Overal lees ik maar over voedingen van hoeveel hebben ze dan en dan nodig, nu begin ik mij ernstig af te vragen of ik mijn kind niet te kort doe? Zo ziet ons schema eruit: Ze is nu 3 maand oud. S'morgens worden we wakker en krijgt ze haar 1e fles van 225 ml om 7.30 uur. der 2e fles rond 11.30 die is dan meestal tussen de 175 en 200ml der 3e fles die wilt ze al ergens om 14.00 uur en zit er 175 ml in en daar doet ze dan rustig een uur over als het niet langer is. der 4e fles rond 18.00 uur weer 175 ml dan wilt ze om 20.30 weer een fles en valt in slaap en word pas de volgende ochtend wakker m 7.30 voor der 1e fles. Wat ik ook probeer om haar later op de avond nog wat te geven het lukt niet dan word ze boos dat ze wakker gemaakt is of spuugt het dood leuk uit. Dus ik laat haar maar slapen tot de volgende dag. Alleen nu lees ik overal dat iedereen zo laat nog een fles geeft, al vanaf dat mn dochter ongeveer 4 weken oud is kreeg ze der laatste fles om 22.00 uur en elke keer verkorte ze zelf die tijd tot nu 20.30.
Lijkt mij toch prima? Ze heeft zelf aangegeven dat ze zo laat geen voeding meer nodig heeft door hem te vervroegen.
Lekker houden zo! Als je dochter tevreden is en lekker groeit, is het goed lijkt me. Lekker van genieten!
Hoi, Een baby van 3 maanden moet ongeveer 700 tot 1000 ml per dag krijgen, dus zo te lezen krijgt ze voldoende. Wat ik nog wel even wil opmerken: ze zeggen dat je minimaal 10 minuten en maximaal 30 minuten over een flesje moet doen. Die fles van 14.00 uur zou ik dan of na een half uur afbreken of een grotere maat speen gebruiken. Groetjes Saskia
prima hoor. alicia krijgt haar laatste fles rond 9 uur eb slaapt door tot 7 uur smorgens. soms krijgt ze de fles zelfs eerder als ze vroeger wakker was en gooi er dan wat nutrix door en dan slaapt ze ook gewoon door tot smorgens. ik heb alicia nooit wakker gemnaakt voor eten en voed op aanvraag (gaf 6wk borst nu fles) met 3 maanden zat ze ook op 5 flesjes en nu nog op 4 inc fruit en groente maar haar laatste flesje gaat er hooguit om 9 uur in. waarom zou je het rekken. als je kindje zo genoeg binne krijgt over de dag en het vraagt niet om meer dan lekker zo laten hoor. ik heb trouwens wel tot 2,5 maand 6 tot 8 flesje moeten geven en ineens wilde ze er nog maar 5 a 6 hebben en heb haar dit allemaal zelf laten beslissen. ik zorgde er voor dat ze niet meer dronk dan 1 liter want dat is slecht voor ze en er moet minimaal 2 uur tussen de voedingen zitten maar dat is makkelijk met 5 flesje
dank jullie wel voor antwoorden Was al bang dat ik haar straks snachts wakker moest gaan maken(terwijl ik het stiekumpjes wel lekker vind om zelf ook door te slapen snachts ) Nu de oudste nog es zover zien te krijgen dat er snachts niet meer geplast word en alle lichten gelijk aan moeten hahahaha
Ze zit toch netjes op 5 flessen? Okee, ze wil de laatste wat vroeger dan een ander, maar slaapt daar heerlijk op. Wees blij, dan is jou avond ook wat langer of kun je er voor kiezen om lekker op tijd naar bed te gaan, heeeeeerlijk toch?