Eefje, kan dat of snel kinderachtig?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Stringetje, 8 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Eef(je)/ Margo of zoek maar even verder ;)

1. Eef(je)

2. Margo

3. Zoek maar even verder ;)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik vind Eefje erg leuk, maar wel erg een koosnaampje. Dus ik heb gestemd op 'zoek nog maar even verder', want Margo vind ik dus niet leuk ;) (kan wel, prima naam gespeld als Margot, maar qua klank niet mijn smaak).

Maar als je Eva zou doen (of evt Evelien of een andere naam met Eef in het begin) en je noemt haar zelf altijd Eef of Eefje, dat vind ik wél weer heel leuk. Dan kun je als volwassen vrouw altijd nog de klassieke naam gebruiken, mocht ze daar behoefte aan hebben. Eef vind ik daarvoor zelf té veel een afkorting. En als ze het zelf prima vindt om Eefje te houden, dan kan dat ook.

(Mijn roepnaam is ook een andere naam dan mijn officiële naam, en op wat verwarring met paspoorten na heb ik daar echt geen moeite mee. Maar het feit dat ik ook altijd nog mijn officiële naam zou kunnen gebruiken, vind ik wel prettig ;)).

2. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik ken een aantal volwassen Eefjes en ik vind er eigenlijk helemaal niks geks aan, dus wat mij betreft gewoon Eefje

3. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Eef of Eva erg leuk en kan je inderdaad zelf wel verkleinen naar Eefje

4. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik hou niet van verkleinapen maar Eefje vind ik eigenlijk wel leuk.
    Persoonlijk zou ik voor Eva gaan. Maar Eefje kan zeker ook!

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Eefje is heel schattig. Maar voor een 35 jarige bankdirectrice vind ik het toch een wat vreemde naam.

Je kunt gaan voor Evelien, Eva, oid. en dan is de bijnaam of roepnaam Eef(je)?

6. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Eefje de bankdirectrice, ik raak alleen maar enthousiaster! :cool::p

Maar je stelt dus voor bijv. te zeggen op het geboortekaartje.
    Geboren: Eva
    Roepnaam: Eefje

Mmm hoe ziet zoiets er meestal uit? Ik heb geen idee.

Verder bedankt voor de reacties allemaal, top!

7. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    De naam Eva is dan vooral voor op het paspoort, maar op het geboortekaartje kan je op de voorkant gewoon Eefje zetten en dan kan je bijvoorbeeld binnenin groot ook Eefje zetten en met kleine letters eronder Eva Sophie de Vries(voorbeeld natuurlijk ;))

Iedereen zal haar kennen als Eefje maar als ze ouder is dan staat er wel Eva op haar paspoort en kan ze die naam voor officiële gebeurtenissen enzo gebruiken.

8. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eefje! I love it! Mooie naam, maar ik verwacht bij een volwassen eefje wel geen vrouw van 2m en een bovengemiddeld BMI. Dus ben je zelf en je partner aan de grote kant kan je misschien beter voor Eef als officiële naam gaan.

9. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Mijn ouders hadden (gefingeerde namen :p) voor mij iets als:

Rosalie johanna

En we noemen haar Lieke

(Nouja zoiets, mijn roepnaam is een afgeleide van een van mijn officiele namen, maar niet een heel erg voor de hand liggende. Heeft desalniettemin nooit tot verwarring geleid.)

10. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Eef super leuke naam. Stoer en schattig te maken als koosnaam Eefje. Juist geen Eva, 13 in een dozijn vind ik persoonlijk.

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Eefje vind ik geen volwaardige naam, maar een koosnaampje voor Eva. Als naam op zich vind ik Eefje inderdaad wat kinderachtig.

Margot is niet mijn smaak, maar met doe extra t wel een prima naam.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik vind ze beiden prima, maar zou wel voor Eef gaan en dan verkleinen als je dat leuk vind.

Andere ideeen:
    Suze
    Suus
    Noor
    Norah
    Noa
    Evelien
    Merlin

13. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Eef vind ik hartstikke leuk, eefje vind ik niks.

Deel Deze Pagina