Eelt

Discussie in 'De lounge' gestart door Skatje, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Op je voeten.

Hoe krijg je het weg? Voordat ik allemaal rommel ga kopen wat niet werkt..

Mijn hielen voelen echt aan als schuurpapier! Je hebt van die rasp-achtige dingen, of van dat smeerspul van gehwohl of zo, maar waar krijg je het nu een beetje mee glad?

Pedicure heb ik geen centjes voor :)

2. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Dat schuren en gewhol werkt wel, maar dan voor even...

Ik heb enorm veel last van eelt, dus ik lees mee!

3. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Waar ik m'n nagels laat doen (handen) heb ik het eens gevraagd. Is een soort van dag spa daar. Wat zij vertelde was eerst gewoon lekker douchen, badderen, zodat je huid wat minder hard wordt. Dan met een ped egg of iets dergelijks er goed overheen raspen. Zodat de eelt kapot gemaakt wordt. Van olijfolie en suiker kun je een goede scrub voor je voeten maken (en goedkoop). Hiermee scrub je erna je voetjes. Kijk wel uit voor evt gladheid in je badkamer en wanneer je je voetjes afspoelt. Dat niet de volgende zo uit bad of de douchebak glijd. :) Dan een voetencreme erover, sokjes aan en lekker laten rusten. Ik heb zelf scrub en zalf van de body shop gekocht en werkt goed. Had die twee al voor ik het vroeg, dus die maak ik eerst maar op. :) Het is niet in 1 keer dan helemaal weg, maar merk zeker verschil. Ben te lui om het genoeg te doen haha, maar nu ik een topic lees, denk toch vanavond weer eventjes de voetjes verwennen. :)

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    15-20 minuten met je voeten in een warm sodabadje...
    Daarna kan je het zo verwijderen (met een spatel of grove vijl), heb je geen rasp of gekke smeersels voor nodig!

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Een ped egg werkt super :)

6. urmylove

urmylove Niet meer actief

Ik heb heel lang mijn voeten laten weken en dan gewreven met zo'n steen. Kun je vergelijken met een vijl.

Maar ik merkte dat ik juist later meer eelt ervan kreeg .. ruwere voeten.
    Dus wat ik ben gaan doen is gaan scrubben. (kieteld!)
    Maar dat haalt ook dode huidcellen weg.
    Na het scrubben, vet ik mijn voeten lekker in met een gewone niveau creme. (Die in die blauwe ronde blikjes)

En heb super zachte voetjes ;) En ja ik loop aardig wat, (veel op blote voeten)

Ik gebruik overigens grove zoutscrub van de Tuinen...

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Die eelt sokken werkten goed bij mij. Het proces ging wel zoeen 2 maanden door. Nu heb ik echt hele 'lieve' voetjes weer. :)

8. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Ik had er ook last van en heb op den duur een schaaf besteld, iedere keer na het douche eventjes wat eelt geschaafd.

2x per dag ingesmeerd met eeltcreme van scholl

en nu zijn ze weer heerlijk zacht :D

Ik smeer ze nu iedere avond nog even een keertje in en als er toch wat zit dan af en toe even raspen.

9. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Ik gebruik ook tijdens het douchen een eeltrasp (van Scholl) en dan na het douchen smeer ik mijn voeten in met de voetzalf van kruitvat. Niet duur en werkt echt verzachtend. Als ik dit een paar keer gedaan heb, wordt de eelt minder. Daarna is het een kwestie van af en toe bijhouden.

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik lees ook even mee.
    Vooral naast mijn grote teen aan de buitenkant en de randen van mijn hielen...

11. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Hier gewoon een goedkoop ding van de action. Zit een soort steen op, een rasp en een vlakke vijl.
    Als er iets zit op de voet, rasp ik het grootste deel weg en maak het daarna glad met die vijl. Daarna lekker warm voetenbadje of gewoon een douche nemen zodat die plekken ook minder hard zijn.

12. missS85

missS85 Actief lid

21 jan 2013
    126
    0
    0
    ik heb laatst een pedi pro deluxe gekocht van JML. niet duur en werkt super! daarna lekker je voeten insmeren en ze zijn super glad!
    Je moet het alleen wel goed bijhouden.

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Gewoon je voeten laten weken en dan met een schuur spons schuren klaar. Haha

14. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    De tip!!! Werkt echt!

Smeer je voeten in met scheerschuim (de goedkoopste). Dompel een handdoekje in een badje van 1/2 warm water en 1/2 listerine (dat mondwater). Wikkel de handdoek om je (met scheerschuim ingesmeerde) voeten. Laat twintig minuten intrekken. Wrijf daarna met diezelfde handdoeken je voeten schoon. Je merkt dat er eelt en andere verharde huid meekomt. Afspoelen. En insmeren.

(bron: www.welke.nl)

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tnx voor alle tips!

Deel Deze Pagina