Surprise! Poedelnaakt in bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door iMama, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste is nu 2,5 jaar en hem in bed krijgen is elke avond opnieuw weer een grote uitdaging. Het duurt meestal nog heel lang voordat het eindelijk stil is in z'n kamertje. Meestal als het stil is sliep hij dan, maar tegenwoordig heeft ie weer een nieuw geintje.
    Dan kom je even om een hoekje gluren en blijkt meneer poedelnaakt in bed te staan. Hij trekt dus gewoon z'n romper en luier uit.
    Tot dusver heeft hij nog niet in z'n bed geplast, maar 't is natuurlijk wachten totdat dat een keer gebeurt.

Iemand de gouden tip?

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hihihih geen tip wel grappig

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wat een lekker ondeugend ventje. Hihih.

Wat te doen?? tja. misschien beginnen met zindelijkheidstraining al vast overdag.?

Voor de avond een romper nemen die niet los kan. Maar hoe een veiligheidsspeld vind ik zelf ook gevaarlijk? Dus wat kan je meer doen.

Misschien met hem praten dat het echt te koud is om alles uit te doen. Zijn pyjama wel misschien zeggen dat het mag maar dat zijn luier echt niet uit mag nog. Omdat dan zijn bedje nat word en hij het heel koud gaat krijgen.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Haha, wat grappig zeg!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een herkenbaar probleem geweest...

- luierbroekjes
    - onderbroek over de luier
    - uitleggen, uitleggen, uitleggen
    - zindelijk worden

ultieme oplossing: slaapzak :D

6. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    luier omgekeerd aan
    hemd en onderbroek aan elkaar vast spelden
    evt pyamajas en broek ook vast spelden

7. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uit het rijtje heb ik alleen de luierbroekjes nog niet geprobeerd.

Onderbroeken trekt ie ook gewoon uit (dus weet niet of die luierbroekjes dan wel helpen). Zindelijk worden wil ie echt nog niet (zijn we al een hele poos aan t proberen, maar hij is er kennelijk toch nog niet aan toe). Hij is Oost-Indisch doof voor wat ie niet horen wil. En slaapzakken... die krijgt ie ook open. :(

Ik heb overduidelijk geen makkelijke peuter. Dat geeft ook niet, maar het is hard werken, haha! :D

@veiligheidsspeld... dat is zeker geen strak plan. Hij is heel erg oplettend met hoe dingen open en dicht moeten. Telkens sta je er weer verbaasd van wat ie nou weer open heeft weten te krijgen. Hij kijkt het gewoon simpelweg af hoe je het doet en doet t vervolgens na.

Meer gouden tips blijven welkom!

8. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Slaapzak achterstevoren aantrekken, dus rits op de rug?

9. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die ga ik proberen! Thanks!

10. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ik ook wel proberen, maar de achterkant is hoger dan de voorkant. Vraag me af of dat wel lekker zit bij z'n nekje. :(

11. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Zoooo herkenbaar. Mijn zoontje (2 jaar en 5 maanden) heeft het ook een hele tijd beneden gedaan. Had ik hem net helemaal aangekleed...klaar om te vertrekken..en dan liep meneer weer in zijn blote bast rond. Gelukkig heb ik hem dat nu weer afgeleerd, alleen in bed nog niet. Hier tot dusver ook nog geen nat bed.

12. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    dan de slaapzak binnenste buiten aan

13. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Misschien doe je hem te vroeg naar bed? Mijn dochtertje heeft dat ook wel gehad. Toen maar een half uurtje later naar bed gedaan en ze viel eigenlijk meteen elke keer in slaap zonder eerst nog te keten in haar kamer. Ook naakt of nog leuker, de hele kast overhoop en andere kleren aan getrokken... werd ik ook niet vrolijker van.

14. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    @thewiz: Nou te vroeg gaat ie in mijn beleving niet. Eerder veel te laat. Het is meestal pas 21 uur eer dat ie in z'n bed ligt. Dat vind ik eigenlijk best laat voor een mannetje van pas 2,5.

@ sneeuwpop: Goed idee! Dat lijkt me wel heel lastig openkrijgen voor zulke kleine vingertjes. Die ga ik zeker proberen morgen!

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.562
    3.065
    113
    Slaapt hij nog overdag?

16. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier doen wij al ruim een half jaar de slaapzak binnenste buiten aan!
    Werkt super want nu krijgt hij hem niet meer open,

Achterste voren vond ik niets omdat het dan heel hoog tegen zijn hals zat.
    Dus dan maar zo.

17. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Misschien juist eerder op bed brengen?
    Wellicht dat hij om 21.00 uur al 'over zijn slaap heen is'??
    En...als je dat nog doet...smiddags niet meer laten slapen....
    Succes!

18. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Een goede matrasbeschermer neerleggen! :D

Slaapzak achterstevoren aandoen werkte hier prima. We maakten er een spelletje van (want eerst kreeg ze een woede aanal:"neeejjjj mama!! Zo MOET IE NIET!")
    We deden dan "achterstevoren dag". Verkeerd om op het aankleedkussen, papa deed zijn vest achterstevoren aan (rits ook op de rug), verkeerd op op bed leggen, dan slaapzak verkeerd om aan, en daarna pas goed in bed leggen.
    Of ik ging op haar bed liggen en dan moest ze mij verhaaltje voorlezen :p

19. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Zelf geen tips meer toe te voegen. Maar de "achterstevoren dag" vind ik wel hilarisch. Super opgelost hahahaha

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    weet niet of dat werkt...heb het bij daniel ook geprobeerd, maar die kreeg zn rits nog te pakken en kon hem dan tot halverwege open krijgen zodat zn benen er nog goed uit konden, kan hij nog zn luier uit doen;)

Deel Deze Pagina