inleiden,hoelang duurde het voor jij je beebje vasthad?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sharon20, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

ik moet vanavond om 8uur naar het ziekenhuis. weet sinds dinsdag dat ik 3cm ontsluiting heb en dat mijn baarmoederhals volledig rijp is. nu omdat er maar geen weeën enzo komen moest ik van de gyneacoloog vanavond naar het ziekenhuis en wss gaan ze inleiden.

mijn vraag: Wie is er ook ingeleid en hoelang heeft alles geduurd. ook hoor ik wel eens dat de vrouwen die ingeleid worden vaak een zwaarder bevalling hebben dan vrouwen die spontaan bevallen. dat de weeën lastiger zijn. iemnad hier ervaring mee?

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik kan het niet vergelijken, want dit was mn eerste bevalling.
    Maar ik vond het inderdaad behoorlijk heftig.
    Eerste uren na gel gingen goed, maar de ontsluiting vorderde niet dus besloten ze de vliezen te breken.
    Ik kwam toen in een weeenstorm terecht, maar kwam niet verder als 4 cm.
    Ze hebben me een ruggeprik gegeven, zodat ik kon rusten want het was echt te heftig.
    Maar daardoor namen de weeen af.. Toen kreeg ik weeopwekkers via infuus (voelde ik toch niks van), maar de ontsluiting vorderde niet.
    na 14 uur zo klungelen werd het een spoedkeizersnede..

Mike bleek ook een sterrekijkertje te zijn en niet goed op het bekken te liggen. :(

Maar ik hoor ook verhalen van vrouwen die na een gelletje binnen een paar uur bevallen zijn.
    Mijn verhaal wil dus niks zeggen over hoe het bij jou zal gaan.

Heel veel succes meid!
    Je kindje in je armen maakt straks alles goed!
    echt waar

3. Bartje

Bartje Actief lid

17 jun 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    hallo,ik ben ingeleid met 11 dagen overtijd ivm zwngerschapsvergiftiging,had ook al 3cm van mezelf ontsluiting.ze hebben toen de vliezen gebroken en infuus aangesloten met weeenopwekkers war om de 20 min omhoog ging.nou dat heb ik geweten.het ging bij me in een rap tempo en 6,5 uur later was onze zoon geboren,iets wat aardig rap was is me verteld.heb wel een weeenstorm gehad met erge persweeen maar je vergeet dat weer snel of het nu komt door het inleiden weet ik niet.maar ben wel trots dat ik het zonder pijnbestrijding heb gedaan.nu zit ikk weer tewachten ben zondag uitgerekend van nummer 2.ik wens je veel sterkte vanavond en dat je maar gauw jullie beebje mag vasthouden

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Mijn baarmoederhals was ook nog niet rijp dus misschien dat dat de "problemen" heeft veroorzaakt?
    Ik weet het niet hoor, just guessing

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik had ook 3 cm ontsluiting en meer dan 48 uur gebroken vliezen.
    9.00 uur kreeg ik een infuus en om half 3 was de kleine er.

ik vond het prima te doen

6. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hier bij bijna 38 weken wegens mijn gezondheid ook ingeleid met al 3 cm ontsluiting en onregelmatige weeen. Eerste weeen 'van mezelf' om 4 uur 's morgens, om 9 uur zijn mijn vliezen gebroken, rond 12 uur kreeg ik weeenopwekkers, in de middag kwamen de weeen om de minuut, om half 8 's avonds persweeen en om kwart over 8 's avonds is onze vent geboren. Vond het heel heftig en pijnlijk, vooral toen de weeen zolang, zo snel kwamen...

7. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Ik ben met precies 40 wkn ingeleid ivm een te hoge bloeddruk. Het was mijn eerste, dus vergelijk heb ik ook niet. Wat ik naar vond, was alle slangetjes waar je aan zit. Het draadje naar het hoofdje van het kindje, infuus, band om je buik om de weeen te meten en ook nog een ding aan m'n wijsvinger voor m'n hartslag en zuurstofgehalte...

Verder had ik alleen maar rugweeen dus dat was heftig, maar die had ik misschien ook wel gehad bij een normale bevalling. Ik heb een pethidine-injectie gehad en daarmee schoot het enorm op. Om half 8 ging ik aan het infuus, ongeveer half 10 begonnen de weeen, 15:00 mocht ik persen en 16:10 was de kleine er!

