Nu de 3e op komst is zijn we op zoek naar een bakfiets. Over babboe, bakfiets.nl etc is genoeg informatie te vinden. Maar nu kwam ik de winther fiets tegen, lijkt me een heerlijk lichte fiets kan er alleen weinig ervaringen over vinden. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Of met andere wat minder bekende merken?
En niet geheel onbelangrijk. Vraag de fietsenmaker in de buurt of hij dit merk kent en het kan onderhouden. Dat onderhouden/repareren is nogal een dingetje met bakfietsen.
Ik heb hem getest in de fietsenwinkel, ik had de 4 persoons uitgeprobeerd. Alleen voor mij werkt het niet, want je moet de kinderen over de voorste rij heen tillen om op De achterste rij te zetten. Ik ben niet groot en krijg dat met de kap erop niet voor elkaar. En de kap er elke keer op en af is niet goed ervoor. En de kinderen kunnen het nog niet zelf, als je een kleuter Hebt kan hij/zij zelf klimmen natuurlijk. Ik weet niet voor welk model jij aan het kijken was?
Dank dit vind ik handige informatie! Ben zelf namelijk ook niet groot en een tenger postuur. Dus zo'n lichte fiets sprak me dan aan. Maar als je zo moet prutsen met meerdere kinderen is dat niet handig.
Man denkt ook niet dat er een maxi cosi in past. Kinderen achterin moeten echt zelfstandig in kunnen stappen. Verder wel een fijne fiets. Proeffietsen is echt heel nuttig, wij zijn naar een grote winkel in België geweest, maar we wonen ook in het zuiden van het land.