Ze maken van mij ook regelmatig een man, streepje op de l en er staat martijn. Vreselijk irritant! Dus nee niet doen, vind eef echt een meidennaam.
Nee dat vind ik een beetje zielig. Eef is een afkorting van Eefje, Eefke, Eveline, Evie etc. Echt een meidennaam. Inderdaad wat anderen zeggen dat je best Evert als naam kunt kiezen en dan als bijnaam hem wel eens Eef noemen maar als gewone naam? Nee echt niet. Maarrr jullie keuze natuurlijk
Zo bedankt allemaal, dit had ik een beetje verwacht, maar bedankt voor de bevestiging. Overigens zijn er helemaal niet zo heel veel meisjes Eef-en (zie Meertens), maar vooral Eefjes en Eefkes. Van die lijst kende ik vooral die nieuwslezer van een paar jaar geleden. Ow en Evert, nee zeker niet ons ding.... De oudste heet Rein.
ik heb een vriend met die naam dus ben er al gewend aan mijn echte naam is E.vy maar iedereen noemt me E.ef ... dus soms wel grappig om te weten over wie het gaat
Ik ken wel een man die Eef heet, maar die is al wat ouder. Het komt dus op mij wat ouderwets over voor een man. Ik vind het geen echte meisjesnaam, waarschijnlijk doordat ik dus alleen een man ken die zo heet. Voor een meisje denk ik meer aan Eefje / Evie e.d.
super leuk! mijn vader heet Rein, en zijn broer, mijn oom dus, heet Eef! haha maar als dat niet zo was had ik het een erg leuke naam gevonden voor mijn zoontje! ik hou wel van een beetje anders!