Brood hoe groot stukjes? Zie foto

Discussie in 'Voeding' gestart door shampoo, 26 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo meiden,
    onze dochter eet sinds twee weken brood. Ze vind het heel lekker, het gaat alleen nog wat moeizaam... Eerst plakte ze alle stukjes tegen haar gehemelte en nu heb ik het idee dat ze niet kauwt maar alles gewoon in één keer doorslikt ;).
    Maak ik de stukjes te groot of te klein of is het goed zo? (zie foto) De stukjes zijn ong. 1cm bij 1cm
    Hebben jullie advies?

Groetjes shampoo

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nee lijkt me zeker niet te groot, mijn zoontje hapt ze ca 2/3 keer groter weg inclusief korst...
    Zit er boter op? Zo nee zou je dat misschien kunnen proberen, dan glijdt t misschien wat beter? Evenals ander beleg.
    Ik heb ook weleens gelezwen hier dat het helpt als het brood niet super vers is, dus van een dag oud en dus iets droger.
    Misschien helpt t ook juist als je wat grotere stukjes maakt? Misschien dat dat uitdaagt tot kauwen? Ik verzin maar wat hoor, mijn zoontje heeft er eigenlijk nooit moeite mee gehad, ging in 1 keer goed?

3. bengel

bengel Niet meer actief

zker niet te groot hoor

je kindje kán nog niet kauwen, dat gaat ze nu leren. Wat ze nu doet is het tegen haar gehemelte aan zuigen en naar achteren duwen (infantiele slik noemen ze dit)> dit is dus heel normaal. Jij kan wel iets doen om het kauwen te trainen hoor: stop de stukjes brood tussen haar kaken, dan moet ze het wel heen en weer brengen anders krijgt ze het niet weg...

gr bengel
    (logopedist)

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, er zit margarine op en het brood doe ik van tevoren even in de broodrooster.
    Bedankt voor de tips!

5. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Oké, ga ik doen! Bedankt.

6. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    inderdaad tussen de kaakjes stoppen, is tip die we van onze (pre-)logopediste kregen.
    Verder kun je de boterham dubbelvouwen en dan in blokjes knippen (makkelijker dan snijden), dan plakt het beleg niet zo (je hebt dan een dubbel stukje).

7. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

De stukjes zijn klein genoeg hoor.
    Wat mijn meisje erg stimuleerde was om zelf ook een boterham te eten, gewoon samen aan tafel.
    Dan ziet ze wat ik doe en doet ze het na.
    Wat ik ook doe met brood eten is eerst een korstje geven en dan het smakelijk eten liedje zingen.
    We zitten nu al op anderhalve boterham, en al een paar keer zelfs 2. :)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik gaf altijd reepjes die ze dan vasthielden.

9. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hoe lang zijn jullie kinderen bezig voordat ze een boterhammetje op hebben? Hier een boterham zonder korstjes gerust 20 min....

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    euhm... 1,5 boterham met korst... 10-15 minuutjes? Maar hier echt een vreetzakje dus hoor!

11. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Gemiddeld 20-30 minuten.
    Ik ga er geen vaart achter zetten.
    Laat ze eerst maar lekker kauwen en leren eten.
    Gaat vanzelf sneller.

12. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Het is niet dat ze het niet lekker vindt hoor, maar al die kleine stukjes en dan nog even sabbelen... Dat duurt wel even. Ach, we zijn ook pas 14 dagen bezig. Ik ben al blij dat ze zo lekker hapt, haha.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb altijd iets grotere stukjes gegeven met korstjes zodat mijn zoontje inderdaad moest leren kauwen. Binnen de kortste keren had hij het door en hij heeft nooit problemen gehad met stukjes.

Een boterham is er altijd binnen een kwartier in gegaan.

14. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Heb je er een vergrootglas bij? :)

Deel Deze Pagina