Het was heftig (maar dat is een bevalling volgens mij altijd wel) maar goed te doen hoor!

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik had langdurig gebroken vliezen maar nog geen enkele wee.
    Had wel al 5 a 6 cm ontsluiting. :confused: Ben ingeleid, 2 uur later 10 cm ontsluiting. Persen duurde helaas ook 2 uur...
    Dus in 4 uurtjes is de kleine geboren.

Het infuus zat er nog maar net in of ik zat al tegen het plafon, op een gegeven moment zat er nog geen 15 sec. tussen de weeen in. Ze hebben toen dat apparaat maar een standje lager gezet.

Iedere bevalling is weer anders en iedereen ervaart het anders, je kunt het haast niet vergelijken.

Ik zal er geen abbonement op nemen, maar ikzelf vond het wel goed te doen. :D

9. Onder water

Onder water Niet meer actief

Half 9 infuus en 11.57 was ze er!

10. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik werd in geleid omdat ik een te hoge bloeddruk had.
    Werd donderdag ochtend om 08.30 ingeleid dmv gel.
    Vrijdagavond om 19.07 was Jason er.

Heeft dus zo'n 33 1/2 uur geduurd.

11. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben met 42 weken ingeleid en had 1 tot 2 cm ontsluiting toen ik begon. Om half 9 gel ingebracht, geen effect. Om half 2 de vliezen gebroken, geen effect. Om half 4 het infuus aangesloten en om half 8 had ik Inge in mijn armen. Dus al met al zo'n 11 uurtjes bezig geweest maar tot half 2 heb ik gewoon rondjes kunnen lopen door het ziekenhuis. Pas na het breken van de vliezen werd ik aan een inwendige CTG gelegd en kan je niet verder dan een meter van je bed af. Ik kan het niet vergelijken want dit was mijn eerste bevalling maar ik kijk er met een goed gevoel op terug en de volgende keer mag het van mij weer zo gaan.
    Geen weeën storm gehad en ik vond de weeën goed op te vangen. Pas toen ik het echt niet meer leuk begon te vinden en zoiets had als ik nu nog maar 4 cm heb ga ik om pijnstilling vragen, had ik 10 cm en mocht ik persen. Dat duurde nog zo'n driekwartier en daar was ze dan en ook de placenta kwam heel snel daarna omdat ze het infuus gewoon aan laten staan tot dat die er ook was.

Maar ehh, hoe is't gegaan? Want als ik het goed lees ben je gisteren avond ingeleid en hopelijk nu bevallen?

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik ben met 42 weken ingeleid, had toen 1cm ontsluiting. Uiteindelijk is om 23 uur in de avond jesper gehaald met een ks.

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik ben met 38 weken ingeleid wegens mn hoge bloeddruk.
    Ik had 3 cm ontsluiting en een bijna helemaal verstreken baarmoedermond. Om ongeveer half 9 werd het infuus aangesloten.
    Na 3 uur lang in een weeënstorm had ik nog steeds 3 cm, maar wel een volledig verstreken baarmoedermond. De gyn raadde mij toen een ruggenprik aan omdat het anders niet goed vol te houden zijn, vanwege de enorme pijnlijke weeën en de weeënstorm.
    Rond half 7 had ik 10 cm ontsluiting en werd de ruggenprik uitgeschakeld. Om kwart over 8 mocht ik gaan persen en om 20.27 werd Demi geboren.

14. Natas73

Natas73 Lid

24 okt 2008
    6
    0
    0
    Ik ben ingeleid omdat mijn bloeddruk ging stijgen.
    Ik was 39 wk en 3 dgn zwanger.
    Na controle bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben, infuus werd om 09.30 uur gestart en om 10.55 uur was mijn kleine meid er.

