Dit zijn met afstand de állerlekkerste koekjes (nou ja, koeken) die ik ken De ultieme superzachte chocolate chip cookies En deze een goede tweede Chewy koekjes met pindakaas en chocola Ik maak ze bijna nooit want als ze er eenmaal liggen kan ik mezelf écht niet meer beheersen
Nutella koekjes. halve cup en een eetlepel bloem, 1 ei en een cup nutella. Alles door elkaar mixen en 10 minuten in de oven.
en zonder chocolade een recept van koekjes?? , maar ook koekjes deeg wat werkt en dat je daar vormpjes uit kan maken bijv hartjes etc?
Dan zou ik appeltaartdeeg gebruiken. Gewoon het recept van de appeltaartdeeg maken maar zonder het ei. Eventueel nog op smaak maken met citroen of kaneel. Daar kan je mooie koekjes van bakken die goed hun vorm houden en erg lekker zijn, tenminste vind ik dan, en mijn omgeving.
250 gr roomboter 155 gr. poedersuiker 250 gr. bloem 155 gr. custardpoeder (dr. oetker, pak kost 41 cent) 1 ei Wat witte basterdsuiker Oven 180 graden Boter met de poedersuiker romig kloppen, ei erbij, goed mengen. Bloem er doorheen, als laatste de custardpoeder. Even kneden en je hebt een mooi deeg voor vormpjes. De deegvormpjes om en om wentelen in de basterdsuiker en ongeveer 10/15 minuten afbakken in de oven, ze blijven mooi geel uitzien. Ze zijn echt heerlijk.
Het 1 2 3 recept is heel makkelijk en werkt bij ons top ook met vormpjes. Dat is 100 gram suiker 200 gram boter 300 gram bloem
Ik heb van alles de helft genomen, maar bleef een plakkerig deeg houden....uiteindelijk beetje bij beetje maar extra bloem toegevoegd....weet niet hoe ze straks smaken
Het 1,2,3 recept! Hier vanmiddag nog koekjes gebakken met dochter en haar vriendinnetje. Heb altijd alles standaard in huis voor het 1,2,3 recept.
Deze afgelopen week gemaakt. Erg lekker! Havermoutkoekjes met kokos (ong 15 stuks) 1 ei 125 g bloem 100 g havermout 75 g bruine suiker 2 eetl. gemalen kokos 5 eetl. plantaardige olie 4 eetl. appelsap (ik gebruik bio) of sinaasappelsap Oven op 180 graden. Bloem samen met havermout, suiker en kokos in een kom door elkaar roeren. Daarna het ei, olie en appelsap toevoegen en tot een deeg mengen. Op bakplaat telkens 1eetl. deeg leggen (ik maakte sterren) en dan 10 tot 15 minuten in de oven
Ik heb onderstaande recept ooit hier gekopieerd, en het zijn echt de lekkerste koekjes die je kunt maken!! 250 gr. boter (margarine, ongezouten, bijvoorbeeld dat blauwe pakje van Bertolli of Wajang dat groene pakje) 220 gr. tarwebloem 160 gr. zelfrijzend bakmeel 150 gr. witte basterdsuiker 1 zakje vanille suiker Boter even een uurtje vooraf uit de ijskast en in kleine brokjes snijden (dat mixt beter). Alles tegelijk in de beslagkom en met de mixer (van die kneedstaven gebruiken) doormixen tot het korrelig wordt. Het beslag wordt niet 1 klomp dus dat moet je zelf nog tot een klomp kneden met je handen. Ik verdeel het altijd over 2 porties omdat dit makkelijker kneed. Blijven doorkneden tot het een smeuige zachte deegbal is. Deze vervolgens of uitrollen met een deegroller en met koekvormpjes de koekjes uit stansen. Of het deeg tot een rol maken (soort van leverworst) en er plakjes van snijden. Oven (hetelucht) voorverwarmen 5 minuutjes op 150 graden. Koekjes op de bakplaat met bakpapier leggen, hou voldoende ruimte tussen de koekjes. En doe de bakplaat op de middelste hoogte in je ogen, of één daarONDER. Niet bovenin. Als het deeg teveel is voor 1 bakplaat doe je nadat de eerste portie klaar zijn de volgende portie in de oven. Laat ze niet TE donker worden, als ze een beetje gelig zijn van kleur dan is het goed! De koekjes zijn nog een beetje warm en zacht als ze uit de oven komen dus gebruik een platte spatel om ze van de bakplaat op het (schone) aanrecht neer te leggen. Laten afkoelen en klaar Als ze afgekoeld zijn kun je als variatie ze nog versieren met glazuur of andere 'versiersels' maar eigenlijk vind ik ze 'kaal' het lekkerst! Mmmmmmmmmm eet smakelijk. Ik hoor graag van jullie of het is gelukt en wat jullie ervan vinden! Oh sorrie dames ik vergeet helemaal de tijd erbij te zetten hoelang ze in de oven moeten. Tsja dat verschilt nogal per oven (een oude of nieuwe of het merk). Maar wat ik al zei, laat ze niet TE donker worden en niet te geel. Als ze nog erg bol staan dan zijn ze nog niet goed, dan is de binnenkant nog niet doorgegaard. Maar ze moeten zeker 25/30 minuten maar blijf er even bij vanaf 20 minuten, dan kun je het beter in de gaten houden. __________________
Een sugarcookie recept wat ik heel vaak gebruik. En het perfecte koekje om te glazuren. Blijven mooi in shape als je het deeg goed koelt voor het uitrollen en uitsteken. 200 gr boter 200 gr suiker 400 gr bloem 1 ei Snufje zout Lepeltje vanille essence