijn. Wie niet tevreden is met een uitkering mag het natuurlijk altijd weigeren..

5. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Ik zeg stoppen.
    Naast dat ik zwanger ben, MOEST ik stoppen met roken om financieel nog een beetje wat over te houden.
    Roken is een keuze. Eten etc heb je nodig.
    Waar ga je dan voor, je eigen verslaving? Of je gezin en een normaal hapje eten.
    Het klinkt misschien hard zoals ik het zeg, maar zelfs zit ik financieel ook zeker niet goed.
    Roken kost je zoveel geld per week, dat je daar met gemak eten en drinken voor kan kopen!
    En nogmaals, ik spreek als ex-roker uit ervaring.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Als je kan roken kan je van dat geld ook eten. Roken is zo belachelijk duur! Geld wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven zegt mn moeder altijd... maar veel mensen denken daar schijnbaar anders over...

7. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Zo denk ik er ook over.. Weinig/niets te besteden?
    Kijk eerst wat NIET nodig is.
    Zoals roken/alcohol/drugs.
    Ik heb voormijzeld én mijn gezin gekozen om te stoppen.
    Minderen heeft geen zin, stoppen wel!

Ik ben in de moeilijkste periode van mijn leven gestopt met roken, een periode met verlies van dierbaren, financiële zorgen/zorgen wat betreft werk, etc etc .
    Dus het wil wel degelijk, als je er maar voor open staat.
    Zo niet? Vind ik dat die mensen geen recht hebben op hulp, als ze zelf niks willen veranderen!

8. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Aan wie is het te bepalen of iemand mag roken of niet? vind dat echt te ver gaan. Vaak is dat hun enigste verzetje nog het enigste wat ze nog plezier brengt en als je bijvoorbeeld een pakje shag rookt of zo dan is dat helemaal niet zo duur in de maand. Nee hoor ik zeg laat iedereen zelf bepalen of hij rookt of niet. Mensen kiezen niet voor de voedselbank of in armoede te zitten(uitzonderingen daar gelaten) dat overkomt ze!

En nee ik ben zelf geen roker maar wel een uitkeringstrekker( wie heeft dat afschuwelijke woord bedacht:() en niet voor mijn plezier. Baan verloren tijdens zwangerschap en hard aan het solliciteren.

9. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hun mogen het zelf bepalen.
    Maar dan ook de risico's dragen.
    Eten is nodig, roken niet.
    Ik heb ook niet gekozen voor mijn financiële situatie, maar zoek wel eerst zelf oplossingen, en dat is door eerst onzinnige dingen opzij te zetten.

10. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Precies +1

Er zijn zoveel mensen die enkel als verzetje het roken hebben, omdat ze geen contact hebben met familie, geen vrienden, geen huisdieren, gewoon helemaal niks. Voor zulke mensen is af en toe een sigaret een verzetje. In een uitkering zitten is niet voor iedereen leuk. Ik geef toe dat er zeker mensen zijn die bewust van een uitkering leven, omdat ze het gewoon makkelijk vinden. Maar er zijn ook heel veel uitkeringtrekkers die dolgraag zouden willen werken, maar gewoon niet aan de bak komen. Maar sommige mensen kunnen dat wel begrijpen, maar willen het gewoon niet begrijpen.
    Anyway, je hebt het goed verwoord :)

11. tuc

tuc Niet meer actief

Dan moet dat verzetje maar iets anders worden..mensen zijn zo snel geneigd zich zielig te vinden en lekker weg te kwijnen..hoppa schouders eronder en gaan met die banaan.

12. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Eens. En we hebben het over een stukje opgerold papier waar tabak in zit... dat wordt hier vergeleken met sociaal contact. Dat vind ik zo'n rare gedachte. 'Ahhhh die persoon heeft niemand meer, nou dan snap ik het hoor dat hij/zij een peukje rookt'. Is toch vreemd gedacht? Er is gewoon geen enkel excuus om te roken en zeker niet als je er eigenlijk geen geld voor hebt vind ik.

13. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Dankjewel sjaaaanie.

En niet iedereen heeft de ballen de kracht of de spirit om die schouders er (meteen) onder te gooien. Je kan en mag niet oordelen over hoe iemand zich voelt!

Zag laatst op tv een mevrouw afhankelijk van de voedselbank. Geen familie, geen kinderen, huisdieren auto enz.. Hartstikke eenzaam en die rookte een pakje shag in de 2 weken. Dan zeg ik geniet ervan mevrouw.;)

14. tuc

tuc Niet meer actief

Idd, en wat ik al zei...verbieden kan nooit. Want waar leg je de grens, maar mensen die in zo'n situatie hun geld besteden aan roken heb ik echt geen goed woord voor over..en vaak zat zijn het stellen met kinderen en die ouders hebben het over hun verzetje...ga je schamen! Gun die kinderen een verzetje, spaar dat rookgeld op en neem ze mee naar een binnenspeeltuin of pannenkoekenrestaurant, ik noem maar wat voorbeelden. Dat geluk op die snoetjes zou je verzetje moeten zijn.

15. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Helemaal mee eens, had dit zelf kunnen schrijven!

Liefs,

16. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Nou idd. Laat die vrouw gelukkig zijn met haar peuk.
    Maar het valt me op dat het hier voornamelijk vrouwen zijn die zelf niet roken, of niet meer roken, en dus ook geen begrip meer opbrengen voor een ander. Het begrip is dan ver te zoekn, en dan roepen ze maar dat uitkeringtrekkers geen recht hebben op een uitkering als ze roken. Met andere woorden..............iedereen zit express in zo'n situatie. Zo komen veel reactie's bij mij over.:(

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou mensen die bewust met een bijstandsuitkering zitten en niet willen werken zou ik vooral door laten roken, roken verkort het leven en zo is de staat minder geld kwijt ;)

18. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Jij typt wat ik dacht

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Maar ze kosten ook bergen met geld gezien de gezondheidsklachten dat roken met zich meebrengt ;)

Maar goed, ik heb er niet echt een mening over aangezien ik zelf ook rook. Mocht ik echter geen geld hebben om mn kind te voeden, ging het spul direct de deur uit, of ik stap over op shag.

Om het mensen met een uitkering te verbieden gaat te toch wat ver, en het is natuurlijk compleet niet te controleren. Je zou dan in principe álle luxeartikelen voor deze mensen moeten verbieden? Alleen verantwoorde, zo goedkoop mogelijke producten aanschaffen...

20. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Daarom gaf ik ook al aan dat er ook mensen zijn die bewust leven van een uitkering. Die lekker lui achterover op de bank hangen, en het geld vanzelf binnenkomt. Dat hoort ook niet.
    Maar er zijn meer dan genoeg uitkeringtrekkers, die dolgraag willen werken, en echt niet bewust in de uitkering zitten.
    Zoveel mensen die moeten leven van een uitkering door dat ze geen baan kunnen krijgen, of doordat ze een ziektewet uitkering hebben ivm ziekte etc etc etc.
    Van die mensen, daar moet je van afblijven, want die zitten echt niet altijd bewust in de uitkering.
    Vriendin van mij heeft ook een uitkering. En dat is niet omdat ze niet wil werken, want ze solliciteert zich een breuk. Maar steeds afwijzing na afwijzing, en dat ze huilend bij mij op de bank zit omdat ze graag wil werken.
    Maar jou opmerking over roken en het leven verkorten, dat slaat nergens op, sorry.:x

Deel Deze Pagina