Hieronder mijn verhaal:

Woensdag 13 augustus, de bevalling word ingeleid aangezien mijn bloeddruk omhoog gaat.
    Om 09.30 uur wordt het infuus aangesloten en kan het wachten op weeen beginnen, nou daar hoefde ik dus niet lang op te wachten, binnen de kortste keren kwamen ze al zeer vlot achter elkaar.
    10.00 uur het infuus wordt iets hoger gezet, dat was gelijk te merken zeg, ik kon de weeen al bijna niet meer opvangen.
    Om 10.30 uur komt de co-assistente het infuus hoger zetten en vragen hoe het gaat.
    Ik zeg haar dat ik de weeen niet goed meer kan opvangen en dat ik moet plassen.
    Ik MOET het bed uit, mag niet op een ondersteek plassen ik zeg nog tegen haar : ik denk niet dat ik kan lopen, maar ik moest er toch uit, dat was beter zei ze.
    Terwijl ik probeer op het bedrand te komen zeg ik nog eens dat het niet gaat, maar ik moet op mijn benen staan zegt ze
    Oke dacht ik dat moet dan maar, ik loop zeer moeilijk naar het toilet, Sander komt assisteren want ik vertrouw het allemaal niet.
    Ik voel toch echt wat tussen mijn benen maar ik moet verder van de co-assistente.
    Ik dus maar op het toilet, maar ja, hoe kom ik er weer af ... ik krijg me toch een persdrang en zeg ik kan niet meer terug.
    Maar ja ik moest toch weer terug naar het bed, met veel moeite kon ik opstaan van het toilet en met Sander achter mij ( ik dacht nog die moet zo iets opvangen want ik voelde toch echt iets ), en met gebogen knieen weer terug naar het bed.
    Ik heb geen idee hoe ik er weer op ben gekomen maar het is gelukt.
    Na nog een keer gezegd te hebben dat ik moet persen gaat "madam" toch maar eens hulp halen.
    Pff gelukkig, eindelijk, en nog op tijd ook, want voor ik het wist lag Isis om 10.55 uur op me buik.
    Het duurde even voor ik het me allemaal realiseerde dat de bevalling alweer achter de rug was !

Isis Nicole geboren op 13-08-08 om 10.55 uur, 3600 gram en 51 cm.

Donderdag morgen mochten we samen weer naar huis, daar waar we nu met ze allen van elkaar genieten

15. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

je zal er nu wel al niks meer aan hebben... denk dat je nu aan het bevallen bent of je kindje al heb ;)

maar ik werd om 8.00 smorgens ingeleid en snachts om 12 minuten over 3 was mijn meissie er :D

dit was met bijna 43 weken en met maar 1 cm ontsluiting van mezelf

16. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    vanaf de eerste keer gel inbrengen heeft t een uur of 26 geduurd..
    Gelukkig moet je er 8 uur vanaf halen toen ik mijn eerste wee had/voelde..
    Maar vanaf dat moment was het zwaar/erg zwaar!

17. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Vanaf gel inbrengen heeft het 56 uur geduurd! Nu ben ik 2 weken te vroeg ingeleid vanwege tekort aan vruchtwater.

vrijdagochtend vroeg begonnen met gel, zondagochtend na twee dagen weeen en rugweeen, zijn mijn vliezen doorgeprikt en heb ik het weeopwekkendinfuus gekregen, en om 15:16 smiddags ben ik bevallen.

Wel lang dus, maarja alles was nog stug van binnen dat kost ook tijd

18. liebrando

liebrando Niet meer actief

1,5uur na de eerste keer gel ingekregen te hebben was me mannetje al geboren! ik vond het enorm heftig omdat ik van geen weeen naar persdrang meteen ging en dus echt meteen aan de bak moest!

19. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Ik kwam in het zkh met zwangerschapsvergiftiging.
    Op zondag capsule naar binnen gekregen, daarna heeeeeel lichte weeen gehad. 's Avonds om 23.30 uur braken de vliezen door de capsule. Hele nacht niet geslapen en steeds weeen gehad. Niet heel erg, maar slapen lukte niet meer.

De volgende morgen om 6.30 uur aan het infuus en meneertje werd om 19.12 uur geboren. Ook bij mij was de baarmoedermond nog niet helemaal rijp.

20. kuzzkim

kuzzkim Actief lid

3 okt 2007
    167
    0
    0
    intercedent
    deventer
    s´ochtens om 10,15 aan het infuus en op 21,36 is onze kleine meid geboren met een dubbele knip en de vacium pomp!

Deel Deze Pagina